در گفت و گو با نخبه و مخترع بسیجی عنوان شد؛

تولید برق ورزشگاه های جام جهانی با انرژی جنبشی تماشاگران/به مردم سرزمینم مدیون هستم/افتخارم این است که فرزند رزمنده بسیجی دفاع مقدس هستم

احمد فدایی محمد آبادی جوان نخبه و بسیجی منطقه سیستان است که در طی سال ها تلاش و کوشش توانسته است به یکی از افتخارات مردم سیستان تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۸۰۷۷۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، سیستان همواره مهد تمدن و فرهنگ در تاریخ بوده است، وجود پهلوانان و نخبگان از این سرزمین گواه این مسئله است، در این منطقه بسیاری از افراد با هوش‌های درخشانی متولد می‌شوند که پس از پختگی به اوج خود می‌رسند.

در حالی مخترعین، ورشکاران و پزشکانی از سرزمین سیستان به قله‌های افتخار رسیده اند که این منطقه از کشور در اوج محرومیت این استعداد‌ها را در خود رشد داده است و به نقطه اوج رسانیده است.

احمد فدایی محمد آبادی جوان نخبه و بسیجی منطقه سیستان است که در طی سال‌ها تلاش و کوشش توانسته است به یکی از افتخارات مردم سیستان تبدیل شود، این جوان نخبه که تا کنون اختراعات گوناگونی را به ثبت رسانده است که هر یک از مدال‌های رنگارنگ او در مسابقات بین المللی یک افتخار محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آریا الکترونیک هیرمند (شرکت دانش بنیان برتر سال ۹۳)، کسب سه مدال طلا و دو تندیس افتخار و دیپلم افتخار در نمایشگاه اختراعات کشور کره جنوبی-سئول، کسب جایزه برتر اختراعات کشور رومانی، مدال طلای اختراعات و تکنولوژی‌های نو در سوئیس ژنو، کسب جایزه ویژه اختراعات کشور روسیه، دارنده مدال طلا و جایزه ویژه اختراعات کشور لهستان، کسب دو مدال طلای مسابقات اختراعات کویت، کسب مدال طلا و دیپلم افتخار از کشور تایوان، ثبت ۲۳ اختراع داخلی و ۴ اختراع بین المللی، جوان برتر کشور، پژوهشگر برتر نیروی انتظامی و پژوهشگر برگزیده، کار آفرین برتر کشور در سال ۹۴، تولید کننده برتر محصولات اختراعی دانش بنیان صادراتی، جوان برتر کشور در سال‌های ۸۸ و ۹۴ بخشی از افتخارات این نخبه سیستانی در سال‌های اخیر بوده است.

احمد فدایی محمد آبادی در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: در اولین روز از آخرین ماه بهار سال ٦٨ در شهرستان زابل به دنیا آمده ام، اولین اختراع تقریبا حدود ١٥ سال پیش به ثبت رسید که به نوعی طرحی نظامی محسوب می‌شد.

مخترع جوان سیستانی افزود: نقطه شروع کار همان حس کنجکاوی بچگی بود و اینکه می‌توان بسیاری از چیز‌ها را تعییر داد برای استفاده بهتر مردم از آن وسیله، در نوجوانی دست به ابتکارات زیادی می‌زدم و همیشه سعی داشتم متفاوت باشم.

مدیر عامل شرکت آریا الکترونیک هیرمند در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه برای ایجاد اختراعات جدیدمی شود تصریح کرد: به نوعی انگار دنیا از دید من جور دیگری بود، اما من دلیل تمام این نوع طرز فکر را به سیستانی و بلوچستانی بودن خود ربط می‌دهم، زیرا اعتقاد دارم درون بچه‌های این استان استعداد‌های زیادی نهفته است.

وی بیان داشت: من در دوران دبیرستان در رشته تجربی تحصیل کرده ام، چون آرزویم این بود که دکتر قلب بشم، اما نتوانستم به این آرزو دست یابم، کما اینکه اگر به این آرزو دست پیدا می‌کردم احساس می‌کنم جزو برترین جراحان و ایده پردازان در این عرصه می‌شدم.
وی ادامه داد: در دوران دانشگاه برای ادامه تحصیل و همچنین با وجود ربط اختراعاتم به رشته الکترونیک تصمیم به ادامه تحصیل در رشته اکترونیک گرفتم، تنها انگیزه‌ای که مرا به جلو هل می‌دهد مثمر ثمر بودن برای مردم و جامعه هست زیرا می‌دانم تنها زمانی ارزش پیدا خواهم کرد که در قلب مردم محبوب باشم و بتوانم دردی را از روی دوش آن‌ها بردارم.

فدایی خاطرنشان کرد: در مورد ایده‌ها باید بگویم همیشه برای خود بنده هم عجیب است، چون اگر همین الان کسی بخواهد اختراعی ثبت کند می‌توانم ده‌ها طرح نو به او پیشنهاد کنم، نمی‌دانم شاید بخاطر نگاه متفاوتی است که به اطرافم دارم.

دارنده جایزه برتر اختراعات کشور رومانی بیان کرد: تمام هزینه‌های مسابقات را خود بنده با فروشی که از محصولات خود در شرکت دانش بنیانی که دارم تا مین نموده ام، اما چندی پیش بعضی از مسئولین شهرستان زابل در بحث شرکت در مسابقات امریکا کمک‌هایی به بنده کردند، از جمله دادستان دکتر سرگزی و، اما جمعه محترم شهرستان زابل و همچنین ریاست اداره ورزش و جوانان زابل که چه در بحث مادی و چه معنوی کمک‌هایی را صورت دادند و جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم.

این نخبه سیستانی اظهار داشت: در حال حاضر دها اختراع را در اداره مالکیت‌های صنعتی به ثبت رسانده ام و دها اختراع دیگر در مراحل پایانی ثبت دارم. همچنین چندین اختراع که در مسابقات جهانی رتبه دار هستند ثبت بین المللی شده اند، اما ثبت اختراع دیگر برایم الویت نیست و عقیده ام این است که هر ایده‌ای داشته باشید و آن را تولید و وارد بازار کنید صاحب آن خواهید بود.

وی گفت: هزینه‌های ثبت و شرکت در مسابقات را تماما از سود حاصل از فروش محصولات خود تامین می‌کنم.

نخبه سیستانی در پاسخ به این سوال که چه توقعی از مسئولین دولتی دارید گفت: هیچ صحبتی با مسئولین ندارم زیرا تا کنون هیچ نفع مادی و معنوی از آن‌ها به من نرسیده، اما هنوز هستند افرادی که دلسوز این شهر و استان که امیدوارم خداوند به آن‌ها توفیق عطا کند.

وی ادامه داد: سیستانی بودن من هویت ایرانی بودن من است، و خداوند را شاکرم که فرزند این دیارم دیاری که جایگاه مردان مرد و پهلوانان نامدار است، دیاری که تمدن چندین هزار ساله آن گواه از گذشته درخشان آن دارد، به جرات میتوانم بگویم اگر در حال حاضر ذره‌ای موفقم تنها به واسطه این دیار و سختی هایش است.

فدایی بیان داشت: در تمام زندگی الویتم مردم کشور و شهر و دیارم بوده است، عدم مهاجرتم دلیلی بر این گواه است وگر نه تاکنون و در حال حاضر موقعیت‌های زیادی در خارج از مرز‌های این کشور برایم فراهم بوده، اما تنها بخاطر مردم و خانواده ام با تمام سختی‌ها و ناملایمتی‌ها کنار آمده ام.

وی اظهار کرد:‌ای کاش فرصت‌های بزرگ و سرمایه‌هایی صرف این جوانان میشد تا مشاهده می‌کردند که چطور سیستان به روز‌های اوج خود باز خواهد گشت، بعضی مواقع از دست خودناراحتم که چرا با وجود همه این بی اعتنایی‌ها هنوز مانده ام، اما وقتی مردمم را در ذهن مرور می‌کنم احساس می‌کنم به آن‌ها مدیونم، تنها کاری که می‌توانستم انجام بدهم فروش و یا هدیه برخی از مدال‌ها و یا فروش بعضی از اختراعاتم برای مردمم بوده و‌ای کاش می‌توانستم بیشتر از این جان را فدای این مردم کنم، البته در ماه‌های آینده برنامه‌هایی برای احداث کارگاه‌های زنجیره‌ای تحت عنوان کارگاه‌های نجات سیستان دارم که امید است با موسساتی که اعلام آمادگی کرده اند اجرایی گردد.

این نخبه بسیجی در توصیف وجود و فلسفه بسیج گفت: همواره بر گردن من یک پلاک جنگی است که متعلق به پدرم برای حضور در هشت سال جبهه جنگ است، این یک پلاک عادی برای من نیست نشانگر غیرت جوانان و مردان و زنان این دیار و مرز و بوم است.

وی گفت: به خود می‌بالم که فرزند یک رزمنده دفاع مقدس هستم، اکنون که این پلاک به من رسیده احساس می‌کنم که در میدان جنگ حضور دارم و برای رسیدن به اهدافم جهت شکوفایی شهر و دیارم با همه‌ی سختی‌ها مبارزه خواهم کرد.

فدایی اظهار داشت: امروز جهادگران بسیجی نقش بسزایی در مسئله محرومیت زدایی در استان ایفا کرده اند، امیدوارم خداوند تمام انسان‌های پاکی که در جهت خدمت به این مردم مظلوم بسیج شده اند را قدرت ببخشد تا بتوانند بیش از پیش خدمت گزار مردم باشند.

وی همچنین از برنامه‌های آینده خود خبر داد و گفت: مسابقات جهانی اختراعات هر ساله در کشور‌های مختلفی برگزار می‌گردد در این مسابقات مخترعینی از ٣٦ کشور دنیا حضور دارند. در تاریخ ١٢ بهمن ماه مسابقات جهانی اختراعات در شهر بانکوک تایلند برگذار خواهد شد که در این دوره از مسابقات با طرحی تحت عنوان تولید انرژی الکتریسیته به وسیله فشار با تکنولوژی پیشرفته‌ای شرکت خواهم کرد، این طرح اهدافی را دنبال می‌کند و از مهمترین آن‌ها می‌توان به استفاده از آن در رقابت‌های جام جهانی فوتبال که ٢٠٢٠ در کشور قطر برگذار خواهد شد اشاره نمود.

این نخبه سیستانی اظهار کرد: با استفاده از این تکنولوژی می‌توان برق عمده و انرژی مورد نیاز ورزشگاه‌ها را تنها با استفاده از جنب و جوش تماشاچیان تامین نمود، مکاتباتی در قالب شرکت خود بنده با طرف‌های خارجی انجام گرفته که امید است بتوان به عنوان طرحی شاخص از آن در این رویداد مهم بهره گرفت.

فدایی بیان داشت: همچنین استفاده از این طرح در معابر پر تردد و عمومی و جاده‌ها می‌تواند راهی نوین برای تولید انرژی مورد نیاز منطقه خاصی محسوب گردد، این طرح دارای تکنولوژی کاملا متفاوت و نو نسبت به طرح‌های مشابه می‌باشد.

وی کسب افتخار را از مهمترین اهداف خود برای شرکت در مسابات بین المللی تایلند عنوان کرد و افزود: تصمیم دارم تا عوایدی که از این مسابقات بدست می‌آید، چه در بحث جوایز نقدی و چه فروش طرح و یا اجرای آن در هر جای دنیا را صرف احداث خانه جوان و نخبگان در استان کنم تا بتوان از جوانان نخبه در عرصه‌های مختلف همچون فرهنگی، ورزشی علمی برای معرفی و ارائه خودشان در مجامع داخلی و بین المللی بهره گرفت. همچنین با ایجاد چنین موسسه‌ای راهی برای حمایت و جذب سرمایه جهت حمایت از این جوانان ایجاد کنیم، تا جوانان ما همچون بنده در چنین مواقعی برای شرکت در مسابقه و یا مواردی مشابه کاسه گدایی بدست نگیرند و شخصیتشان که آبروی این شهر و دیار است زیر سوال نرود.

وی در پایان گفت: ما در این راه استواریم و امید داریم که با استفاده از افرادی که در حوزه سیاسی استان فعالیت دارند به این هدف دست پیدا خواهیم کرد، امیدوارم با حمایت افرادی که دغدغه فرزندان این استان را دارند با شرکت در این مسابقات بتوانم به هدف بزرگی که دارم دست پیدا کنم.
 
منبع: اوشیدا
ارسال نظرات