خبرگزاری بسیج: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، در پنجمین همایش بسیجیان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، هفته بسیج و هفته وحدت را فرصتی برای انتقال فرهنگ اسلامی و بسیجی به نسل های آینده دانست.
کد خبر: ۹۰۸۱۲۸۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس حاجی رضا تیموری، افزود: پاسداشت ارزش های بسیج و تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان بهترین تدبیر برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی بسیج را بهترین نیرو برای تقویت بنیه دفاعی کشور دانست و اظهار داشت: امروز بسیجیان شیردل در دفاع از حرم، صحنه های اقتصادی، و... لشکر اسلام هستند . وی با اشاره به آیه 11 سوره صف، گفت: به خدا و رسول او ایمان آورید و با مال و جان خود در راه خدا جهاد کنید، که این کار (از هر تجارت) برای شما بهتر است. بسیجیان نیز با جان و مال خود بهترین تجارت را انجام داده و جهاد کرده اند. کسی که بیشترین تلاش را می کند اجر بیشتری نزد خداوند خواهد داشت.

تیموری، همچنین با بیان آیه 36 سوره اسراء گفت: هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه در قبال مردم مسئولند و همه اعضا و جوارح احساس مسئولیت می کنند اگر حرفی بزنیم اما به آن عمل نکنیم ارزش ندارد و باید بابت آن پاسخگو باشیم.  

وی با اشاره به اینکه ما کشور توانمندی هستیم، خاطر نشان کرد: با تکیه بر قرآن در هیچ زمینه ای کم نمی آوریم و دچار مشکل نمی شویم تمام دشمنان هم اگر تلاش کنند ما را محاصره کنند و به ما ضربه بزنند نخواهند توانست. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خاطرنشان کرد: همکاران شرکت برق بسیجی وار خدمت می کنند و با تلاش خود در جهت کاهش تلفات، اصلاح شبکه ها، جمع آوری انشعابات غیرمجاز و ... سنگر دار خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند.

وی اظهار داشت: تابستان گذشته با توجه به کمبود منابع، کار برای شرکت برق بسیار سخت بود و با توجه به فشار مسئولیت و مشکلاتی که در جهت تامین نیرو برای مردم داشتیم سه ماه تابستان برای ما به اندازه چندین سال گذشت؛ رئیس جمهوری هم اعلام کرد کار وزارت نیرو بسیار طاقت فرسا است.

تیموری با انتقاد از بد مصرف کردن برخی افراد گفت: متاسفانه ما چندین برابر کشورهای اروپایی برق مصرف می کنیم  و الگوی مصرف را رعایت نمی کنیم بهای انرژی در قبال انرژی مصرف شده پرداخت نمی شود و همه چالش ها در مقابل وزارت نیرو است.

وی اظهار داشت: برای مدیریت مصرف برق در سال آینده، علاوه بر بحث فنی، کارشناسان اداره برق با حضور در مدارس و ادارات به آموزش روش های کاهش و مصرف بهینه برق خواهند پرداخت تا سال 98 هم بتوانیم بدون مشکل عبور کنیم.

مهندس تیموری از ابلاغ 11 برنامه از سوی مقام عالی وزارت نیرو خبر داد و گفت: تامین 351 مگاوات بر ما تکلیف شده که با انجام اقدامات مختلف از جمله، اجرای طرح های جهادی اصلاح شبکه ها، جمع آوری شبکه های غیر مجاز، تعدیل روشنایی معابر، تعویض لامپ های فلورسنت با LED در ادارات پر مصرف، سرویس کولرهای آبی، ترغیب شهروندان به استفاده از مولد های خود تامین، جذب سرمایه گذار در مناطق برای احداث نیروگاه های خورشیدی، استفاده از ژنراتورهایی که در مدار نیستند برای صنایع و انتقال بار به ساعات غیر پیک، تغییر شیفت های کاری به غیر پیک و ...، در بخش کشاورزی هم به ازای چهار ساعت خاموشی در ساعات پیک دریافت دو ساعت رایگان، تغییر ساعات ادارای، سرکشی از ادارات و بازرسی و اطمینان از خاموشی برق در ساعات تعطیلی، تذکر به اداراتی که سیستم های سرمایشی خود را برای اینکه محیط کار برای روز بعد خنک بماند، طرح های بهینه سازی و نگهداری شبکه، ارتقاء سامانه های اطلاع رسانی و پاسخگویی بهتر به مشترکان، هوشمند سازی شبکه ها و ... به همت همکاران از عهده آن برخواهیم آمد.   

ارسال نظرات