خدمت رسانی آستان قدس رضوی به زائران پاکستانی دهه آخر ماه صفر بارگاه منور رضوی که قصد عزیمت به کشورشان را دارند، تا پایان آبان ماه در مرز میرجاوه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۷۹۵۷۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، سازمان عمران و توسعه رضوی با هدف توجه ویژه و استقبال از زائران پاکستانی که از مرز میرجاوه برای عزیمت به کربلای معلی و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی وارد کشور ایران شدند، فعالیت‌های خدماتی بسیاری را برای تأمین نیاز‌های اساسی این زائران با کمک گروه‌های مردمی ستاد اربعین در ۲ بخش طراحی و برنامه ریزی کرده است.

بخش اول این خدمات شامل احداث و راه‌اندازی ۴۰ واحد حمام برای زائران پاکستانی می‌شود که با بررسی شرایط پایانه مرزی میرجاوه و نحوه خدمات رسانی ستاد مردمی اربعین در پایانه، هماهنگی با مسئولان محلی و زائرسرای امام رضا (ع) در حاشیه شهر زاهدان که ایستگاه دوم توقف زائران پاکستانی بود، راه‌اندازی شد.

این سازمان با نصب یک دستگاه بویلر با ظرفیت ۱۵۰ دوش با تأمین روزانه ۴۰ هزار لیتر آب گرم در مرز میرجاوه شرایط استحمام را برای زائران پاکستانی فراهم کرد و طی مدت زمان تردد زائران در ایام اربعین حسینی بیش از ۷ هزار نفر از این خدمات در راستای بهبود بهداشت عمومی بهره‌مند شدند.

راه‌اندازی نانوایی صلواتی در ایام اربعین حسینی در موکب امام رضا (ع) با هدف خدمت رسانی به زائران پاکستانی و تأمین نان مورد نیاز برای وعده‌های غذایی صبحانه، نهار و شام زائران از دیگر خدمات سازمان عمران و توسعه رضوی به زائران پاکستانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مرز میرجاوه است.

این نانوایی از تاریخ ۲۰ مهرماه تا ۳۰ آبان ماه سال جاری در موکب امام رضا (ع) واقع در مرز میرجاوه، بیش از ۶۰ هزار قرص نان برای رفاه حال زائران پاکستانی دهه آخر ماه صفر در وعده‌های غذایی مختلف طبخ و توزیع کرده است.

علاوه بر این خدمات، تعبیه دو دستگاه آب سردکن در مجاورت موکب امام رضا (ع) در مرز میرجاوه برای استفاده و رفع تشنگی زائران پاکستانی امام حسین (ع) همراه با توزیع غذا، چای و میوه نیز با هماهنگی ستاد مردمی اربعین از دیگر خدمات آستان قدس رضوی به زائران پاکستانی به شمار می‌رود.

گفتنی است، این خدمات برای اولین بار به زائران پاکستانی که در مسیر برگشت از راهپیمایی اربعین حسینی و زیارت حرم مطهر رضوی عازم کشور پاکستان بودند؛ در موکب امام رضا (ع) واقع در پایانه مرزی میرجاوه ارائه شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها