خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: شنبه سوم آذرماه همایش محوری هفته بسیج با عنوان جهادگران و طلایه داران اقتصادمقاومتی با حضور بیش از 400جهادگر و با حضور دکتر زهرایی جانشین بسیج سازندگی کشور در سالن غدیر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۷۹۸۲۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهندس مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان امروز در نشست خبری ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: گروه های جهادی در ادامه رزمایش خدمت رسانی از 28آبان تا 20 آذر به مناطق محروم اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی به محرومین تا برگزاری کنگره ملی 2هزار شهید استان ادامه دارد افزود: سهمیه استان ما 125گروه جهادی است که در عرصه های عمرانی، فرهنگی ، پزشکی و میزخدمت اقشار مختلف بسیج درگیر هستند.

هنری خاطرنشان کرد: مناطق هدف جغرافیایی برای اثربخشی بیشتر فعالیت های گروه های جهادی مشخص شده است.

وی عنوان داشت:  طرح کرامت بسیج در حاشیه شهرها با توجه به آسیب های اجتماعی منطقه در برنامه های قرارگاه جوادالائمه خدمات رسانی به مدت یک هفته گنجانده شده که پروژه های عمرانی مر تبط با مباحث فرهنگی و آسیب های اجتماعی منطقه است.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: راه اندازی گروه های جهادی منطقه محور و محله محور در دستور کار داریم که با این هدف رویکرد سازمان بسیج مستضعفین در نهایت به خدمات رسانی در کلیه رده ها ختم می شود.

وی یادآور شد: از ظرفیت هفته بسیج برای راه اندازی گروه های محله محور با مشارکت اعضای پایگاه های بسیج استفاده می شود و خدمت به خانواده های شهدا طرحی است که در هفته بسیج ادامه پیدا می کند.

مسئول کمیته خدمات رسانی کنگره شهدا استان گفت: کلیه خدماتی که تا زمان کنگره ملی شهدا انجام می شود ثواب خدمت به روح شهدای آن منطقه یا محله اهداء می شود.

وی با بیان اینکه طرح مساجد محوری را در راستای اعتلای بسیج داریم افزود: در هفته بسیج بیش از 200 مسجد توسط گروه های جهادی محله محور مرمت و زیباسازی می شوند و ثواب آن به روح شهدای آن محله اهداء می شود.

هنری بیان داشت: شنبه سوم آذرماه همایش محوری هفته بسیج با عنوان جهادگران و طلایه داران اقتصادمقاومتی با حضور بیش از 400جهادگر و با حضور دکتر زهرایی جانشین بسیج سازندگی کشور در سالن غدیر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 227گروه جهادی شناسنامه دار در سطح استان داریم  ادامه داد: شورای جهادی در سطح شهرستانها و مجمع جهادی در مرکز استان تشکیل می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان عنوان داشت: سامانه اطلس جهادی به صورت کشوری افتتاح می شود که کلیه اطلاعات و فعالیت های گروه های جهادی در آن ثبت می شود.

ارائه آموزش های تخصصی به جهادگران

وی با بیان اینکه با ارائه آموزش هایی تصمیم به تشکیل گروه های جهادی تخصصی در زمینه امداد و نجات داریم گفت: برای استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در زمان بحران برنامه ریزی شده که 20نفر در هر شهرستان آموزش می بینند.

هنری ادامه داد: در رزمایش جهادی امسال کمیته امداد اعلام همکاری کرده در قالب دوره آموزشی برای جهادگران با عنوان " جهادگران کارآفرین" دوره آموزشی تخصصی با حضور اساتید بین المللی برای استفاده از ظرفیت جهادگران و مددجویان کمیته امداد داریم که در این طرح هفته آینده 200نفر از جهادگران استان شرکت می کنند.

افتتاح 9پروژه عمرانی به مناسبت هفته بسیج در استان

وی با بیان اینکه افتتاح 9 پروژه های عمرانی در هفته بسیج با اعتبار 900میلیون تومان را در هفته بسیج داریم افزود: چهارشنبه افتتاح سراسری پروژه های عمرانی و اقتصادمقاومتی در سطح کشور است.

مسئول بسیج سازندگی استان عنوان داشت: افتتاح کتابخانه در قاین از پروژه های دولتی، افتتاح دو مدرسه از محل تفاهم نامه با بانک انصار و افتتاح 5پروژه طرح کرامت ، احیاء و مرمت قنات و استخر ذخیره آب و کانال کشی را در برنامه داریم.

وی بیان داشت: برای افتتاح کارگاه های اقتصادمقاومتی از سال گذشته 5میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و 480کارگاه کوچک و خرد شکل گرفته که هفته بسیج 120 کارگاه به مبلغ یک میلیارد و 800میلیون تومان در سطح استان افتتاح می شود.

وی اظهار داشت: حمایت از کارگاه های اشتغال و خرد بعد از تشکیل داریم و تفاهم با بنیاد تعاون بسیج برای برگزاری نمایشگاه صورت گرفته که اواخر هفته اینده اجرا می شود.

هنری ادامه داد: برای سومین بار فصلنامه منهای نفت برای معرفی فعالان اقتصادمقاومتی استان تهیه و تدوین شده که در هفته بسیج منتشر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها