خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه شهید ناصری گفت: بنا به تدابیر سلسله مراتب با بکارگیری بیش از 270نفر از بسیجیان که مستقیماً جذب شدند، آموزش دیدند و در کنار سایر بسیجیان تحت عنوان دسته های رزمی و گروهان های ویژه بسیجی در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۰۸۰۲۸۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار حسن رجب زاده فرمانده قرارگاه شهید ناصری صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج اظهار داشت: تقارن این دو رویداد بزرگ برای جهان اسلام، جامعه اسلامی ایران و مجموعه بسیجیان با اخلاص مایه خیر و برکت است.

 وی عنوان داشت: بسیج شجره طیبه ای است که با فرمان امام در سال 58تشکیل شد و امروز اهمیتی که بسیج در جامعه  و در منطقه پیدا کرده که در آن مقطع تاریخ برای خیلی از خواص هم قابل درک نبود.

 

امروز اثربخشی بسیج در جبهه های مقاومت بر کسی پوشیده نیست

 رجب زاده خاطرنشان کرد: امروز بعد از 40 سال از عمر انقلاب چه در دوران دفاع مقدس و پس از آن تهدیداتی که متوجه انقلاب بوده است و امروز در جبهه های مقاومت اثربخشی بسیج بر کسی پوشیده نیست.

  وی اضافه کرد: در عرصه امروز که اقتصادی ـ علمی است هر چه جلوتر می رویم نقش بسیج و این درخت تناور خودش را بیشتر نشان می دهد و به اهمیت این فرمایش امام که  تشکیل بسیج را از الطاف خداوند معرفی کردند پی می بریم.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری بیان داشت: بسیج نعمتی است که نصیب جامعه اسلامی شده و تفکر بسیجی امروز در دنیا نقش آفرینی می کند و در جبهه مقاومت  تمام راهبردهای شوم دشمن را نقش بر آب کرده است.

 

در حوزه مردم یاری و محرومیت زدایی و حفظ امنیت پایدار در منطقه مآموریت داریم

وی آغاز استقرار قرارگاه را در چهار شهرستان مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان را از اول فروردین 96عنوان کرد و افزود: در حوزه مردم یاری و محرومیت زدایی و حفظ امنیت پایدار در منطقه مآموریت داریم.

رجب زاده با اشاره به ماموریت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در کوتاه مدت و بلند مدت افزود: امروز 30 آبان ماه در تقویم روزشمار هفته بسیج به عنوان بسیج محرومیت زدایی و مردم یاری نام گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: با همراهی و همکاری بسیجیان و عشایر مرزی توزیع بیش از 25هزار بسته معیشتی ، 22هزار بسته کمک تحصیلی انجام شده است و 170راس گوسفند با همکاری حوزه علمیه و دفتر مقام معظم رهبری تهیه و در سطح شهرستانها توزیع شدند.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری ادامه داد: در حوزه بهداشت در جهت درمان برخی بیماری های صعب العلاج معرفی به مراکز درمانی و ایجاد بیمارستان در هفته وحدت سال گذشته در شهر اسدیه صورت گرفت.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه بیمارستان شهرستان اسدیه کمبود کادر پزشکی داشت بیش از 150متخصص، پزشک و پیراپزشک به مردم خدمات رسانی کردند و توسط  10 اکیپ پزشکی نیز یک ماه قبل طرح غربالگیری انجام گرفت.

رجب زاده با اشاره به برنامه های فرهنگی قرارگاه گفت: مجموعه قرارگاه با برگزاری همایش های وحدت بین ائمه جمعه و جماعات و مولویان اهل تسنن انجام شد و کار بزرگ فرهنگی اجلاسیه شهدای اهل سنت برای اولین بار در سطح استان برگزار شد.

وی بیان داشت: در حوزه عمران و زیرساخت در تعمیر و مرمت مساجد، مدرسه، راه، خانه عالم و ساخت خانه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و 40 باب سرویس بهداشتی و حمام در منطقه ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری آبرسانی، آبخیزداری و آب خوان داری را از اقدامات حوزه بلند مدت برای ماندگاری مردم در مرزها دانست و گفت:  برای کمبود بارندگی در استان و با این وجود روان آب ها که هدر می رود یا در کویر تلف می شود با همکاری اداره منابع طبیعی استان در آبخیزداری  موفق به احداث 8بند خاکی و ملات سنگی شدیم که ثمر داده و این بندها در بارندگی اخیر مقداری آبگیری شده است.

وی ادامه داد: کانال کشی استفاده بهینه از میزان آبی که هست در برخی روستاها انجام شده است و برای برخی روستاها نیز شبکه آبرسانی ترمیم شده است.

 رجب زاده اظهار داشت: در حوزه بهداشتی و عمرانی گروه های جهادی زیادی به منطقه آمدند که پشتیبانی توسط قرارگاه داشتند.

 

یش از 270نفر از بسیجیان که مستقیماً جذب شدند

 وی با بیان اینکه فردا اول آذرماه در تقویم روز شمار بسیج  با عنوان بسیج امنیت پایدار است که ماموریت قرارگاه است افزود: نقش بسیج در حضور مستقیم و عمرانی بی بدیل است و بسیج با حضور در حوزه امنیت در منطقه شمال غرب، جنوب شرق و شرق امنیتی ایجاد کرده که زبانزد شده است.

 فرمانده قرارگاه شهید ناصری اظهار داشت: بنا به تدابیر سلسله مراتب با بکارگیری بیش از 270نفر از بسیجیان که مستقیماً جذب شدند، آموزش دیدند و در کنار سایر بسیجیان  تحت عنوان دسته های رزمی و گروهان های ویژه بسیجی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 گروهان رزمی در شهرستانها مستقر است افزود: بسیجیان در منطقه چون شناخت از حوزه جغرافیایی و اشراف اطلاعاتی داشتند عملکرد خوبی در یک سال و 8 ماه که ما در منطقه مستقر شدیم داشتند.

رجب زاده متذکر شد: همه آموزش ها و تمرین های گردان های امام حسین(ع) شهرستانها با همین نگاه ماموریت دارند و بر اساس تهدیدات نوظهور در جهت آمادگی، بازدارندگی و پیش برندگی انقلاب اسلامی بسیج هستند و تلاش می کنند.

وی ادامه داد: امروز یگان نظامی تیپ انصارالرضا که قبلا سرباز پایه بوده است با این استراتژی و رویکرد بنا به  تدابیر رهبری به عنوان یگان مردم پایه سپاه استان نقش آفرینی می کند که 12 گردان امام حسین و گردانهای فاتحین هستند.

 

دشمن هرجا بتواند از خلاء حضور مردم سوء استفاده می کند

رجب زاده اظهار داشت: دشمنان  پیش روندگی انقلاب اسلامی را برنمی تابند و این را باور دارند و بر علیه نظام اسلامی توطئه می کنند و فرماندهان نظامی آنها  اذعان دارند که در عرصه های نظامی راهبردهایشان با شکست رو به رو شده است.

 وی خاطرنشان کرد: هدف دشمن بی شک ایجاد نا امنی در مناطق مرزی است و هرجا بتواند از خلاء حضور مردم سوء استفاده می کند اما خون شهید شوشتری بسیار تاثیرگذار بوده است و هزاران نفر از مردم را جذب انقلاب کرده است.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری متذکر شد: در حال حاضر امنیت پایدار در منطقه برقرار است و عشایر و سران طوایف تسنن و تشیع خود را مدیون انقلاب اسلامی می دانند. امروز با بهره گیری از ظرفیت بسیج در برنامه های پیش گیرنده توطئه های دشمن در نقطه صفر مرزی خنثی می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها