خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

در نصب کنتورهای هوشمند باید تسریع شود

دادستان قزوین از دستگاه های متولی مدیریت منابع آبی خواست هرچه سریعتر برای نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های مجاز استان اقدام نمایند.
کد خبر: ۹۰۷۹۷۰۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین محمد قاسمی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، افزود: فصل پاییز بهترین فرصت برای ساماندهی چاه های آبی استان است چون فصل کشاورزی به پایان رسیده و بهانه ای برای مخالفت با مهر و موم چاه ها وجود نخواهد داشت.
وی گفت: متاسفانه در سال های اخیر برداشت های بی رویه از منابع آبی موجب افت سفره های آب زیرزمینی و ایجاد مشکلات جدی در دشت قزوین شده است.
این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه های اجرایی استان با درک حساسیت موضوع با جدیت وارد کار شده و برای انسداد چاه های غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند بر چاه های مجاز اقدام کرده اند.
قاسمی بیان داشت: امیدواریم این عملیات با اهتمام و جدیت بیشتر دستگاه ها پیش برود تا ضمن مدیریت منابع آبی استان از بیابان زایی، فرونشست اراضی استان و تخریب محیط زیست جلوگیری شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: شنیده ها حاکی است که برخی از چاه های غیرمجاز پلمپ شده توسط صاحبان آن ها رفع انسداد شده است که باید دادستان های استان برخورد جدی، بدون اغماض و قاطعی را با آنان داشته باشند.
محمد قاسمی در پایان تاکید کرد: اداره آب می بایست در نصب کنتورهای هوشمند چاه ها تسریع کند تا شاهد کاهش هدررفت آب های زیرزمینی توسط چاه های دارای مجوز باشیم و بتوان از این طریق میزان استخراج آب از سفره های زیرزمینی را کنترل کرد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها