خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس محرومیت زدایی با همکاری اصناف و مسائل فرهنگی ویژه اصناف را مهمترین برنامه های این سازمان دانست.
کد خبر: ۹۰۸۰۹۶۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  تنویر؛ سرهنگ دوم پاسدار عباس بنایی مسئول بسیج اصناف فارس، در گفتگو با خبرنگار تنویر ضمن تبریک هفته بسیج، درباره فعالیت های بسیج اصناف گفت: یکی از آنها برنامه های ما در طول سال «فقه بازار» با هدف وصل بازار و بازاریان با مساجد و حوزه های علمیه می باشد.

وی افزود: با تأسی از روش سنتی بازاریان که در هر بازارچه یک حوزه علمیه و مسجد جهت ارتباط فقها با کسبه و بازاریان وجود داشته است، طرح «فقه بازار» با دو رویکرد «آموزش های عمومی» جهت آشنایی عموم بسیجیان با احکام کسب و کار، و «آموزش های تخصصی» برای آشنایی صنوف حساس مانند طلا فروشان، املاک، قصابان و آرایشگران با احکام فقهی، جهت ارتباط هرچه بیشتر فقه و اقتصاد فعالیت می کند.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های بسیج اصناف، شناسایی و بکارگیری نخبه های اصناف می باشد که در مجمع عالی بسیج اصناف و در شورای عالی یا همان هیئت اندیشه ورز بسیج اصناف از آنها استفاده می شود.

وی افزود: مجمع عالی بسیج اصناف سالانه یک بار تشکیل جلسه می دهد و مصوبات این جلسه به سراسر استان ارسال می گردد و لازم الاجرا می باشد و همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نخبگان اصناف این مجمع را تشکیل می دهند.

بنایی اظهار داشت: بجز برنامه هایی که توسط سازمان بسیج برای ما ابلاغ می شود، چندین برنامه بومی به فراخور نیاز استان توسط بسیج اصناف فارس طراحی شده است که دو مقوله «محرومیت زدایی» و دیگری «مسائل فرهنگی» مدّ نظر ما بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث محرومیت زدایی، طرح «یک کسبه، یک دانش آموز» طراحی و اجرا شده است که دانش آموزان کم برخوردار و بی بضاعت شناسایی شده و جهت تأمین مایحتاج تحصیل از جمله لوازم التحریر، پوشاک و مانند آن، به یک کسبه معرفی می گردد و این کمک ها در طول سال استمرار خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس گفت: از دیگر برنامه های بومی و محلی که در سطح هیئت رئیسه سپاه فجر فارس به تصویب رسید، طرح فرهنگی «رزق معنوی» است که هدف این طرح، تهیه محتوای مفید متناسب با نیاز روز جامعه جهت توزیع در صنوف اجتماعی مانند نانوائی ها و آرایشگران بوده است.

بنایی افزود: در راستای برنامه های بومی محرومیت زدایی، خیّران استان را طی اردوی یک روزه به مناطق محروم بردیم تا از نزدیک با مشکلات و احتیاجات نیازمندان آشنا شوند که در نتیجه علاوه بر تهیه سبک کالا برای نیازمندان، بسیاری از مشکلات محرومین شناسایی و توسط خیرین محترم برطرف شد.

وی در پایان گفت: در پایان لازم میدانم از کسبه، بازاریان، خیرین محترم، هیئت رئیسه اتاق اصناف و کلیه نهادها و اداراتی که همکاری صمیمانه ای در بحث محرومیت زدایی با ما داشته اند تقدیر و تشکر بعمل آورم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها