کد خبر: ۹۰۷۹۷۶۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازیزد، علی ملکوتی نیا مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درناحیه بسیج دانشجویی دریادداشتی نوشت:
بسمه تعالی
بمناسبت هفته بسیج و نقش مهم و اثرگذار این نهاد مقدس مردمی و انقلابی در تاریخ انقلاب اسلامی و مخصوصا در دوران دفاع مقدس و همچنین عصر حاضر که در سازندگی و اقتصاد مقاومتی در داخل کشور و در نبرد با تکفیری ها درکشورهایی همچون سوریه و عراق داشته و دارد پیام حضرت امام خمینی (ره) که درزمان حیات بابرکتشان دررابطه بابسیج ونقش آن درجامعه ایرادفرمودنددراین نوشتارآورده وموضوعاتی ازآن یادآورمی شویم.

1- تشکیل بسیج ازبرکات والطاف آشکارخداوندبه نظام جمهوری اسلامی وملت عزیز ایران است.

2- بسیجیان مصداق کامل ازایثاروخلوص وفداکاری وعشق به خداوندواسلام می باشندتاجایی که امام (ره) می فرمایندمن همواره به خلوص وصفای بسیجیان غبطه می خورم وازخدامی خواهم تابابسیجیانم محشورگرداندچراکه دردنیاافتخارم این است که خودبسیجی ام.

3- انچه باعث می شودچشم طمع دشمنان وجهانخواران ازنظام جمهوری اسلامی وملت سرافراز ایران وآب وخاک آن دورشودنوای دلنشین تفکربسیجی است.

4- یکی ازضروری ترین تشکلهابسیج دانشجووطلبه است که بایدباتمام توان خوددرمراکز علمیشان ازانقلاب واسلام دفاع کنندواین امرمیسرنیست مگربااتحادویگانگی حوزه ودانشگاه .

5- تنهابا بسیج وتفکربسیجی است که می توان جلونفوذآمریکاوایادی آن دردومرکزحساس دانشگاه وحوزه راگرفت .

6- بسیج وبسیجی منحصربه ایران اسلامی نیست بلکه بایدهسته های مقاومت درتمام جهان به وجودآیدتادرمقابل شرق وغرب بایستد.

7- مسئولان بایدبدانند تنها با پشتوانه بسیج است که می توانندبرمشکلات چیره شوندوآزادی حقیقی رابدون آمریکاوایادی آن به مردم ایران هدیه دهندوریشه ضدانقلاب را درتمامی ابعادازبیخ وبن قطع کنند.

8- هرمسئولی ازبسیج و بسیجیان غافل شودبه آتش دوزخ الهی خواهد سوخت.

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

تشکیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالى بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد.

در حوادث گوناگون پس از پیروزى انقلاب خصوصاً جنگ، بودند نهادها و گروه هاى فراوانى که با ایثار و خلوص و فداکارى و شهادت طلبى، کشور و انقلاب اسلامى را بیمه کردند. ولى حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملى از ایثار و خلوص و فداکارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسى سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود! بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمرى است که شکوفه ‏هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى‏ دهد.
بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامى است که پیروانش بر گلدسته ‏هاى رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‏ اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است که تربیت ‏یافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى‏ نشانى گرفته‏ اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده ‏اند.

من همواره به خلوص و صفاى بسیجیان غبطه مى ‏خورم و از خدا مى‏ خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجى‏ ام. من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض مى‏ کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده‏ اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروى‏ از ما و اسلام عزیز دست برداشته‏ اند؛ لحظه ‏اى نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت امریکا و شوروى کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- موج مى ‏زند. باید براى شکستن امواج طوفانها و فتنه‏ ها و جلوگیرى از سیل آفتها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتى که در خط اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله- و مخالف با استکبار و پول ‏پرستى و تحجرگرایى و مقدس‏ نمایى است، باید همه افرادش بسیجى باشند و فنون نظامى و دفاعى لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتى سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگى لازم رزمى را داشته باشد.

خلاصه کلام، اگر بر کشورى نواى دلنشین تفکر بسیجى طنین‏ انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.

بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکى از ضروری ترین تشکلها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینى و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجى‏ ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقى و نه غربى» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلى بیشتر به اتحاد و یگانگى احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادى امریکا و شوروى در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام مى ‏پذیرد. مسائل اعتقادى بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمى است. حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوب هاى اصیل اسلام ناب محمدى را در اختیار تمامى اعضاى بسیج قرار دهند. باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته ‏هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.

شما در جنگ تحمیلى نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب مى‏ توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامى در جهان نیازمند فداکاریهاى شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که مى ‏توانند به تمامى تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروى مى ‏شود به زندگى‏ مسالمت‏ آمیز توأم با صلح و آزادى رسید. حضور شما در صحنه‏ ها موجب مى ‏شود که ریشه ضد انقلاب در تمامى ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.

من دست یکایک شما پیشگامان رهایى را مى ‏بوسم و مى ‏دانم که اگر مسئولین نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت. بار دیگر تأکید مى‏ کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونى، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانى را به دنبال خواهد داشت. من از تمامى بسیجیان خصوصاً از فرماندهان عزیز آن تشکر مى ‏کنم و از دعاى خیر براى این فرزندان با وفاى اسلام غفلت نخواهم نمود. خ
داوند شهداى عزیز و گمنام بسیج را به نعمت همجوارى اهل بیت- علیهم السلام- متنعم و جانبازان عزیز را شفا و اسرا و مفقودین عزیز را سالماً به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوکت این نهاد مقدس و مردمى که پیروان اسلام عزیز و حضرت بقیه اللَّه الاعظم- ارواحنا لمقدمه الفداء- هستند بیفزاید.

و السلام علیکم و رحمه اللَّه. ۲/ ۹/ ۶۷ روح اللَّه الموسوی الخمینى‏ صحیفه امام، ج‏۲۱،ص۱۹۴





ارسال نظرات