خبرهای داغ:
امام جمعه شاهین دژ گفت: محورهای مواصلاتی شاهین دژ قتلگاه شده است.
کد خبر: ۹۰۸۰۲۹۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ظهر امروز در راستای سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان غربی سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز به شهرستان شاهین دژ سفر کرد و در این سفر پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از نمایشگاه توانمندی های این شهرستان در جلسه شورای اداری شرکت کرد.

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ ضمن عرض خیر مقدم به وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه گفت: خیلی خوشحال تر می شدیم که این خیر مقدم را به وزیر راه هم می گفتیم چراکه اصلی ترین و مهمترین چالشی را که ملت شهیدپرور و قهرمان این شهرستان با آن دست و پنجه نرم می کنند مربوط به حوزه راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به  ۸۲ مورد تصادفات در محورهای مواصلاتی این شهرستان در سال جاری و تبدیل شدن این محورها به قتلگاه، گفت: این آمار واقعا جای تاسف دارد آن هم در شهرستان دارالمجاهدین که در دوران انقلاب و دفاع مقدس مردمانش نقش بی بدیلی را داشتند.

امام جمعه شاهین دژ ادامه داد: این معضل که دامنگیر این شهرستان است بایست ریشه ای و در بخش کلان کشوری حل شود، که امیدواریم پیگیری کنید.

وی گفت: شهرستان ما شهرستانی فرهنگی هست و شاهد نخبه پروری با امکانات کم هستیم و بیش از ۶۰ درصد ساختمان مدارس ما فرسوده هستند و بعضا در برخی روستاها از کانکس استفاده می شود که لازم است تا هرچه سریع تر نسبت به حل این مشکل اقداماتی درخور صورت پذیرد.

حجت الاسلام فصیح نیا در پایان به بحث وضعیت حق التدریسی ها و نهضتی ها پرداخت و گفت:  یکی دیگر از مشکلاتی که پیش روی جامعه فرهنگی است عدم امنیت شغلی حق التدریسی ها و نهضتی های این شهرستان است که امید است در این خصوص نیز برای افراد مشمول اقداماتی مهم و نتیجه بخش صورت پذیرد.

وضعیت راه ها مانعی برای جذب سرمایه گذار است

همایون هاشمی نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس نیز ضمن عرض خیر مقدم به نماینده رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم در چند ساعت حضور وزیر در خطه شاهین دز قدم های شان گرم باشد و شاهد سفری پربار برای این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که حدود یازده پروژه راه داریم که متاسفانه متوقف شده اند، گفت: با وجود توقف اجرای پروژه ها  مسیر تکاب-شاهین دژ که یکی از پرحادثه ترین و تصادف خیز ترین محور مواصلاتی جنوب استان است در اولویت است که با وجود دستور معاون وزیر راه هیچ تحرکی مشاهده نمی شود که امید است شما نماینده محترم دولت در خصوص پیگیری این موضوع به جد اقدامات لازمه را انجام دهید.

وی افزود: هر سرمایه گذار که وارد منطقه می شود در بدو ورود عطای شهرمان را به لقایش می سپارد،چون راه را که می بیند صفر تا صد را می خواند، پروژه های نیمه تمام را با یک حرکت جهادی می توان به اتمام رساند، در برخی حوزه همچون گاز رسانی کارهای خوبی شده و بیشترین خواسته مردمان این شهرستان راه خوب و ایمن است.

حسین عباسی فرماندار شاهین دژ گفت: با وجود کمبود اعتبارات، در سطح شهرستان شاهین دژ بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال در حوزه سلامت و بهداشت، بیش از 20 میلیارد ریال در حوزه کشاورزی و ۵۳۰ میلیارد ریال در حوزه گازرسانی (۵۳ روستا) هزینه شده است و در حوزه گردشگری اقدامات اولیه برای ایجاد سایت گردشگری که هم برای استان و هم برای کشور منبع درآمدی خالص خواهد بود صورت پذیرفته است و در این خصوص درخواست ادامه دار بودن اعتبارات در خصوص تکمیل این پروژه را داریم.

عباسی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین حرف دل مردم عزیز شهرستان که امام جمعه و نماینده مجلس ما ابراز کردند بحث حوزه راه است،خانواده ای در این شهرستان نیست که شهید و ایثارگر نداشته باشد ، ۴ خطه کردن راه میاندوآب به شاهین دژ و شاهین دژ به تکاب  اصلی ترین و ریشه ای ترین مطالبه مردمان این خطه است و بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب این وضعیت هرگز قابل قبول نیست.

وی گفت: ۱۲۰۰  میلیارد ریال برای سال ۹۷ و ۹۸ قرار بود در خصوص ساماندهی محورهای مواصلاتی این شهرستان مصوب شود،اما رد شده است و انتظار می رود با درخواستی که با امضای بنده ،امام جمعه و دو نماینده مجلس به حضورتان تقدیم خواهد شد حمایت های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهرستان شاهین دژ و استماع مطالبات امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم شاهین دژ در مجلس گفت: مطالبات مردم شریف این شهرستان را مکتوب به هیئت دولت خواهم فرستاد و سفارش ها و درخواست های شما  را مطرح خواهم نمود.

انتهای پیام

ارسال نظرات