نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با بیان اینکه بسیج در دل دشمنان یأس را حاکم می کند، گفت: آحاد ملت ما بسیجی هستند.
کد خبر: ۹۰۸۱۴۴۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی آدینه با سفارش به رعایت تقوای الهی، آیات 34 و 35 سوره مبارکه انبیاء را تشریح و پاسخ قرآنی منحرفان فکری و قومی و منکرین نبوت را بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: چند روز عمر دنیا برای آزمون و امتحان انسان هاست و بازگشت همه نیز به سوی خداست.

وی، در خطبه دوم موعظه قرآنی این هفته را به آیه شریفه 83 از سوره قصص اختصاص داد و افزود: رستگاران آخرت بر اساس قرآن کریم،‌کسانی هستند که دو ویژگی داشته باشند که عبارت است از اینکه برتری جویی نکرده و بر اساس این برتری جویی، فساد نیز نکنند.

خطیب جمعه شهرکرد، ادامه داد: انواع آسیب های اجتماعی ریشه در برتری طلبی و غفلت از وظیفه دارد و گاهی افراد برتری طلب حاضر می شوند برابر حکم خدا نیز بایستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، گفت: دشمنان ما همان گونه که با جنگ اقتصادی به دنبال فشار بر ما هستند، با ما جنگ فرهنگی هم دارند و تلاش می کنند مردم و جوانان ما را به سمت تفکرات انحرافی و ابتذال سوق دهند.

وی، افزود: دشمن بیکار ننشسته و به شدت مشغول است تا مردم ما را از مسیر خدا جدا کند؛ لذا مراقت ویژه از مدارس و محلات مختلف ضرورت دارد و نباید کار فرهنگی را مختص صدا و سیما و حوزه های علمیه بدانیم؛ بلکه باید حساسیت همگانی باشد و مطالبه گری جدی در جامعه صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نباید آسیب های اجتماعی را کم بگیریم؛ آخرت از آن کسانی است که به دنبال فساد و برتری جویی نباشند و تقوا پیشه کنند و ایمان آورده وعمل صالح انجام دهند ، که از ضروریات هر مؤمنی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، در ادامه هفته بسیج را گرامیداشت و گفت: شجره طیبه بسیج نعمت عظیمی است که به برکت نفس قدسی و فکر روشن و بلند امام(ره) حکیم و دوراندیش که آینده را می دید در سال 58 تشکیل شد.

وی، افزود: آحاد مردم باید احساس مسئولیت کنند و روحیه بسیجی و نگاه بسیجی و تفکر بسیجی داشته باشند.

خطیب جمعه شهرکرد، با بیان اینکه بسیج در دل دشمنان یأس را حاکم می کند، ادامه داد: بسیج یک تشکل بسیار خوب و قوی است و امروز آحاد ملت ما بسیجی هستند و روحیه بسیجی دارند.

وی، روحیه بسیجی را عامل خنثی سازی فتنه ها و از بین برنده آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: نگاه و راه بسیج در مسیر خدا و پیامبر و ائمه است و باید شکر گذار این نعمت بزرگ باشیم که علی رغم اینکه برخی د ستگاه ها در طول زمان ریزش کردند؛ اما بسیج از مسیر آرمان های اخلاقی خود ریزش نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بسیجیان چهره های مؤمن، تلاش گر، با انگیزه و ولایتمدار هستند و سپاه که متولی بسیج است، به خوبی این مجموعه را مدیریت کرده و به پیش می برد.

تبریک 17 ربیع الاول و میلاد حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام، از دیگر بخش های خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

گفتنی است: سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) استان چهارمحال و بختیاری قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته به ایراد سخن پرداخت.

ارسال نظرات