عمل به مفاهیم و دستورات الهی در قرآن کریم تنها راه نجات از بحران و اختلاف در جامعه اسلامی است

سعید قربانی: تنها راه نجات امروز دنیای اسلام عمل به مفاهیم ناب قرآن کریم و دستورات الهی و توجه به سیره و منش نورانی نبی مکرم اسلام(ص) است و راه حل همه این بحران‌ها پرهیز از تفرقه و اختلاف در جوامع اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۸۰۷۲۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سعید قربانی در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر مازندران با تبریک ولادت نبی معظم و مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: ولادت  نبی مکرم اسلام (ص) خود مظهر و  الهام بخش وحدت دنیای اسلام خواهد بود و الگوگیری از سیره و منش پیامبر مهر و رحمت باید در زندگی همه مسلمانان ساری و جاری باشد.

وی در ادامه به نقش حضرت خدیجه (س) در تبلیغ دین مبین اسلام در کنار پیامبر عظیم الشان اسلام اشاره کرد و افزود: زندگی اهل بیت(ع) در نهایت رضایت و توجه به خدای متعال بود و باید همه ما در راستای تحقق اهداف عالی و متعالی پیامبر گام برداریم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به مشکلات و بحران‌های جهان اسلام در برخی کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق، یمن و افغانستان تصریح کرد: تنها راه نجات امروز دنیای اسلام عمل به مفاهیم ناب قرآن کریم و دستورات الهی و توجه به سیره و منش نورانی نبی مکرم اسلام(ص) است و راه حل همه این بحران‌ها پرهیز از تفرقه و اختلاف در جوامع اسلامی است.

این مسؤول به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت یک شخصیت قرآنی چون حضرت امام خمینی(ره) بود که در راستای سیره و منش نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) به مقابله با حکومت پهلوی برخاست و این انقلاب را به پیروزی رساند.

قربانی با اشاره به تبلیغات گسترده مستکبران عالم در خصوص جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر و فشارهای مختلف به مردم بصیر و دلیر ایران اسلامی، تصریح کرد: دنیای غرب سعی دارد جمهوری اسلامی را یک حکومت ناتوان در بین حکومت‌های دینی معرفی کند ولی جمهوری اسلامی با پیشرفت‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند بین‌المللی ، سیاسی ، نظامی و علمی و پژوهشی ، فضایی و هسته‌ای  امروز به یک کشور قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه و حتی جهان مبدل شده است و این پیشرفت‌ها گاهی چشم جهانیان را خیره به خود کرده است.

وی به بخشی از فعالیت‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر در سال‌های اخیر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 900 موسسه و خانه قرآن در مازندران فعالیت می‌کنند و امروز مازندران رتبه اول را در حوزه فعالیت‌های قرآن در کشور دارد و باید از همه ظرفیت‌ها و دستاوردهای قرآنی این استان برای هر چه بهتر برگزار شدن  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان به گردهمایی بزرگ فعالان قرآنی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در چهلمین سالگرد و جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور فعالان قرآنی مازندران از سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس، مهم‌ترین عناوین برنامه‌های کمیته قرآنی ستاد دهه فجر مازندران در جشن پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی از سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی ، همایش بزرگ فعالان قرآنی، گردهمایی 440 نفری مربیان سبک زندگی قرآنی و مشاوران قرآنی، تجلیل از حافظان و قاریان و نخبگان قرآنی استان، برگزاری 40 نمایشگاه قرآنی در ایام الله دهه فجر، رونمایی از نماهنگ پویانمایی 40 سال فعالیت قرآنی استان، تشکیل 40کاروان نور در سطح استان برای اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و برگزاری دومین جشنواره محصولات قرآنی کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها