خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری اصفهان:

تفکر انقلابی مهم ترین داشته بسیج/ مبارزه با معضل اعتیاد در قالب طرح کرامت

سرپرست فرمانداری اصفهان گفت: طرح کرامت بعد از اجرای آزمایشی در شهرستان فلاورجان در دستورکار نواحی بسیج امام رضا (ع) و امام صادق (ع) نیز قرار گرفت به این منظورکه مبارزه با اعتیاد را بصورت اجتماعی دنبال کنند.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۷۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، شب گذشته فریبرز امیری در آیین افتتاح کارگاه خیاطی طرح کرامت در محله امیر المومنین (ع) اصفهان ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و گرامیداشت هفته بسیج و هفته وحدت گفت: بسیج مهم ترین قالبی است که مردم پس از پیروزی انقلاب به عضویت آن در آمدند و در مقاطع حساس از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کردند؛ جایگاه بسیج در دفاع از ارزش های اسلام، هویت انقلاب و حراست از اصل انقلاب محرز است.

سرپرست فرمانداری اصفهان عمل صالح، فرهنگ شهادت، مردمی بودن، علم و آگاهی، نظم و آمادگی و هویت ملی را از شاخصه های بسیج برشمرد و گفت: فرهنگ و تفکر بسیج مهم ترین داشته بسیج است که شاکله اصلی کار بسیج را تشکیل داده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان اولین اولویت آسیب اجتماعی را اعتیاد قلمداد کردند و برهمین اساس اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر از سال 1392 در دستورکار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

امیری در ادامه گفت: اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می تواند دربردارنده مشکلات زیادی است و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای مبارزه با این بلای خانمان سوز گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با این معضل طراحی هایی انجام داد که به صورت آزمایشی در شهرستان فلاورجان اجرا شد و در نواحی بسیج امام رضا (ع) و امام صادق (ع) شهر اصفهان نیز تحت عنوان طرح کرامت در دستور کار قرار گرفت؛ یکی از محله های سطح شهر اصفهان که برای انجام این طرح انتخاب شد محله امیر المومنین (ع) است که افتخار دارم به همراه همکارانمان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خدمت مردم این محله هستیم.

سرپرست فرمانداری اصفهان در بیان مراحل طرح کرامت گفت: شناسایی، بستر سازی، تبلیغات و آگاه سازی، اقدام قاطع، درمان و مراقبت از مراحل این طرح هستند است.

وی آخرین گام طرح کرامت را مرحله صیانت معرفی کرده و گفت: دوستانمان در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در آخرین مرحله طرح کرامت یعنی گام صیانت قدم برداشتند و در موضوعات جلوگیری از برگشت معتاد به حالت قبل، خدمات مشاوره ای و ایجاد اشتغال فعالیت می کنند.

امیری ادامه داد: به همین منظور کارگاه تولیدی خیاطی در محله امیر المومنین (ع) به همت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) ایجاد شده که اکنون به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در مراحل پایانی طرح کرامت به منظور حمایت از خانواده های رهایی یافته از دام اعتیاد، همچنین خانواده های بی سرپرست و بد سپرست در محله امیر المومنین (ع) کارگاه تولیدی خیاطی ایجاد کرده که شب گذشته افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

ایجاد اشتغال به منظور حمایت اقتصادی از این خانواده ها در جلوگیری از بازگشت فرد رهایی یافته به حالت قبل بسیار موثر بوده و روال عادی زندگی را برای این عزیزان رقم خواهد زد.

این کارگاه اکنون با شش دستگاه چرخ خیاطی برای ده نفر ایجاد اشتغال کرده و بانیان این امر خیر در تلاش هستند تا بتوانند در آینده نزدیک سطح کاری این کارگاه تولیدی را به دو شیفت کاری و تعداد دوبرابر نیروی کار فعلی برسانند.

در این جلسه مسائلی همچون بیمه افراد شاغل در این کارگاه مورد بحث قرار گرفت و پیشنهادهایی نیز بیان شد که پیگیری و به نتیجه رسیدن این مسئله نیز قطعا گامی موثر و ارزشمند در این مسیر است.

 

منبع: دانا
ارسال نظرات
آخرین اخبار