یک دانش آموز برتر در جشنواره های علمی گفت: وقتی یک دانش آموز و یا دانشجو اثر علمی خود را به دلیل رد شدن در جشنواره برتر نمی داند آسیب های روحی و روانی که به شدت برای آینده او خطرناک هستند می بیند.
کد خبر: ۹۰۷۹۹۵۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ هادی عسگری دانش آموز برتر در جشنواره خوارزمی و دارای رتبه های کشوری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج مرکزی گفت: موفقیت و اعتمادبه‌نفس خود را مدیون تلاش های خانواده و اساتید دانشگاهی هستیم، متاسفانه به دلیل مشغله های زیادی که معلمان برای خود درست کرده اند شناسایی نخبگان در آن فضای آموزشی مدارس انجام نمی شود و حتی بخی از مدارس به استعداد ها و نخبگان اهمیتی نمی دهند.

وی افزود: وظیفه اصلی آموزش و پروش باید در ابتدا شناسایی استعداد ها و یا پرورش نخبگان است که متأسفانه این موضوع در سیستم مدارس ما خیلی کمرنگ شده است و نخبه پروری توسط خود خانواده ها به کمک موسسات آموزشی و معلمان خصوصی که هزینه های بالایی را پیشنهاد می دهند انجام می شود که باعث از بین رفتن عدالت آموزشی خواهد شد.

عسگری ادامه داد: نوجوانان ما ایده پردازهای علمی خوبی هستند، ولی متأسفانه در عملی کردن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن آنها به دلیل حمایت های مالی و پشتیبانی های لازم مشکل دارند.

این دانش آموز نخبه با اشاره به همفکری نخبگان در مسائل مختلف گفت: اگر مسئولین دانشگاهی و مدیران مدارس و موسسات آموزشی فضایی را طراحی کنند تا نخبگان بتوانند در کنار یکدیگر باشند همین در کنار یکدیگر بودن باعث رشد آنها و فضای علمی موجود خواهد شد،به این دلیل که فضای همدلی بین نخبگان اعتماد به نفس آنها را زیاد می کند.

وی تأکید کرد: ایمان به خدا، ایمان به توانایی خود و تلاش در راستای رسیدن به هدف از مهمترین دلایلی بوده اند که در موفقیت های خود مهم می دانم و معتقد هستم استحکام راه نخبگان به حمایت هایی که از او می شود بستگی دارد.

عسگری در پایان خاطر نشان کرد: همچنین از مشکلات دیگری که در بعضی جشنواره ها مثل جشنواره خوارزمی وجود دارد این است که به دلیل متقاضیان زیاد پارامترهای دشواری برای موفقیت اثر علمی وضع شده است و وقتی یک دانش آموز و یا دانشجو اثر علمی خود را به دلیل رد شدن در جشنواره برتر نمی داند آسیب های روحی و روانی که به شدت برای آینده او خطرناک هستند می بیند.

ارسال نظرات