خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان گلستان :

یکی از رسالت های بسیج مهندسین صنعتی کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های صنعت و معدن/100 نقطه براي احداث نيروگاه های خورشیدی با همكاري قرارگاه پيشرفت و آباداني شناسايي شده

سرگرد علی اکبر رجبی گفت: با تربیت مهندسین طراز انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه مهندسی جهت تحقق جامعه پیشرفته اسلامی گام خواهیم برداشت.
کد خبر: ۹۰۷۹۹۳۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، با آغاز هفته بسیج برآن شدیم که به سراغ اقشار مختلف بسیج در سطح سپاه نینوا گلستان برویم و با هر یک از این اقشار گفتگویی را داشته باشیم.

سرگرد پاسدار علی اکبر رجبی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان گلستان در گفاگو با خبرنگار این خبرگزاری ضمن تبریک بمناسبت هفته ی بسیج و وحدت گفت: بسیج ، این نعمت  عظیم خداوند و یادگار بی بدیل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، کانون جوشان و مناسب ترین بستر حضور و مشارکت متخصصین و مهندسین صنعتی کشور  در دفاع  همه جانبه  از  انقلاب  اسلامی  و  دستاوردهای آن  است.

وی افزود: در  راستای تحقق آرمان های  حضرت امام خمینی(ره)  و رهنمودهای امام خامنه ای عزیز و تحقق بخشی از بسیج ده ها میلیونی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن همانند دیگر اقشار رسالت هایی را بر دوش دارد.

رجبی یکی از رسالت های بسیج مهندسین صنعتی را کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های صنعت و معدن، سازندگی، اقتصادی، علمی، فن آوری و مدیریتی برشمرد و خاطر نشان کرد: با تربیت مهندسین طراز انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه مهندسی جهت تحقق جامعه پیشرفته اسلامی گام خواهیم برداشت.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان گلستان به تعدادی از مأموریت عمومی این سازمان اشاره کرد و یادآورشد: سیاستگذاری،  طرح ریزی،  هدایت و  نظارت  بر   فعالیت های  جذب ، آموزش ، سازماندهی ، حفظ ، انسجام و بکارگیری مهندسین صنعتی کشور بمنظور کمک به  ارتقاء  کارآمدی  نظام اسلامی در  عرصه های مختلف یادشده میتوان اشاره کرد.

رجبی 4 هدف را از اهداف کلان سازمان بسیج مهندسین صنعتی برشمرد و گفت: اولین هدف توسعه و تعمیق فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی ، تفکر بسیجی و روحیه جهادی درجامعه مهندسی ، دومین هدف نیز کمک به ارتقاءکارآمدی نظام اسلامی درعرصه های سازندگی ، اقتصادی ، علمی ، پژوهشی ، فناوری و مدیریتی ، سومین هدف از اهداف این سازمان حضور مؤثر و کارآمد در عرصه های فنی و مهندسی برای پیشگیری و مقابله با تهدید نرم دشمن است و آخرین هدف هم کمک به حل مشکلات بخش صنعت و معدن می باشد.

وی در پایان نیز به گوشه ای از اقدامات انجام شده توسط این سازمان در سال 97 اشاره ای کرد و افزود: یکی از این اقدامات تشكيل كارگروه جهادي و تقويت و توسعه كلينيك صنعتي بود که با اعزام گروه جهادي شهيد قاسم قريب و گروه جهادي شهيد تهراني مقدم با هدف اجراي طرح عارضه يابي واحد هاي صنعتي استان و كمك به راه اندازي صنايع راكد فعال و تقويت شد و در تيرماه 97 از 7 واحد عارضه يابي شد نشست هاي متعدد براي حل مشكلات اين صنايع در قالب كلينيك صنعت برگزار شد.

یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته اجراي طرح جهاد روشنايي(راه اندازي نيروگاه خورشيدي) بود که با هدف اشتغال زايي و رفع محروميت و توليد انرژي پاك و كمك به ظرفيت توليد برق كشور در قالب ايجاد 3000 نيروگاه خورشيدي 5كيلو وات توسط بسيج مهندسين در حال اجراست. در استان گلستان 100 نقطه براي احداث اين نيروگاه ها با همكاري قرارگاه پيشرفت و آباداني شناسايي و مقدمات عملياتي شدن آن انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها