مسئول سابق بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور، گفت: انقلاب برای احیای تمدن اسلام ، امپراطوری غرب و شرق را به هیچ عنوان قبول ندارد.
کد خبر: ۹۰۸۰۶۹۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته بسیج، جشنواره جهادگران علم و فناوری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

مسئول سابق بسیج عملی، پژوهشی و فناوری کشور در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو شعار اساسی را در خود جای داده است، عنوان کرد: "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" و "استقلال، آزادی؛ جمهوری اسلامی"؛  دو شعار اساسی انقلاب است که تمامی حوزه های انقلاب و نظام بر این پایه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به دنبال احیای تمدن اسلامی است، عنوان داشت: انقلاب برای احیای تمدن اسلام ، امپراطوری غرب و شرق را به هیچ عنوان قبول ندارد.

دکتر قدیانی، با اشاره به فرا رسیدن 40 سالگی انقلاب، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ما به عنوان یک ساختار سیاسی تابع محض آمریکا بودیم و پادشاه ایران به طور کلی دستورالعمل های آمریکا را در کشور پیاده می‌نمود.

این استاد دانشگاه، با اشاره به حضور مستشاران آمریکایی در کشور قبل از انقلاب، عنوان کرد: در دوران پهلوی، ارتش کشور بدون اجازه مستشاران آمریکایی اجازه هیچ فعالیتی نداشت و این اوج خفت برای ما بود.

وی با تاکید بر اینکه ما در حوزه اقتصادی نیز وضعیت اسفناکی را داشته‌ایم، گفت: در دوران پهلوی زمین های کشاورزی کوچکتر از قبل می‌شد و این استراتژی آمریکا برای نیازمندشدن و وابستگی کشور به استکبار جهانی بود.

دکتر قدیانی، با تاکید بر اینکه در سال 50 تا 57 با توجه به افزایش قیمت نفت، کشور هیچ پیشرفتی را نداشت،  اظهار کرد: در دوران شاهنشاهی ما قسمت هایی از خاک کشورمان را از دست دادیم.

وی، با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در حال حاضر، بیان کرد: در حال حاضر 370 هزار مقاله در ISI به چاپ رسیده است. وضعیت علمی ما در بحث دفاعی به پیشرفت های زیادی رسیده ، که یقینا اگر قدرتمندترین ارتش دنیا بخواهد آغاز گر جنگ باشد، قطعا تمام کننده جنگ نخواهد بود.

استاد دانشگاه، با بیان اینکه استکبار جهانی اگر روزی به این نتیجه برسد که می تواند از لحاظ نظامی با ما برخورد کند قطعا این مهم را عملیاتی می کرد، عنوان داشت: تمام جهان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران یکی شده اند؛ اما به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش در حال رشد و شکوفایی است و باید دانست که هیچ پیشرفتی به سادگی امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه نیاز جامعه به اجرایی شدن کارهای علمی در کشور است، گفت: خانه نخبگان باید ظزفیت و نیازمندی های علمی را بشناسد و بین پژهشکده ها تقسیم وظیفه نماید تا در عرصه اقتصادی آن را اجرایی نماید.

برپایی نمایشگاهی از  22 اختراع مخترعان بسیجی استان چهارمحال و بختیاری، یکی دیگر از برنامه‌های حاشیه این جشنواره بود.

ارسال نظرات