مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با بیان اینکه با بیان اینکه مهمترین رسالت ما ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه است، گفت: جشنواره «شبیه یاس» بستری برای ترویج این مهم است.
کد خبر: ۹۰۸۰۹۸۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ رویا حیدرزاده،  ظهر امروز در نشست خبری که همزمان با بزرگداشت هفته بسیج در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ما همواره شاهد حضور گسترده بانوان در عرصه های مختلف انقلاب بوده‌ایم از این رو بسیج خواهران و در توسعه آن بسیج جامعه زنان صورت گرفت که این تشکل به برکت بسیج گسترده ترین تشکل مردمی جهان در حوزه بانوان است. 

وی افزود: بسیج جامعه زنان بستری مناسب را برای تمام بانوان از اقشار مختلف جامعه برای فعالیت در امور اجتماعی فراهم کرده است و فعالیت‌های آن متناسب با نیاز روز جامعه می‌تواند منعطف شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه بسیج جامعه زنان در همه عرصه‌ها سربلند بوده و به دستاوردهای شایسته‌ای دست یافته است و دلیل اصلی موفقیت این است که عقبه مردمی دارد.

حیدر زاده اظهار کرد: مسائل اجتماعی که بسیج جامعه زنان به آن می پردازد اولویت بندی شده و از مهمترین اولویت های آن پرداختن به مسائل و معضلات اجتماعی جامعه است ضمن اینکه مطالبه جدی جامعه زنان از همه متولیان امر نیز پرداختن به این اولویت هاست.

وی  در خصوص بحث فرهنگی به عنوان رسالت اصلی بسیج جامعه زنان ابراز کرد: با مباحث کلیشه ای نمیتوان کار فرهنگی موثری ارائه کرد لذا در این راستا باید به شیوه های تاثیر گذار روی آورد که یکی از ابزار ها برای انتقال پیام اصلی انقلاب و اسلام ابزار هنر است.

وی تصریح کرد: جامعه زنان با مشارکت جدی مرکز آفرینش‌های آستان قدس رضوی و همکاری دستگاه‌های دیگر استان به این مبحث پرداخته که سبک زندگی فاطمی را ترویج دهد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با بیان اینکه مهمترین رسالت ما ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه است، ابراز کرد:  در راستای این امر نیز برگزاری جشنواره "شبیه یاس" تدارک دیده شده که  یکی از مهمترین  برنامه‌های ما در راستای ترویج سبک زندگی فاطمی به شمار می رود.

وی گفت:  در صددیم تا از همه استعدادهای هنری بانوان استفاده کنیم و با  برگزاری این برنامه ها بین بانوان ایجاد انگیزه مثبت کنیم.

 حیدرزاده در تشریح قالب‌های جشنواره افزود: این جشنواره در چهار  قالب هنری کار خود را شروع کرد که شامل استندآپ مدیریت شده به دور از ابتذال و بیراهه در قالب محتواهای تعیین شده، سرود با روش جدید آکابلا و بدون موسیقی در راستای اشاعه ارزش‌های ناب اسلامی، نمایش، شعر و دکلمه خوانی و نقالی است.

وی بیان کرد: این سومین سال برگزاری جشنواره است که حتی متقاضیانی خارج از استان داشته و امیدواریم بستری برای شرکت این بزرگواران نیز فراهم شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی عنوان کرد: مرحله نیمه نهایی در دهه فجر برگزار و پس از غربال و ارزیابی آثار برگزیده به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

وی با اشاره به سوم آذر که روز منع خشونت علیه زنان است، افزود:  تفکر و جریانی در جهان وجود دارد که  به اسم دفاع از زنان فعالیت می‌کند ولی در حقیقت تیشه به ریشه زنان می‌زند که این جریان فمینیسم نام دارد.

حیدرزاده ابراز کرد:  اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیده اند که همین جریان بزرگترین ضربه را به زنان زده است . این جریان برابری جنسیتی را مطرح می‌کند و می‌خواهد از این طریق لطافت زنانه را از زن بگیرد.

وی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم حق زنان برگردد و خشونتی علیه آنان نباشد باید  به محتوای غنی اسلام مراجه کنیم چرا که اسلام بصورت همه جانبه مدافع حقوق زنان بوده و تقوا را ملاک برتری زن و مرد  دانسته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها