خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود با تاکید بر اینکه باید مردم را به آینده و نظام امیدوار کرد گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار شاهرودی بهره بردار بخش کشاورزی هستند و این تعداد به نسبت دیگر جمعیت‌ها به خود وابسته بوده و وابستگی کمتری به دولت دارند
کد خبر: ۹۰۷۹۵۷۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در نشست تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی شهرستان شاهرود در فرمانداری این شهر یکی از چالش‌های پیش رو برای بررسی وضعیت شهرستان را نبود آمار دقیق و هم خوانی نداشتن آمار‌های ارائه شده با یکدیگر عنوان کرد و افزود: مدیران باید از وضعیت موجود اگاه بوده و بدانند برای آینده چه برنامه‌ای دارند.
وی با تقدیر از مجموعه مدیریتی شهرستان تصریح کرد: اگر جایی عیب مدیران گفته می‌شود خوبی‌ها را نیز باید گفت، اما گاهی تخریب جدی از سوی کسانی صورت می‌گیرد که نباید این کار را انجام دهند چرا که به قوام و دوام جامعه آسیب می‌زند.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه باید در جامعه وحدت بوده و انگیزه و شهامت از مدیران گرفته نشود، تأکید کرد: تخریب‌ها گاهی به واسطه افرادی صورت می‌گیرد که خودشان احتمال می‌دهند کار خوب و انقلابی انجام می‌دهند در حالی که انقلابی بودن به دشنام دادن نیست؛ انقلابی بودن یعنی درست فکر کردن و عمل دقیق انجام دادن و داشتن شجاعت انجام کار‌هایی که بتواند انقلاب را پاسداری کند.
محمدی به مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار شاهرودی بهره بردار بخش کشاورزی هستند و این تعداد به نسبت دیگر جمعیت‌ها به خود وابسته بوده و وابستگی کمتری به دولت دارند، اما برای زندگی خود نیازمند آب هستند وگرنه نمی‌توانند تولید داشته باشند.
وی با بیان اینکه وقتی کشاورز و دامدار توانمند نباشد نمی‌تواند توسعه محور باشد، تأکید کرد: یکی از خطراتی که کشور را تهدید می‌کند تخلیه روستاهاست. امسال در بسطام تولید میوه نداشتیم. کشاورز وام گرفته و به بانک مراجعه می‌کند، اما برای او استمهال صورت نمی‌گیرد، معیشتش در خطر است و بنابراین روستا را ترک می‌کند، سپس تراکم جمعیت در شهر بوجود می‌آید و آسیب‌های اجتماعی در پی دارد.
فرماندار شاهرود با اشاره به ضرورت ایجاد شغل و انگیزه برای ماندن جوانان در روستا، اظهار کرد: در برخی از روستا‌ها با وجود هزینه‌های زیرساختی، جمعیت سالمند با حداقل دام مانده و آن تعداد نیز زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند.
محمدی اولویت شهرستان شاهرود را توجه به تأمین آب، آبخیزداری و توانمند کردن کشاورزان عنوان کرد و افزود: در شاهرود به اندازه کل استان سمنان سطح زیر کشت داریم، اما کمترین امکانات را می‌گیریم. بیش از ۶۰ درصد کمک‌ها باید به شاهرود اختصاص یابد، چون کشاورزان آسیب دیده اند.
وی ادامه داد: صندوق حمایتی کشاورزان شاهرود با یکهزار و ۲۵۸ خانوار عضو و سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریالی نیازمند حمایت است.
معاون استاندار سمنان با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ رشته قنات در شاهرود که بسیاری از آن‌ها نیازمند توجه مختصری هستند، تصریح کرد: می‌توان این قنات‌ها را احیا کرد و حتی از مردم نیز کمک گرفت، چون وقتی آن‌ها ببینند کار‌ها در حال انجام است اعتماد کرده و خود نیز کمک حال دولت می‌شوند.
محمدی با تقدیر از عملکرد تعاون روستایی در خرید انگور‌های آسیب دیده باغداران شاهرود گفت: باید مردم را به آینده و نظام امیدوار کرد و تولید ثروت برای کشاورز گردش مالی برای شهرستان را به دنبال دارد.
در این نشست نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با بیان اینکه پارسال سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۱۱ روستای شهرستان شاهرود انجام شد، ابراز داشت: امسال از مجموع ۷۸ روستای سطح استان سند ۲۴ روستای شاهرود تدوین می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها