جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: تفکر بسیجی یعنی ایثار،غیرت و گذشتن؛ این تفکر در کشور با ظرفیت بسیج مردمی باید زیر ساخت ها را بسازد.
کد خبر: ۹۰۸۱۰۷۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی در همایش " فرصت های سرمایه گذاری و صادراتی استان مرکزی به کشورهای عراق،افغانستان،ازبکستان و ارمنستان" گفت: هدف اصلی بسیج ایجاد عمق استراتزیک در حفظ،توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی از طریق تولید زیر ساخت های فراگیر و گسترده مردمی می باشد که تک تک ما باید در این موضوع نقش آفرینی کنیم.

وی افزود: ما در قبال انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگی داریم و در قبال کوتاهی ها و کم کاری ها باید پاسخگو باشیم،همانطور که انبیاء الهی خود را برای اسلام فدا کردند امروز هم تک تک ما وظایف سنگینی برای حفظ اسلام و راه الهی داریم.

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: 21 قشر موجود در سازمان بسیج مستضعفین هرکدام با وظایف جداگانه و ویژه خود وظیفه ایجاد تفکر بسیجی در کشور را بر عهده دارند.

سرهنگ گلشن زاده بیان کرد: دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس در امتداد جریان عاشورا است و امروز هم بسیجیان در برابر حمله ها و نقشه های دشمن با بصریت خود برنامه های آنها را نقش برآب خواهند کرد.

وی با اشاره به شاهکاری که مهندسین بسیجی در ساخت پل خیبر انجام دادند گفت: همان تفکر بسیجی که در دفاع مقدس پس از اینکه عملیات رمضان تمام شد و رزمندگان آماده برای شروع عملیات خیبر شدند وجود داشت، باید امروز با آمادگی کامل برای نقش آفرینی در جنگ های روانی و رسانه ای دشمنان در برابر دشمنان مقتدرانه نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: بسیجیان در دفاع مقدس عمقی ترین عملیات را در عملیات خیبر طراحی کردند،عملیاتی که در آن در سال ۶۳ توسط یگان مهندسی رزمی سپاه در طرحی ابتکاری برای وصل کردن ساحل شرقی هورالهویزه به جزایر مجنون در مدت ۷۵ روز، پل شناوری به طول 14 کیلومتر ساختند که ساخت چنین پلی در تاریخ جنگها بیسابقه بود.

سرهنگ گلشن زاده اضافه کرد: پل خیبر طولانیترین پل شناور نظامی جهان با مواد جدید و پایدار در مقابل بمباران بود که تیدی را ایجاد کرد که توسط مهندسین بسیجی ما در جنگ ساخته شد.

وی افزود: به گفته رسانه های دنیا در آن زمان عملیات خیبر بزرگراه استراتژیک بغداد ـ بصره را تحت کنترل خود درآورد که در واقع می توان این عملیات را "ساخت زیر ساخت قوی و فراگیر مردمی " نامگذاری کرد که با استفاده از ظرفیت بسیج مردمی به واسطه مهندسین بسیجی تئوریسین های دفاعی و نظامی دنیا را مبهوت گذاشتند.

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: تفکر بسیجی یعنی ایثار،غیرت و گذشتن؛ این تفکر در کشور با ظرفیت بسیج مردمی باید زیر ساخت ها را بسازد.

وی تصریح کرد: شرکت های صنعتی را باید با تفکر بسیجی از مشکلات به وجود آمده نجات داد،مسیری ایجاد شود که این تفکر بتواند پیوند میان سایر شرکت های تولیدی را برقرار کند و یا با ایجاد یک شرکت مادر برای برقراری این پیوند فضا را برای صادرات و یا سرمایه گذاری در سایر کشورهای اطراف فراهم کند.

سرهنگ گلشن زاده در پایان خاطر نشان کرد: باید توجه داشت هدف از این کار در مرحله اول صادرات محصولات تولیدی به سایر کشورها و در مرحله مهمتر صدور انقلاب اسلامی به این کشورها انجام شود که این تفکر بسیج است،بسیج وظیفه صادر کردن تفکر انقلاب اسلامی به دنیا را دارد.

ارسال نظرات