خبرهای داغ:
استاندار سابق همدان با اشاره به جذب 10 سرمایه‌گذار خارجی در استان گفت: من تا زنده‌ام از همدان دل نمی‌کَنم، حتی در زمانی که مسئولیت ندارم برای حل مشکلات این استان تلاش خواهم کرد و این موضوع را نیز به مدیران گفته‌ام که در خدمت آنها خواهم بود.
کد خبر: ۹۰۷۹۸۷۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

همچنان برای حل مشکلات استان همدان تلاش خواهم کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار همدان اظهار کرد: برای بنده و آقای شاهرخی بسیار ارزشمند است که با وجود جلسه علنی در مجلس، هر 9 نماینده استان در این مراسم حضور یافتند و منتی بر من و آقای شاهرخی است.

وی با تقدیر از وحدت و همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها در راستای کسب موفقیت، با بیان اینکه هر آمدی رفتی به دنبال دارد و چه خوب است که انسان زمان رفتن بداند چیزی را برای آخرت خود ذخیره کرده است، افزود: در غیر این صورت زندگی را باخته‌ایم.

استاندار سابق همدان با بیان اینکه دوران مسئولیت بهترین دوران برای خدمت و ذخیره اندوخته برای آخرت است، افزود: انسان با حکمی مسئول و با حکمی مشابه مسئولیت را واگذار می‌کند و چه خوب در طول خدمت برای ذخیره آن دنیا انسان در رفتار و کردار خود اخلاص داشته و خداوند را ناظر بداند.

وی با اشاره به سوابق مسئولیتی خود در همدان با بیان اینکه شأن، تاریخ و حال استان همدان بزرگ‌تر از آن است که شخص کوچکی چون من بتواند وظیفه شایسته‌ای در برابر همه عظمت استان از خود بروز دهد، اظهار کرد: نمی‌دانم که در دو دوره 5 ساله و 7 ساله آیا توانسته‌انم رضایت خدا و خلق خدا را کسب کنم یا خیر؛ اما قصدم تنها خدمت و کسب رضایت خدا و مردم بود که امیدواریم کوتاهی‌های بنده را بخشیده و مردم حلالم کنند.

نیکبخت با پرداختن به ظرفیت‌های استان همدان، این استان را سرآمد تمام استان‌های کشور و قطب فرهنگی کشور معرفی کرد و گفت: در تمام ایران هیچ استانی به شایستگی، جامعیت، ارزشمندی، داشتن علما و شعرا و بزرگان، تاریخ و تمدن و طبیعت همچون همدان وجود ندارد؛ به خصوص در امر گردشگری و تاریخ بلندی که باید در این راه بیشتر کار کرد.

وی با اشاره به برگزاری چهار رویداد بین المللی مهم طی سال جاری در همدان، بر معرفی همدان و ظرفیت‌های آن تاکید و بیان کرد: این رویدادها با همدلی و همراهی تمام مسئولین به خوبی انجام و برگزار و در تمام برنامه همدان به خوبی به مردم و جهان معرفی شد.

استاندار سابق همدان با بیان اینکه توسعه استان نیازمند همت همگانی  است و امروز باید توسعه کشور و استان مد نظر باشد، افزود: در شرایط امروز جامعه باید با یکدیگر وحدت و همدلی و هم افزایی  داشته باشیم و کشور را از گردنه‌هایی که ظالمانه استکبار برای ایران تعریف کرده نجات دهیم که با یاری خداوند و پشتیبانی مردم از این گردنه‌های صعب العبور نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

 وی با اشاره به معرفی  شاهرخی به عنوان استاندار همدان توسط وزرات کشور از این اقدام تجلیل کرد و ادمه داد: وزرات کشور   استاندار بسیار شایسته‌ای برای همدان تعیین کردند؛ در طول یک سال خدمت بنده با شاهرخی، هرکجا که با ایشان مشورت کردم، تصمیمش بهتر از تصمیم من بود و راه اصولی و اصلی را پیش می‌گرفت.

نیکبخت با تاکید بر اینکه روال و مسیر توسعه استان بهتر از حال ادامه خواهد یافت به سوابق مسئولیتی و مدیریتی شاهرخی اشاره و بیان کرد: شاهرخی شایستگی بالایی برای استان همدان دارد و صداقت، ریزبینی، تیزبینی، دلسوزی از ویژگی‌های بارز ایشان است.

* ضرورت حمایت از سرمایه‌گذار و فعالان تولیدی در راستای رشد توسعه استان

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد خود در مدت تصدی مسئولیت پرداخت و عنوان کرد:  در طول پنج سال 430 جلسه با وزرا، مدیران بانک‌ها و سازمان‌ها در تهران داشتم و برای پتروشیمی هگمتانه 114 جلسه را برگزار کردیم که اکثرا با حضور نمایندگان مجلس همراه بود، به طوری که نمایندگان مجلس سرمایه‌گذار به استان معرفی و از طرح‌ها حمایت می‌کردند.

استاندار سابق همدان با مخاطب قرار دادن شاهرخی، با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذار و فعالان تولیدی آن را عاملی مهم در راستای رشد توسعه استان دانست و یادآور  شد:  اگر از سرمایه‌گذار و تولیدکننده حمایت نکنید کار از هم می‌پاشد و من و شما و رئیس جمهور هم نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم بنابراین از شما تقاضامندم که از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حمایت کنید و نگذارید آسیب ببینند.

وی با بیان اینکه استان همدان پایین‌ترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است از ارتقا 13 رتبه‌ای در این کسب و کار سخن به میان آورد و بیان کرد:  نرخ بیکاری در استان 6.5 است که نسبت به خوزستان که بالاترین نرخ بیکاری با 16.5 درصد را دارد  اختلاف 10 درصدی دارد ضمن اینکه رتبه کسب و کار در استان از 24 به 11 رسیده است.

نیکبخت نرخ مشارکت اقتصادی همدان را 44.7  برشمرد و عنوان کرد: در طول پنج سال 850 تا 950 تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌های موجود در استان افزده شده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد اراضی مستعد استان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده‌اند، افزود: همدان در گذشته دارای حواشی و اختلافات بسیاری بود به طوری که این امر اجازه نمی‌داد کار پیش رود اما امروز به لطف پروردگار و با اقدامات روحانیت و امام جمعه، دستگاه‌های نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و... همه با هم کار کرده و هم افزایی دارند.

استاندار سابق همدان از پرداخت 9هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از آبان 92 تا آبان 97 خبر داد و یادآور شد:  در این خصوص بانک‌های استان تلاش‌ها و همکاری شایسته‌ای داشتند که امیدواریم در زمان آقای شاهرخی نیز به این روند ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه 32هزار شغل از ابتدای 96 تا آبان 97 در استان ایجاد و 38 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 610 پروژه دولتی به بخش خصوصی واگذار شد و 6 هتل نیز به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه 800 پروژه دیگر ظرفیت‌سنجی شده است.

نیکبخت با اشاره به جذب 10 سرمایه‌گذار خارجی در استان یادآور شد: من تا زنده‌ام از همدان دل نمی‌کَنم، حتی در زمانی که مسئولیت ندارم برای حل مشکلات این استان تلاش خواهم کرد و این موضوع را نیز به مدیران گفته‌ام که در خدمت آنها خواهم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات