خبرهای داغ:
نخبه مازندرانی با حمایت‌های بسیج علمی مازندران موفق به ساخت یخچال کیت دارو با قابلیت‌ استاندارهای بهداشت جهانی شده و برگ زرینی دیگری از دستاوردهای بسیج علمی در مازندران را رقم زد.
کد خبر: ۹۰۸۰۹۴۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
یخچال کیت دارو با قابلیت استانداردهای بهداشت جهانی در مازندران ساخته شد 

 به گزارش خبرنگار بسیج علمی از استان مازندران، هر روز در صفحات بسیج علمی استان، برگ‌های زرینی از خدمت و توسعه و رفع نیازمندی‌های کشور رقم می‌خورد.

دستاوردهای که با هدف کاهش نیازمندی‌های داخلی و نگاه به توسعه اساسی در حال شکل گیری بوده و ضمن تامین نیازهای داخلی بازارها جهانی را هم مورد هدف قرار داده است.

پارسا دانشور از جمله جوانان نخبه بسیجی است که دستاوردهای زیادی در حوزه علم و فناوری به ویژه در حوزه پزشکی داشته و به پشتوانه حمایت‌های مادی و معنوی بسیجی اقدامات درخشان و اثرگذاری انجام داده است.

ساخت دستگاه کیت نگهداری دارو که انحصار آن تنها در اختیار پنج کشور بوده و سازمان بهداشت جهانی از در اختیار قرار دادن این یخچال به کشور خوداری می‌کند، از جمله خدمات ماندگار و اثرگذار این نبخه بسیجی در مازندران است.

در ارتباط با کیفت ساخت این دستگاه و اقداماتی که انجام داده است، با پارسا دانشور بیشتر گفت و گو می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه این دستگاه برای اولین بار در کشور تولید شده و از تکنولوژِی یخچال نگهداری خون استفاده کردیم، افزود: قابلیت این دستگاه این هست که دما را بعد از قطع برق تا 6 ساعت در رنج مجاز نگهداری کیت و دارو نگهداری کند.

این نخبه مازندران که درست نیازمندی‌های کشور را مورد هدف قرار داده این طور توضیح می‌دهد، در حال حاضر به ویژه در ایام تابستان با قطع مکرر برق در برخی از مراکز نگهداری دارو و کیت‌ها هم مواجه هستیم، افزود: باتوجه به گرانی دارو و کیت‌ها به نوعی با امن نگهداشتن مواد و کم کردن هزینه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل ورود پیدا کردیم.

دانشور اضافه کرد: در حال حاضر حدود 10 درصد از محصولات داروی که به خاطر نوسانات برق خراب می‌شد با ساخت این تکنولوژی میزان فساد دارویی و کیت به صفر می‌رسد.

وی با اعلام اینکه این یخچال بر اساس استانداردهای بهداشت جهانی ساخته شده است، افزود: در حال حاضر تنها پنج کشور سازنده این یخچال هستند.

این نخبه مازندرانی در پاسخ به این سئوال که ما در گذشته این یخچال را وارد می‌کردیم، گفت: در گذشته این یخچال در اختیار ما قرار نمی‌گرفت، در زلزله بم تنها 100 دستگاه یخچال واکسن به ما داده است.

وی قیمت فعلی این یخچال در بازارهای جهانی را سه هزار و 320 دلار عنوان کرد و گفت: در همان کلاس یخچال آمریکایی ما 750 دلار قیمت گذاری کردیم.

دانشور ادامه داد: در مدل ایستاده این یخچال قیمت خارجی پنج هزار دلار بوده و قیمت ما 18 میلیون تومان است.

وی با اعلام اینکه تولید صنعتی این یخچال شروع شده است، گفت: سفارش به روز تحویل می‌شود.

این نخبه مازندران در پاسخ به این سئوال که بسیج علیم چه کمک‌های به شما کرده است، افزود: کمک مادی و معنوی بسیج علمی بسیار قابل تقدیر و توجه بوده است.

وی یادآور شد: طرح ما در بسیج علمی  مورد قبول واقع شده و با پرداخت هزینه بلاعوض توانستیم این طرح را به نتیجه برسانیم، این طرح بسیار هزینه بر بوده و چون ما یخچال واکسن را ساخته بودیم و هزینه هنگفتی انجام دادیم برای اجرای این طرح واقعا به لحاظ مادی احتیاج به کمک بسیج علمی داشتیم و این مساعدت‌ها انجام شده است.

ارسال نظرات