خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی شهید چمران اهواز در گفتگو با بسیج خبر داد
مسئول بسیج دانشجویی شهید چمران اهواز گفت: بسیج دانشجویی این دانشگاه پیگیر حل مشکلات کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۷۹۶۷۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

مهدی طرفی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری بسیج ، درباره اعتراضات گسترده کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه گفت: از زمانی که کارخانه نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی واگذار شده، کارگران کارخانه با مشکل پرداخت حقوق و دستمزد مواجه بودند و هر از چندگاهی در اعتراض نحوه به پرداخت‌ها تجمع می‌کردند و معوقاتشان پرداخت می‌شد و پس از مدتی دوباره این این روال ادامه پیدا می‌کرد.

وی افزود: روند واگذاری کارخانه نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی به نحوی بوده که مشخص نیست چه زد و بندی در رویه واگذاری آن وجود داشته که سبب بروز چنین فضایی در این کارخانه شده است.

طرفی اضافه کرد: کارخانه نیشکر هفت تپه حدود ۶ هزار کارگر دارد و قالب افرادی که در آن فعالیت دارند، بومی خوزستان هستند که ماه هاست که حقوقی دریافت نکرده اند و به همین دلیل از نظر معیشتی و اقتصادی دچار مشکل شده اند. البته کارخانه نیشکر هفت تپه اکنون به دلیل نوع مدیریتی که دارد با مشکلات متعددی مواجه شده است.

وی ادامه داد: کارخانه‌ای که زمانی قطب شکر ایران بود و کلی اعتبار در سطح بین المللی داشت، الان با چنین وضع فجیعی مواجه شده که حاصل سال‌ها فعالیت آن، اعتراضات کارگران نسبت به پرداخت معوقات خود و نوع مدیریت آن است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: البته نماینده مردم شوش نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که پیگیر رفع مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه و کارگران آن است و تا پایان هفته مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه پرداخت می‌شود.

وی گفت: بهتر است مشکلات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه و خود این کارخانه به صورت ریشه‌ای حل شوند. اولین درخواستی که ما از مسئولین ذیربط داریم این است که با عاملین بروز چنین مشکلاتی در این کارخانه برخورد قاطع شود. عاملین این اتفاق صرفا آن مدیرعامل یا مالکی نیست که به گفته سخنگوی قوه قضاییه: مدیرعامل فراری است و داخل ایران نیست! عامل اصلی کسی است که این کارخانه را به این افراد واگذار کرده و باید پاسخگوی این باشد که تحت چه عنوانی این کارخانه به این افراد واگذار شده و کارگران آن را در چنین وضعیتی قرار داده که چندین ماه است حقوقی دریافت نکرده اند.

برخورد با عاملان اصلی اتفاقات کارخانه نیشکر هفت تپه را رسانه‌ای کنید
طرفی ادامه داد: نکته بعدی این است که باید برخورد با عاملان اصلی چنین اتفاقی در کارخانه نیشکر هفت تپه را رسانه‌ای کنند و اگر قرار است برخوردی با آنان صورت گیرد، شفاف سازی‌های مربوط به آن انجام شود و رسانه ملی پای کار مردم باشد. در حالی که در امروز می‌بینیم که هنگام بروز چنین مسائلی در جامعه، رسانه ملی حضور ندارد و مشکلات مردم رسانه‌ای نمی‌شوند.

وی بیان داشت: اگر رسانه ملی و سایر نهاد‌ها و رسانه‌ها به بیان مشکلات مردم بپردازند و سعی خود را در جهت برطرف کردن این مشکلات به کار گیرند قطعا مردم جامعه ما امروز با چنین مشکلاتی مواجه نبودند. ظرفیت برطرف شدن مشکلاتی از قبیل عدم پرداخت معوقات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه در جامعه ما وجود دارد؛ اما همتی جمعی نیاز است.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران پیگیر حل اعتراضات
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان یک نهاد و جنبش دانشجویی پیگیر حل مشکلات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه خواهد بود و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا معوقات آنان پرداخت و مشکلات کارخانه مرتفع شوند.

وی گفت: تشکل ما با چند نفر از کارگرانی که اعتراض داشته اند و با برخی از مسئولین، گفتگوهایی انجام داده و در حال پیگیری موضوع هستیم و امیدواریم نتیجه‌ای مطلوب داشته باشد. هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی و نماینده کارگران معترض و برخی اساتید صاحب نظر دانشگاه برگزار می کنیم منتهی هنوز برگزاری این جلسه قطعی نشده، در پی آن هستیم تا این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها