سید ساجد یعقوبی
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۹ اکیپ پزشکی با حضور پزشکان متخصص بسیجی به مناطق محروم و کم برخوردار سطح استان اردبیل اعزام گردیده است.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۹۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
۱۰۹ اکیپ پزشکی به مناطق محروم استان اردبیل اعزام شدند
 
مهدی چنگیزیان در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل ضمن گرامیداشت هفته مبارک بسیج، اظهار داشت: مردان بی ادعای امداگر و جامعه پزشکی در سال‌های دوران دفاع مقدس به مردم عزیز ایران، رزمندگان و جانبازان خدمت می‌کردند و در طول چهل سال از انقلاب باشکوه ایران اسلامی پزشکان بسیجی در طرح‌های مختلف در مناطق محروم و سطج کشور به خدمات رسانی رایگان پرداخته اند و امروز نیز در ادامه همان مسیر با حضور گروه‌های گسترده پزشکی توسط بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به خدمات رسانی پرداخته است.

وی تصریح کرد: در هفته بسیج در قالب طرح شهید دکتر رهمنون تیم‌های پزشکی به ۱۵ منطقه جغرافیایی در سطح استان اردبیل اعزام خواهند شد.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در صورتی که شرایط جوی اجازه دهد با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان از ۸۰ روستای اردبیل که مورد پایش و غرابلگری انجام گرفته در قالب بسمارستان ثابت اقدام به مداخله تخصصی خواهد شد.

چنگیزیان در رابطه با طرح بیمارستان ثابت بسیج جامعه پزشکی اردبیل گفت: در این طرح بیماران مورد ویزیت تخصصی خواهند گرفت و بیمارانی که نیاز به انجام اعمال و جراحی خواهند داشت بستری و جراحی خواهند شد.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۹ اکیپ پزشکی با حضور پزشکان متخصص بسیجی به مناطق محروم و کم برخوردار سطح استان اردبیل اعزام گردیده است و طبق برنامه‌های ابلاغی به این ساطمان در طول سال نود و هفت, ۱۱۸ اکیپ پزشکی به مناطق محروم استان اردبیل به جهت درمان و ویزیت رایگان در حوزه‌های مختلف اعزام خواهند شد.

چنگیزیان گفت: ۳۶ اکیپ پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق جغرافیایی مشخص استان اعزام خواهند شد که تعداد ۳ تک تخصصی که ۲ تک در شهرستان خلخال و ۱ تک در شهرستان سرعین و اکیپ‌های دندانپزشکی که در دهه محرم به مناطق مختلف استان از جمله پریخان مشگین شهر، زیر نهر تراب پارس آباد و در روستا‌های اطراف شهرستان سرعین اعزام شده اند که این طرح ادامه خواهد داشت.

جانشین سازمان جامعه پزشکی استان اردبیل با اشاره به طرح بزرگ امدادی شهدای مدافع حرم استان اردبیل افزود: طرح شهدای مدافع حرم از خرداد ماه سالجاری همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا گردید که که ۸۰ روستای شهرستان اردبیل مورد غربالگری و ویزیت رایگان گشتند.

وی اضافه کرد: در طرح امدادی شهدای مدافع حرم استان اردبیل ۳۲ پزشک، ۶۴ ماا و ۹۳ پرستار به صورت داوطلبانه با بسیج جامعه پزشکی استان همکاری داشتند و به ارائه خدمات رایگان پزشکی در مناطق محروم استان اردبیل پرداختند.
ارسال نظرات