خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: از همه مسئولین، قوا و مدیران انتظار داریم که در نظام ولایی مدیریت، سیاستگذاری، فرماندهی و فرمانروایی مختص ولی امر است پس رهنمودها و تدابیر و فرمایشات ولایت را خوب بفهمید و عمل کنید .
کد خبر: ۹۰۸۱۴۱۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیت کنگره ملی 2هزار شهید استان با بیان اینکه شهید احیا گر جامعه است اظهارداشت: شهادت نعمت عظمایی است که خدا فقط به برگزیدگان خاص خود عنایت می کند.

وی عنوان داشت: هدف آفرینش انسان هجرت و سلوک از مقصد خاکی به مقصد الهی است. حقیقت  سعادت انسان در نبوت است  و فلسفه دین این است که خدا به ما فرموده با بعثت پیامبر(ص) به حیات می رسیم.

حاج صادقی با اشاره به نقش دین در زندگی انسان خطاب به جوانان اضافه کرد: دین آمده که  نگذارد در خاک درجا بزنیم و انسان را به مقصد می رساند. با دین  انسان به حیات طیبه می رسد، از مرتبه حیاتی می گذرد و خلیفه الله می شود.

وی با بیان اینکه در فرهنگ قرآنی دین نعمت عظمای خدا برای انسان است افزود: اولین کار دین در زندگی انسان این است که راه را نشان می دهد و آدرس از  خاک به افلاک رسیدن را می دهد. دین برنامه و سبک زندگی می دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دین به انسانها راهبر می دهد خاطرنشان کرد: ولایت راننده جاده هدایت و دستگیر انسان و سکاندار کشتی است که انسان را به مقصد می رساند و ولایت  نعمت عظمای دین است.

وی ادامه داد: سومین کاربرد  دین این است که به انسانها  ابزار هجرت از خاک تا خدا می دهد . عبادت ها و آنچه خدا ما را به آن امر کرده ابزار عبادت است و نماز و روزه ابزار تقرب و عروج الی الله است.

حاج صادقی با بیان اینکه دین مقصد را به ما می نمایاند متذکر شد: در جاده زندگی سعادتمندانه راهزن و موانع وجود دارد اما دین آن را افشا کرده و هشدار می دهد که مواظب باش جاده دشمن دارد و خدا دشمنان را افشا می کند.

وی با اشاره به اینکه خدا ابزارهایی داده که به او نزدیک شویم اظهار داشت: کارکردهای عبادت در تقرب به خداوند است. نماز معراج و عامل پرواز است و انسان را از عالم خاکی به عالم ملکوت می رساند.

وی ادامه داد: بر اساس رساله عملیه نماز دنبال باطن نماز و روزه باشید. در بین همه ابزارهای تقرب خدا راجع به شهادت می گوید شهید به مقصد رسیده است.

 

شهادت به مقصد رسیدن و شیرین ترین نعمت الهی است

نماینده ولی فقیه در سپاه به همه خانواده های شهدا تبریک گفت و افزود: شهید به هدف آفرینش رسیده است و ما خدا را شکریم به خاطر نعمت شهادت 200هزار نفر در دفاع مقدس.

وی با بیان اینکه شهادت به مقصد رسیدن و شیرین ترین نعمت الهی است گفت: گوارا باد بر شهدا و آرزو کنید این دنیایی که باید ترک کرد و برای همه باید از آن گذشت که اسیرش نباشیم و دنیا را به استخدام خود در آورده است.

حاج صادقی متذکر شد: این محافل برای این است که زنده شویم و خودمان را پیدا کنیم. شهدا به ما می گویند چه کار می کنید و کجا می روید؟! همه دنیا و فضای مجازی دست به دست هم دادند که شما را اسیر دنیا کنند و دینتان را بگیرند.

وب با اشاره به اینکه جلسه شهید و روحانیت است گفت: روحانیت در مأموریت خود وارث انبیاء  و ائمه است و سه شأن را روحانیت از ائمه به ارث برده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در این فضا که دشمن راهکار دین ستیزی در جامعه را مبارزه با روحانیت قرار داده است روحانیت سه ماموریت دارد. روحانی سخنگوی دین خدا و مبین دین خداست سخنگویی که خدا اول برای پیامبر قرار داد.

 

روحانیت بر علیه دشمنان دین خدا ساکت نمی ماند

وی با بیان اینکه روحانیت مبشر دین است اظهار داشت: روحانی از ائمه یاد گرفته که هرکجا دین به خطر افتاد همه چیز خود را فدای دین کند و هرکس  پرچم روحانیت به دست دارد سر می دهد اما دست از دین بر نمی دارد و سنگرنشین  دین خداست.

حاجی صادقی ادامه داد: فریاد حوزه های علمیه بر سر منافقین ، استکبار جهانی و جریانهای انحرافی است که روحانیت بر علیه دشمنان دین خدا ساکت نمی ماند .

وی تأکید کرد: استکبار، نفاق، آل یهود سعودی و جریانهای غیر دینی و سکولار غیر دینی بدانند که روحانی ممکن است به دلیل مصالحی آرام تذکر دهد اما زمانی جلوی دین مردم بایستید جلوی دنیای شما می ایستیم این حرف حقی است.

 

ولایت محوری عامل حفظ انقلاب است

وی خاطرنشان کرد: امروز افتخار می کنیم در نظامی زندگی می کنیم  روحانی مجاهد، بصیر و حکیمی داریم که به قول دشمنان ابر مردی است که خواب راحت را از ابرقدرت ها ربوده است و معجزه آسا انقلاب را مدیریت می کند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: ما افتخار می کنیم انقلاب 40 ساله شده و نظام ولایی با همه فتنه ها و دشمنی ها و تهاجم ها ماندگار شده است. حضور مردم، بیداری حوزه های علمیه و بصیرت و ولایت محوری عامل حفظ انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمن به این رسیده  که آنچه انقلاب اسلامی را از همه موانع و فتنه عبور داده  پیوند عمیق امت با ولایت است امتی که فرمانبری مطیع و بصیر است.

حاج صادقی با بیان اینکه سومین شأن روحانیت که از اهل بیت ارث برده اقامه دین خداست  افزود: مدیریت جامعه دینی بر عهده روحانیون است و از همه مسئولین، قوا و مدیران انتظار داریم که در نظام ولایی مدیریت، سیاستگذاری، فرماندهی و فرمانروایی مختص ولی امر است پس رهنمودها و تدابیر و فرمایشات ولایت را خوب بفهمید و عمل کنید .

وی با بیان اینکه پیام اجلاسیه شهدا این است که ما دهه پنجم انقلاب را با ولایت محوری و قدرت و قوت جلو می بریم متذکر شد:  هر کس با هر ادبیات و روشی بخواهد مسیر غیر این را پیش بگیرد مسیر ضد انقلاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها