خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۰۸۰۱۶۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت شما و هفته بسیج و ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و صادق آل محمد(ع) را گرامی می داریم.

 

*اگر خواسته باشید بسیج را در چند جمله کوتاه و کلیدی تعریف کنید، چه می گویید؟

بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان آمدن، میدان چالش های اساسی و حیاتی، بسیج مدرسه عشق و لشکر مخلص خداست، بسیج پاکترین انسان ها و فداکارترین و آماده بکارترین جوانان برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام و انقلاب است.

*نوع عملکرد و جایگاه بسیج در جنگ نرم را چگونه می بینید؟ و اگر پیشنهادی برای پیشرفت سریعتر م وموثرتر موفقیت های بسیج در این خصوص دارید بیان بفرمایید؟

بسیج در مقابله با جنگ نرم نقش ویژه ای را بر عهده دارد. با توجه به تغییرات ایجاد شده در برنامه های بسیج که از سالهای گذشته آغاز شده است، این واژه ارزشمند علاوه بر جایگاه حمایتی و نظامی خود، در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، علمی، خدمات رسانی و غیره به ایفای نقش پرداخته و امروز در مقابل حمله نرم دشمن به ویژه د مسائل فرهنگی اقدامات قابل قبولی انجام داده است.اما در خصوص پیشنهادات باید عرض کنم بحمدالله به کوری چشم دشمنان نظام و انقلاب و اسلام، با مشورت گرفتن از صاحب نظران سراسر کشور در عرصه بسیج و تشکیل اتاق های فکر ویژه، این کشتیی با سرعت عالی و پیشرونده ای در حال حرکت می باشد.

*آیا بسیج شهرستان فریدن در زمینه های: محرومیت زدایی، روشنگری، ایجاد امید، افزایش اعتماد مردم به نظام و بسیج، ارتقاء سبک  زندگی مردم، تحقق شعار سال، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش اعتماد ملی  فعالیت دارد؟

با ورود طرح های اعتلای بسیج در سازمان بسیج مستضعفین، روند اجرایی برنامه های بسیج شهرستان فریدن نیز در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی متحول گردیده و می گردد. طرحهای اعتلا شامل همه ابعاد بسیج و مورد نیاز انقلاب می باشد و روی اولویت های خاص چون علم، فرهنگ، دفاع و خدمات رسانی به شکل ویژه متمرکز می باشد.

ناحیه مقاومت بسیج فریدن با برگزاری طرح های گروه های جهادی و همچنین تشکیل گروه های جهادگران سلامت(طرح شهید رهنمون)برنامه های کارشناسی شده ای به منظور محرومیت زدایی اجرا نموده است. همچنین به منظور اثر بخشی و خدمت رسانی در جهت آسایش و آرامش مردم عزیز شهرستان و کمک به امنیت پایدار با مشارکت بسیجیان، گشت های عملیاتی محله محور را اجرا می نماید. در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی روی موضوعات مختلف به ویژه مواد مخدر و طلاق نیز برنامه ریزی های خاصی صورت گرفته است. برنامه های بسیج جامعه زنان شهرستان و جلسات روشنگری پایگاه های مقاومت بسیج هم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شده است. با اجرای برنامه های خاص بومی محلی د راستای ارتقاء سبک زندگی اسلامی قدم های خوبی برداشته شده است.

گفتنی است تمام برنامه های بسیج در طول سال به گونه ای طرح ریزی گردیده و می گردد که در راستای تحقق شعار سال و انتظارات مقام معظم رهبری و افزایش اعتماد مردم به نظام و انقلاب  و ایجاد امید ایشان قدم برداریم.

*در پایان اگر صحبت دیگری در خصوص بسیج و بسیجی دارید بفرمایید؟

اگر امروز کشور عزیز ما در بین کشورهای جهان عزت و افتخاری دارد به برکت مجاهدت ها و تلاش های بسیجیان غیور و همیشه در صحنه می باشد. هرکجا روحیه، تفکر و انگیزه بسیجی وجود داشته باشد، یقینا موفقیت و برکت وجود خواهد داشت و قطعا حرکت بسیجی در کشور ما پیروز خواهد شد چرا که این حرکت در گرو تقوا و عمل خالصانه و حسن عمل می باشد.

ارسال نظرات