معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:

بسیجیان نقش موثری در جهت روشنگری در بین افراد جامعه دارند

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر بسیجیان با بصیرت و اگاهی در زیر پرچم هدایت‌های رهبر انقلاب گام بردارند آینده‌ی روشنی را برای ملت رقم خواهند زد.
کد خبر: ۹۰۷۹۵۲۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با تبریک آغاز هفته بسیج از بسیج به عنوان نهادی اجتماعی، نهادی گسترده که پاسخ گوی بسیاری از نیاز‌های اساسی و حیاتی جامعه است نام برد و گفت: بسیج با بخش‌های دیگر نظام پیوند دارد که جدایی آن‌ها از هم در جامعه اسلامی امکان پذیر نیست، بسیج با کارکرد‌های گوناگون خود، یاری رسان نیاز‌های آموزشی، عمرانی، سیاسی، دفاعی و... است.
 
وی با اشاره به این مطلب که بسیج سوادآموزی، بسیج سازندگی و بسیج محرومیت زدایی، قسمتی از برنامه‌های بسیج در کشور است،ادامه داد: مردم، اصلی‌ترین بخش جامعه اند که نقشی حیاتی در تأمین سلامت و موفقیت کشور  را بر عهده دارند، آن‌ها هستند که با آگاهی و هوشمندی، جامعه را به سوی موفقیت پیش می‌برند.
 
سرهنگ فقیری بیان کرد: بسیج، بر اساس ارزش‌های انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی شکل گرفته و رمز موفقیت آن، این است که از اعتقاد میلیون‌ها انسان برخاسته است، زمانی که افراد مسیر زندگی و هدف خود را با تفکر بسیج هماهنگ و هم سو می‌بینند، به بسیج گرایش می‌یابند.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ایمان، اخلاص، ایثار و شجاعت، را از  ویژگی‌های فرد بسیجی دانست و اظهار داشت: بسیجیان در دامن فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده اند و نقش موثری در جهت روشنگری و ایستادگی در برابر افراد ضد انقلاب را دارند.
 
این مسئول با تاکید بر این نکته که امید کشور به بسیجیان است و اگر این بسیجیان با بصیرت و اگاهی در زیر پرچم هدایت‌های رهبر انقلاب گام بردارند آینده‌ی روشنی را برای ملت رقم خواهند زد، تصریح کرد: آگاهی آموزش و ساختن بسیجیان‌ تراز انقلاب که بتوانند کشور را اداره کنند در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج تمرین کنند و بیاموزند که در اینده دچار مشکل نشوند از برویکردهای بسیج است.

وی از خبرنگاران به عنوان  مبارزین خط مقدم در مبارزه با استکبار جهانی نام برد و بیان کرد:  همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس جوانان ما حضور داشتند و با دشمن مبارزه کردند، امروز خبرنگاران  با سلاح خود(قلم) در صف مبارزه با دشمنان با تفکر بسیجی و روحیه جهادی ایستاده اند.
 
فقیری افزود: با توجه به این که انقلاب ما در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی شکوهمندش است، دشمن تلاش دارد که دستاورد‌های انقلاب را برای ملت ایران ناکار آمد نشان دهد، ما با تدوین و برنامه ریزی تلاش داریم تا قبل از آغاز دهه فجر دستاورد‌ها و ارزش‌های انقلاب را ارائه دهیم و عملکرد بسیج را در عرصه‌های دفاعی، خدماتی، اجتماعی، درمانی و بهداشتی، عمرانی و آبادانی با تفکر بسیجی با استفاده از نیرو‌های مومن انقلابی تلاشگر و ولایتمدار به منصه ظهور برسانیم.

این مسئول در ادامه افزود: در هفته بسیج امسال که از ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت تعداد ۲۹۴ نشست روشنگری در سراسر استان اجرا می‌شود. 
 
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: اجرای 75 طرح محرومیت زدایی با اعتبار بالغ بر 2 میلیاردو 750 میلیون تومان از دیگر برنامه های هفته بسیج است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
ارسال نظرات