۲۲ آذرماه یادواره شهدای شهرستان انار برگزار می‌شود

یادواره شهدای شهرستان انار در روز ۲۲ آذر و هفته فرهنگی شهرستان با سخنرانی سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در محل مهدیه امامزاده محمد صالح (ع) برگزار می‌شود
کد خبر: ۹۰۸۰۲۵۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،جلسه برنامه ریزی جهت برگزاری یادواره شهدای شهرستان انار با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان، ائمه جمعه انار و امینشهر، فرماندار انار، فرمانده ناحیه سپاه انار و اعضای کمیته‌های ستاد برگزاری یادواره در محل فرمانداری انار برگزار شد.
علی زهرودی در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا به نحو مطلوب وظیفه همه است، اظهار کرد: پاسداشت و زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت، یاد و خاطره شهدا، احترام و تکریم خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان وظیفه‌ای همگانی است که موجب رضای خدای متعال است.
حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: در شهرستان انار بیش از ۱۲۰ شهید گرانقدر و ۷ شهید گمنام آرمیده است که افتخاری برای شهرستان می‌باشد.
امام جمعه شهرستان انار گفت: در شهرستان انار همیشه یادواره‌های شهدا باشکوه برگزار شده و امسال هم به برکت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این یادواره باشکوه‌تر از قبل برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام منتظری در ادامه این مراسم گفت::واقعه حماسی و تاریخی مردم انقلابی انار در ۱۸ آذر سال ۵۷ که منجر به شهادت سه نفر از جوانان مومن و ولایتمدار به نام‌های شهید محمود انارکی محمدی، شهید علی ندافیان و شهید حسن قدیری و مجروحیت بیش از چهل نفر از راهپیمایان انقلابی شد در تاریخ شهرستان انار و استان کرمان جاودانه مانده و خواهد ماند.
سرهنگ مرادی زاده فرمانده سپاه ناحیه انار در این مراسم اظهار داشت:یادواره شهدای شهرستان انار در روز ۲۲ آذر و هفته فرهنگی شهرستان با سخنرانی سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در محل مهدیه امامزاده محمد صالح (ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: در حال جمع آوری آثار شهدای شهرستان انار می‌باشیم و تاکنون آثار ۸۲ خانواده شهید در شهرستان انار جمع اوری شده که از ۵۸۵ نفر مصاحبه شونده،۳۳ پدر شهید،۴۲ مادر شهید و ۱۸۰ همرزم شهید مصاحبه انجام شده و بزودی مستند و کتابچه شهدای شهرستان انار تهیه و تنظیم می‌شود.
وی در ادامه برنامه‌های هفته بسیج و هفته فرهنگی شهرستان انار را بیان نمودند.
سرهنگ کاظمی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: برنامه‌های اصلی کمیته‌های کنگره شهدا را از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آوردیم که شامل:رویکرد محور اجتماعی و خدماتی، رویکرد فرهنگی تبلیغی و هنری، رویکرد آموزشی تربیتی، رویکرد مهندسی و نشر حفظ آثار دفاع مقدس می‌باشد. مهندس رحیمی شهردار انار در این جلسه اظهار داشت: کوچه‌هایی که خانواده شهدا در آن سکونت دارند، عکس و نام شهید در سردرب کوچه نصب می‌گردد.
ارسال نظرات