رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه مسئولان باید از اشرافی‌گری و زندگی تجملاتی پرهیز کنند، گفت: این روش زندگی مورد تایید مقام معظم رهبری هم نیست.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۸۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور مسئولان و بسیجیان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کردستان در این مراسم با تبریک آغاز هفته وحدت و همچنین سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی، اظهار داشت: سیره نبوی جنبه‌های مختلفی از جمله پرهیز از اشرافیگری دارد.

فردین اخلاقیان افزود: ما انقلاب کردیم تا این حکومت ادامه‌دهنده سیره و راه نبوی باشد، ما انقلاب نکردیم که عده‌ای در مدت کوتاهی ثروت‌های میلیاردی کسب کنند و این روش زندگی مورد تایید مقام معظم رهبری هم نیست.


وی گفت: باید علاوه بر دوری از اشرافی‌گری، از دیگر روش‌های سیره نبوی نیز بهره گیریم و در زندگی خود از دستورات حق‌تعالی و پیامبرگرامی اسلام (ص) پیروی کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران سه مولفه مهم از جمله جمهوریت، اسلامیت و رهبریت را دارد و امام خمینی (ره) فرمودند: انقلاب اسلامی «نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر، بلکه به مردم و اسلامیت اشاره دارد»، بنابراین باید همه دانشجویان دنباله‌رو سیره نبوی و اسلام حقیقی باشند چراکه فتح‌کننده دل‌ها است.

وی با بیان اینکه باید از روش‌های روز دنیا در اقتصاد بهره جست، افزود: نباید از مباحثی مانند استفاده علم و دانش در امور مملکتی غافل شد بلکه باید روش و سیاست‌های اقتصادی خود را درست تبیین کرد تا بتوانیم از مشکلات گذر کنیم.

حجت‌الاسلام رضا صالحی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه قم نیز در این مراسم با طرح سؤالی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: «ابو ایوب انصاری» چه کسی است؛ «طبری در تاریخ نوشته پیامبر اکرم (ص) وقتی از مکه به مدینه رفتند، وارد منزل «ابو ایوب انصاری» شدند، وی فقیرترین فرد قبیله بود، بنابراین باید مسئولان نیز از اشرافی‌گری و زندگی تجملاتی پرهیز کنند.

وی گفت: امروزه نفی اشرافی‌گری دینی و سیاسی به یک حلقه مفقودی برای نسل جوان تبدیل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه قم تصریح کرد: باید مسئولان به میان مردم بیایند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و حرف آنان را گوش بدهند و دنبال زندگی تجملاتی نباشند.



۹۷۱۰ دانشجوی کردستانی بسیجی هستند



در ادامه توحید رستمی مسوول بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس کردستان، گفت: یکی از عرصه‌های نقش‌آفرین «گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و مطالبه‌گری» است که از اواخر سال گذشته تاکنون بالغ بر ۷۰۰ اردوی راهیان نور جنوب، ۱۱ هزار اردوی غرب کشور و جشنواره فرهنگی، ورزشی و علمی برگزار شده است.

مسوول بسیج دانشجویی استان کردستان با بیان اینکه بسیج دانشجویی یکی از بزرگترین ظرفیت‌های انقلاب اسلامی و نقطه امید بسیاری از دلسوزان و نظام است، تصریح کرد: طلاب علوم دینی و دانشجویان بسیجی باید با تمام توان خود در مرکز نشان از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی در روز دوم آذرماه سال ۶۷ فرمان تشکیل بسیج دانشجویی را صادر کردند، ادامه داد: دانشجویان بسیج پس از دریافت پیام تاریخی حضرت امام (ره) دوران پرفراز و نشیبی را طی کردند، اما امروز به بالندگی خود رسیده و رسالت خود در محور‌های «خودسازی و دین‌داری، خدمت‌رسانی، عدالت‌خواهی، تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی و جلوگیری از نفوذ استکبار» را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به این رسالت‌ها مأموریت‌ها و برنامه‌های مختلفی انجام داده‌اند.

رستمی با اشاره به جامعه ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفری دانشجو در استان کردستان افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۷۱۰ دانشجو بسیجی هستند که تقریباً ۲۱ درصد جامعه هدف را شامل می‌شود و درراستای ماموریت‌های «توانمندسازی معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی» برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در راستای مأموریت نقش‌آفرینی، امسال برنامه‌های اردو‌های جهادی با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی در مناطق محروم برگزار شد و دانشجویان بسیجی در راستای خدمت‌رسانی به مردم محروم و تربیت نیرو‌های در طراز انقلاب حضور پیدا کردند.

مسوول  بسیج دانشجویی استان کردستان خاطرنشان کرد: دانشجویان علاوه بر حضور در روستا‌ها و ارائه خدمت، مشکلات روستائیان را نیز به گوش مسئولان می‌رساندند و اقدام آنان سبب دلگرمی مردم محروم روستا‌ها شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دو خانواده گرانقدر شهید ۱۵ دانشجوی نمونه بسیجی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
 
ارسال نظرات