خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه مهدیشهر:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه مهدیشهر گفت:بسیج مقدس ترین واژه انقلاب /وبسیجی تداعی گر همه خوبی ها
کد خبر: ۹۰۷۹۷۰۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر،حجت الاسلام مرتضی یقوبی درگفت وگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک هفته بسیج وگرامی داشت یاد وخاطره امام (ره)اظهار کرد:بسیج درتمامی عرصه ها مقاوم است که رمز پیروزی آن هم ایستادگی یک تنه در برابر تمامی توطئه های دشمنان است.
وی در ادامه گفت:چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد که بسیج طی این سالها مقاوم تر از سال های گذشته توانسته با هوشمندی وبصیرت محاسبات دشمن راهمواره نقش برآب کند.
یعقوبی گفت:یکی از رازهای موفقیت بسیج ،کمک خالصانه به مردم به ویژه قشر محروم ومستضعف است که یکی از کارهای معجزه آسای امام (ره)طرح وتکمیل بسیج بیست میلیونی بود.
وی گفت:یکی از مقدس ترین واژه های انقلاب اسلامی کلمه بسیج است وبسیجی تداعی گر همه خوبی هاست.
یعقوبی خاطر نشان کرد:زمانی که از بسیج سخن می گوئیم بدون تردید ،مرادمان آن است که کسانی که در کار وزندگی پر برکتشان از همه ظرفیت وجودی خود بهره گرفته وهمواره با دلی لبریز از شوق وتلاش وبا سرمایه ای از اخلاص درخدمت از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
یعقوبی گفت: مقام معظم رهبری در توصیف بسیج می فرماید: «بسیج، یعنی همین پایگاه های مقاومت و همین نیروهای جوان و پرشور. همین جوانانی که نماز و عبادتشان، پدران و مادران پیر را به شگفتی و تعجب وادار می کند. بسیج یعنی متن مردم، مردمی که می توان امید دفاع از انقلاب را از آنها داشت.»
وی تصریح کرد:ریشه تاریخی بسیج، به صدر اسلام و زمانی بر می گردد که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، مردم را ـ از زن و مردم و پیر و جوان ـ برای تبلیغ دین و آمادگی در برابر تجاوز قدرت های وقت فراخواند و بسیج کرد. این حرکت، همراه با زمان پیش رفت و امامان بزرگوار نیز بنا به مقتضات زمان، از قدرت بسیج مردمی استفاده می کردند. نمونه بارز آن، حرکت بزرگ بسیجی جهان اسلام، حضرت امام حسین علیه السلام بود. این حرکت، البته نه با نام بسیج، بلکه با تفکر بسیج تا به امروز همچنان ادامه داشته است.
یعقوبی با بیان اینکه ،هوشیاری و درایت بی نظیر حضرت امام خمینی رحمه الله، از جمله اساسی ترین عوامل در راه خنثی سازی توطئه ها در جریان انقلاب اسلا می به شمار می آمدو به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه انقلاب دوم فراهم آمدکه با سقوط لانه جاسوسی آمریکا در تهران و بر ملا شدن ماهیت سلطه جو و تجاوز کارانه آمریکا، شیطان بزرگ با ضربه ای سخت و جبران ناپذیر رو به رو شد. اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی و اظهارات صریح حاکمان آمریکایی، مردم و رهبران کشور و به ویژه حضرت امام را با این حقیقت آشکار مواجه ساخت که احتمال مداخله نظامی آمریکا و هجوم به جمهوری اسلامی، ناممکن نیست. بر این اساس، امام امت در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸، یعنی در مدتی کمتر از یک ماه بعد از انقلاب دوم، فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر فرمود.
وی گفت:حضرت امام خمینی رحمه الله، توجه ویژه ای به تشکیل بسیج در سراسر جهان داشتندودر واقع هدف از تشکیل بسیج مستضعفین، ایجاد توانایی های لازم در همه افراد معتقد به قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی، به منظور دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی و همچنین کمک به مردم، به هنگام بروز بلایا و حوادث پیش بینی نشده است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهدیشهر افزود:بسیج، جایگاهی ملکوتی است؛ مکانی برای درس چگونه زیستن انسان ها و جایگاه عشق و صفا و صمیمیت.
وی اضافه کرد:امام خمینی رحمه الله خطاب به بسیجیان جهان اسلام می فرماید: «باید بسیجیان جهان اسلام، در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند، و این شدنی است؛ چرا که بسیج، تنها منحصر به ایران نیست. باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد». بر این اساس، بسیج به نهادی ارزشمند و مقدس تبدیل گردید و رفته رفته، مدرسه عشق، دانشگاه شهادت و عبادتگاه عارفان مسلح نام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها