خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با استاندار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته طی شش ماهه نخست سال جاری، خواستار همکاری بیشتر شبکه بانکی و دستگاه های ذیربط به منظور اجرای تعهدات اشتغال و مسکن شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۶۷۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با قدردانی از استاندار قزوین به لحاظ حمایت از کمیته امداد امام (ره) بیان کرد: اساس کار کمیته امداد امام (ره) خدمت رسانی به محرومان با رویکرد توانمندسازی است یعنی به جای ماهی دادن ماهیگیری را به مددجویان آموزش می دهیم.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند و با برنامه ریزی صورت گرفته مهارت های لازم را فرا میگیرند و آماده اشتغال به کار می شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: در کنار زنان سرپرست خانوار، مجریان طرح های اشتغال نیز که مشغول فعالیت کسب و کار می شوند از بیمه تأمین اجتماعی بهره مند می شوند که طی شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و 775 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شده اند بدین معنا که برای آنها حق بیمه واریز شده و در پایان دوره نیز مستمری تأمین اجتماعی دریافت خواهند کرد.
وی اعلام کرد: طی شش ماه نخست سال جاری برای هزار و 875 خانوار شهری مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان و برای 900 خانوار روستایی مبلغ 200 میلیون تومان حق بیمه پرداخت شده است.
مومنی عنوان کرد: در پایان شش ماهه نخست سال جاری 21 هزار و 637 خانوار با جمعیتی بالغ بر 35 هزار و 637 نفر از خدمات دائمی این نهاد بهره مند شده اند که با توجه به جمعیت 397 هزار و 165 خانواری استان باید گفت که 2.7 درصد جمعیت استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) هستند.
وی با اشاره به حضور اقشار مختلف در جمع نیکوکاران توضیح داد: در پایان شش ماهه نخست سال جاری 14 هزار و 83 حامی ایتام و پنج هزار و 888 حامی محسنین با کمیته امداد استان قزوین همکاری دارند و برای حمایت از هزار و 645 یتیم و دو هزار و 976 فرزند طرح محسنین کمک های خود را اهدا می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: علیرغم مشلات اقتصادی و تنگناهای مالی مشارکت مردم در طرح های محتلف به ویژه حمایت از ایتام و نیازمندان با قوت ادامه دارد و تلاش می کنیم تا بستر ارتقای معیشت مددجویان را از طریق استقلال معیشتی و اشتغال زایی فراهم کنیم.
استاندار قزوین نیز با تقدیر از خدمات ارائه شده اظهارکرد: کمیته امداد امام (ره) یک نهاد با اساس خدمت و روحیه ایثار است و باید این روند نه تنها استمرار یابد بلکه روز به روز به این حرکت سرعت بیشتری داده شود تا شاهد کاهش محرومیت در جامعه باشیم.
عبدالمحمد زاهدی با اشاره به شاخص های مختلف در ایجاد فقر یادآورشد: رویکرد توانمندسازی و اشتغال زایی برای محرومان امری مهم و موثر در رفع محرومیت در جامعه است که باید با قوت و جدیت استمرار یابد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها