فرمانده سپاه ناحیه شازند گفت: به مناسبت هفته بسیج ۸۰ عنوان برنامه در شهرستان شازند اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۰۶۷۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه شازند با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته بسیج و هفته وحدت در سطح شهرستان شازند گفت: با توجه به تقارن هفته وحدت و هفته بسیج، در تلاش هستیم تا با برگزاری برنامه‌هایی جامع‌تر و باشکوه‌تر، برنامه‌ها به‌صورت متمرکز هر دو هفته بسیج و وحدت باشد.

وی به تشکیل بسیج در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ به‌فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) بر این اعتقاد بودند که بسیج می‌تواند نظام و انقلاب را بیمه کند و از این‌رو به‌درستی و با علم و درایت، دستور تشکیل آن را صادر فرمودند.

سرهنگ پاسدار مهجوری به حضور فعال بسیج در صحنه‌های علمی، آموزشی، تربیتی، ورزشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، نظامی، اشاره کرد و گفت: با حضور بسیج در عرصه‌های مختلف بسیاری از دسیسه‌های دشمنان خنثی‌شده است؛ نمونه بارز آن فتنه‌های مختلف دشمن در سال‌های مختلف بود که حضور مردم و بسیج در کنار هم توانست آتش این فتنه‌ها را خاموش کند و دشمن را از وصول به اهدافش ناامید کند.

فرمانده سپاه شازند در ادامه در مورد اهمیت وجود بسیج اشاره کرد و گفت: تا بسیج هست دشمنان نخواهند توانست مردم و کشور عزیزمان ایران را تهدید کنند و دشمن به این موضوع کاملاً واقف است لذا تا می‌تواند دست از توطئه علیه بسیج برنمی‌دارد.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد شهدای بسیجی از برگزاری بیش از ۸۰ عنوان برنامه در این هفته در شهرستان شازند خبر داد و افزود: تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی از جمله تحویل شش باب از منازل محرومین و تحویل کلید به این ولی‌نعمتان کشور، عصر خاطره با حضور پیشکسوتان بسیجی، همایش فرماندهان پایگاه‌ها، تکمیل تعمیرات مسجد جامع محله هفته، تهیه و توزیع سبد کالا در نقاط کمتر برخوردار، بازدید از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی جهادگران بسیجی، برگزاری مراسم جشن به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در مساجد، تأمین و تحویل جهیزیه به نیازمندان، گل‌باران مزار شهدای شهرستان و شهدای گمنام همراه با عطرافشانی مرقد مطهر امام زادگان در سطح شهرستان، شرکت سازمان‌یافته بسیجیان در پیاده‌روی تاکتیکی، دیدار با خانواده فرماندهان و سرمربیان، حضور بسیجیان و حلقه‌های صالحین در نماز جمعه از جمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده به مناسبت این هفته است.

فرمانده سپاه شازند اضافه کرد: برگزاری نهضت‌های روشنگری و تبیین گفتمان ولایت و انقلابی‌گری در سطح مساجد، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی همچون تیراندازی، فوتسال، تنیس روی میز، طناب‌کشی، آمادگی جسمانی و ورزش‌های بومی محلی نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

سرهنگ پاسدار مهجوری گفت: عیادت از بیماران، اهدای خون توسط بسیجیان، برپایی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان (با محوریت طرح شهید رهنمون)، برگزاری اردوهای تربیتی و تفریحی حلقه‌های صالحین( ویژه بسیجیان)، برپایی کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی به برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان اشاره کرد و گفت: بسیجیان شهرستان شازند نیز همچون دیگر بسیجیان جهان اسلام، مدافع حریم ولایت و نظام اسلامی و کشور عزیزمان ایران اسلامی هستند.

فرمانده سپاه شازند خاطرنشان کرد: همایش شکوه اقتدار با حضور بسیجیان فعال و اجتماع عظیم گردان‌های بیت‌المقدس و امام علی (ع) و تجلیل از فعالان بسیجی در عرصه‌های مختلف، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از فرماندهان پایگاه‌ها و بسیجیان پیشکسوت و فعال از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای هفته بسیج است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات