سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: والدین باید با کتاب خواندن فرهنگ کتابخوانی را به صورت رفتاری مثبت در بین اعضای خانواده ترویج دهند.
کد خبر: ۹۰۷۹۶۴۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در آیین رونمایی از چهار عنوان کتاب ضمن تقدیر از نویسندگان گفت: کتاب بینش، درایت و آگاهی مردم را افزایش می‌دهد و فرهنگ را به جامعه وارد میکند.
وی با بیان اینکه کتاب‌ها بهترین ذخایر هستند، افزود: رشد، توسعه و بالندگی یک جامعه در گرو کتاب و کتاب خواندن است که این فرهنگ باید با کتاب خوان بودن والدین به ویژه در محیط خانواده در بین اعضا ترویج داده شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان بزرگترین رویداد فرهنگی سال ۱۳۹۷ در استان است که به میزبانی شاهرود برگزار میشود و فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز در این مراسم از فعالان عرصه کتاب تقدیر کرد و گفت: مظلومیت و محرومیت کتاب علیرغم تمام تلاش‌ها وجود دارد، اما مردم و مسئولین با حضور در مراسم رونمایی، نمایشگاه‌های کتاب با حمایت از نویسندگان و ناشران می‌توانند باعث دلگرمی فعالان در این عرصه شوند.
سید ابراهیم موسوی تصریح کرد: برگزاری نشست کتابخوان با گویش شاهرودی از برنامه‌های موفقی بوده است که با استقبال خوبی مواجه شد و توانست علاقه‌مندان زیادی را جذب کند.
وی با اشاره به اینکه تمام معضلات جامعه به دلیل دوری از کتاب است، افزود: در کتاب خاصیتی وجود دارد که در صورت تداوم بر خواندن آن آرامش بر رفتار و گفتار فرد مستولی می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود در ادامه با تاکید بر نقش والدین گفت: کتاب خواندن باید از دوران کودکی به فرزندان آموخته شود و به صورت یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد.
در انتهای مراسم از رباب خدامی نویسنده سه کتاب (پروانگی)، (حباب) و (حریردل) و محمدحسین حسنی نویسنده کتاب (با قرآن در محاورات عامه) توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها