خبرهای داغ:
قطعا فرقی بین سلطان سکه با مدیرانی که حق مردم را نمی‌دهند، وجود ندارد و باید با عاملین اتفاقاتی چون کارخانه نیشکر هفت تپه، برخوردی از جنس سلطان سکه انجام شود.
کد خبر: ۹۰۷۹۶۶۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

به گزارش بسیج* همواره کارخانه نیشکر هفت تپه از نماد‌های صنعت پویا در کشور بوده؛ کارخانه‌ای که اسباب اشتغال هزاران نفر(عمده شاغلین از بومیان منطقه بودند) را فرهم کرده بود. حال کارخانه بد نبود تا اینکه در سال ۹۴ از بخش دولتی به خصوصی واگذار می‌شود، از آن به بعد است که مشکلات کارخانه یک به یک شروع می‌شود، از معوقات کارگران تا کاهش تولید و...

در سال‌های اخیر همواره کارگران نیشکر هفت تپه از معترضان بوده اند، اما با پاسخ مسئولین امر مواجه نمی‌شدند، تدبیری که باید از مسئولین نشد. مدت هاست کارگران معترض اند، اما پاسخ محکمی دریافت نمی‌کنند، انگار باید بعد خستگی بدنی ناشی از کار شبانه روزی حنجره کارگران هم خسته شود تا حقشان را بدهند یا مطالبه حقشان دیده شود، مسئولین هم در این ایام بهتر است بجای شوی رسانه‌ای ایجاد یک میلیون شغل در سال، به فکر شاغلین دیروز و مظلومین امروز باشند که حقشان پرداخت شود.

در رابطه با این مورد لازم است چند مورد را ذکر کنم:
اول اینکه باید بررسی کارشناسی بشود که اصل واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی مشکل دارد یا نحوه واگذاری آن ها؛ چرا که دیده می‌شود آن مواردی که اصل است در واگذاری مورد توجه قرار نمی‌گیرد و روابطی از جنس آنچه که در مسائل ارزی هم دیدیم دلیل واگذاری به فلانی می‌شود.

دوم اینکه با هر مسئول یا شخصی که باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود باید قاطعانه برخورد کرد، چه می‌خواهد وزیر پیشین باشد یا فعلی، چه وکیل مردم باشد چه وکیل بازار، مقصر اصلی شناسایی شود. قطعا فرقی بین سلطان سکه با مدیرانی که حق مردم را نمی‌دهند وجود ندارد، باید با عاملین چنین اتفاقاتی برخوردی از جنس سلطان سکه انجام شود؛ و سوم اینکه همواره منتقد رسانه ملی و برخی رسانه‌های انقلابی در بایکوت خبری چنین مسائلی بودیم. رسالت رسانه انتقال مشکلات و تلاش برای حل آن هاست، قطعا این نوع بایکوت‌های خبری حاصلی جز کمرنگ شدن اعتماد مردم ندارد.

لازم است مانور ویژه‌ای مخصوصا برای حل مشکلات توسط رسانه‌ها انجام شود قطعا رسانه‌هایی که پیشنهاد دهنده تحریم مردم ایران هستند دلسوزان مردم نیستند، رسانه ملی با پوشش مناسب این نوع وقایع جلوی سوء استفاده رسانه‌های معاند را ندهند، در این ایام که مردم نسبت به موری معترض اند. با شایعه پراکنی توسط برخی رسانه‌ها ممکن است اصل مطالبه مردم به حاشیه برده شود و گره‌ای از کار هم باز نشود.

*مهدی طرفی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها