عضو شوراب انقلاب فرهنگی با بیان اینکه راحت طلبی، عافیت‌پرستی و توجیه‌گری از ویژگی‌های شیعه انگلیسی و مسلمان آمریکایی است، افزود: این افراد همان‌هایی هستند که دین را جدای از سیاست می‌دانند و می‌گویند امامان را سیاسی نکنید.
کد خبر: ۹۰۸۱۲۲۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن رحیم پور ازغدی در همایش «شیعه انگلیسی؛ به نام شیعه، به کام دشمن» که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و هفته وحدت در مسجد الزهرا(س) مشهد و به همت سپاه ناحیه عمار  برگزار شد، گفت: وقتی بحث شیعه انگلیسی پیش می‌آید ذهن‌ها به سمت افراد یا گروه‌های خاصی می‌رود، که درست نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اصطلاح شیعه انگلیسی شاید عُمری در حد یک تا قرن داشته باشد، اما مفهوم آن از صدر اسلام وجود داشته است، اظهار کرد: انگلیسی‌ها بر خلاف روس‌ها، وارد هر کشوری که شدند علیه هیچ دین و مذهبی مبارزه علنی نکردند بلکه معتقدند آن مذهب را باید به استخدام خودشان دربیاورند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: این طرز فکر از زمان خود اهل بیت (ع) و بلکه از صدر اسلام هم وجود داشته اگر چه آن زمان اصطلاح شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی نبوده است.

وی با بیان اینکه یک فصل از وصیت نامه امام راحل (ره) درباره حوزه است، یادآور شد: امام (ره) در وصیت هم می‌گوید که مراقب حوزه‌ها باشید، اشخاصی به اسم آخوند و مرجع را در حوزه‌ها نفوذ می‌دهند که ۳۰ سال شناخته نمی‌شوند، خیلی کم اظهارنظر می‌کنند، اما یک جا‌هایی اظهارنظر‌های کمرشکنی می‌کنند که به اسلام ضربه جدی می‌زنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این افراد در ظاهر بین شیعیان از همه داغتر هستند، اما طبق فرمایش امام (ره) در واقع ولایتی‌های بی‌دین هستند که یک جا حاضر نیستند از مال، جان و آبرویشان برای مکتب اهل بیت (ع) بگذرند و در حالی که ادعایشان از همه بیشتر است، اما در عمل صفر هستند.

وی با بیان اینکه شیعه‌های انگلیسی همه را به بی‌ولایتی متهم می‌کنند، گفت: این افراد سر بزنگاه به مکتب اهل بیت (ع) خیانت می‌کنند و می‌گویند تقیه کردیم!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شیعه‌های انحرافی در زمان سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: این‌ها همان‌هایی هستند که وقتی سیدالشهدا(ع) قیام کرد، دور حضرت (ع) را خالی کردند و گفتند قیام به صلاح نیست و از آن جمعیت ۱۰۰ هزار نفری فقط ۷۰ نفر با امام همراه شدند که بعضی از آن‌ها یا مسیحیان تازه مسلمان شده بودند و یا مثل جناب زهیر سنی مذهب بودند.

وی ادامه داد: شیعه لندنی و مسلمان آمریکایی همان‌هایی هستند که امام حسین (ع) را می‌بینند، اما اهل جهاد، شهادت، اسارت و امر به معروف و نهی از منکر نیستند، این‌ها از احکام اسلام فقط احکام نجاست و طهارت را مدنظر دارند و به یک اسلام بی دردسر ایمان دارند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: وقتی از امام صادق (ع) سوال شد چرا با وجود تعداد بالای شیعیان و یاران قیام نمی‌کنید، گله‌ای که ۱۷ بز در آن بود را نشان دادند و گفتند اگر به تعداد بز‌های این گله، شیعه واقعی داشتم قیام می‌کردم، امامی که ۴ هزار شاگرد بزرگ و فقیه دارد این حرف را می‌زند، چرا؟!

وی با بیان اینکه راحت طلبی، عافیت‌پرستی و توجیه‌گری از ویژگی‌های شیعه انگلیسی و مسلمان آمریکایی است، افزود: این افراد همان‌هایی هستند که دین را جدای از سیاست می‌دانند و می‌گویند امامان را سیاسی نکنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر امامان سیاسی نبودند یک نفرشان باید به مرگ طبیعی می‌مرد، اما یا در جنگ کشته شدند یا در محراب ترور شدند و یا مسمومشان کردند، حتی غیبت امام زمان (عج) هم به دلیل موانع سیاسی است، موانعی مانند قدرت، شهرت و جاه‌طلبی قدرتمندان و مستکبران جهان مانع ظهور ایشان است.

وی بعضی از افراد در ظاهر متدین را که می‌گویند نیمه شعبان را سیاسی نکنید جزو شیعیان انگلیسی دانست و خاطرنشان کرد: اصل غیبت به دلیل موانع سیاسی است و ظهور جز برای گسترش عدالت و مبارزه با ظلم نیست، مگر عدالت غیر از سیاست و سرنگونی مستکبران و انقلاب جهانی است؟ مگر می‌شود حکومت جهانی تشکیل داد، اما گفت: این کار سیاسی نیست؟

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: می‌گویند عاشورا را سیاسی نکنید مگر دلیل عاشورا چیزی جز به رسمیت نشناحتن حکومت فاسد و انقلاب علیه او است؟ امام حسین (ع) شهید سیاست است.

وی با اظهار تاسف از اینکه معنای شیعه را منحرف کرده‌اند، اظهار کرد: عده‌ای معتقد هستند شیعه باش، حرام بخور، هر گناهی مرتکب شو، یک قطره اشک بر حسین (ع) همه گناهان تو را پاک می‌کند.

عضو شوراب انقلاب فرهنگی ادامه داد: این درست است که اشک بر امام حسین (ع) فرد را آدم می‌کند، اما این اشک را نگفتند، امام راحل می‌گفت گریه بر اباعبدالله(ع) یک عمل سیاسی، عبادی و مسؤولیت آور است.

وی تاکید کرد: عده‌ای ائمه (ع) را «حسین جان» و «حسن جان» خطاب می‌کنند و دلشان هم خوش است، چون این الفاظ برایشان مسؤولیت نمی‌آورد، اما اگر گفتید امام حسین (ع) باید به او اقتدا کنید، این آغاز مسؤولیت است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه تشیع انگلیسی، تشیع مفت خوران، ترسوها، عیاشان و اهل دنیا است، متذکر شد: این تشیع خیلی آسان است، اما تشیع واقعی آسان نیست همان‌طور که ائمه (ع) هیچکدام زندگی راحتی نداشتند، یا در حبس بودند یا شکنجه شدند، چون با قدرت‌های ظالم درگیر می‌شدند.

وی با بیان اینکه عده‌ای با تشیع برخورد گزینشی می‌کنند، یاد آور شد: همان‌طور که قرآن بیان می‌کند عده‌ای از شما ایمان ندارید، چون به بعضی چیز‌ها ایمان می‌آورید و به بعضی کفر می‌ورزید، شیعه انگلیسی هم هر چه از تشیع برایش نفع داشته باشد انتخاب می‌کند و هر چه منافعش را به خطر بیاندازد به بهانه تقیه از خودش سلب مسؤولیت می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طرفداران تفکر شیعه انگلیسی الزاما همه وابسته و سرسپرده و خائن نیستند بلکه عده‌ای ترسو هستند و عده‌ای هم شعور تشخیص ندارند.

وی تاکید کرد: شیعه واقعی همیشه اهل امر به معروف و نهی از منکر است، در همین جمهوری اسلامی هم باید انتقاد کرد، اما افرادی با اصل امام و انقلاب مخالف هستند در حالی که قبل از انقلاب در برابر ظلم طاغوت سکوت کرده بودند، بعد انقلاب مخالف امام و انقلاب شدند، چون منافعشان به خطر افتاد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه اصل تقیه برای حفظ دین است و نه رفع مسؤولیت و عافیت طلبی گفت: این دیدگاه که هم مذهبی باشیم و هم دنیا را داشته باشیم اصل تفکر انگلیسی است، چنین فردی می‌خواهد خودش هزینه‌ای برای تشیعش پرداخت نکند.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند تقیه شیوه من و پدران من است، تقیه یعنی مبارزه مخفی، یعنی اینکه ضربه بزنی، اما ضربه نخوری، در همان زمان عده‌ای این حرف را تفسیر راحت طلبانه کردند و به بهانه تقیه، مبارزه را کنار گذاشتند؛ غافل از اینکه تقیه برای حفظ دین است نه حفظ شخص!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این اختلاف نظر‌ها نباید باعث دشمنی شیعیان با هم شود گفت: بخش مهمی از طرفداران این تفکر ناآگاهند، دشمن و وابسته نیستند، دشمنی بین شیعه و شیعه نباید ایجاد کرد یکی از توطئه‌های انگلیس همین ایجاد اختلاف است.

وی خاطر نشان کرد: شیعه انگلیسی ادعای محبت اهل بیت (ع) را دارد و سنی آمریکایی که در جریان‌هایی مانند داعش و وهابیت نمود پیدا می‌کند، ادعای طرفداری از صحابه پیامبر (ص)، اما اصل داستان این است که این دو تفکر افراطی و منحرف بسیار به هم شبیه هستند و خائن به اسلام و توحید هستند، نه شیعه انگلیسی و نه سنی آمریکایی حاضر نیستند جلوی اسراییل و آمریکا و کفر بایستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها