در دیدار وحدت آفرین امامان جمعه تشییع و تسنن تربت‌جام بیان شد:

هفته وحدت نماد همبستگی ملی و پرهیز از اختلافات است/ وحدت یک سرمایه ایست که امنیت پایدار را به دنبال دارد

فرماندار تربت‌جام در دیداربا امامان جمعه تشییع و تسنن این شهرستان با تبریک تقارن هفته بسیج و وحدت گفت: هفته وحدت نماد همبستگی ملی و پرهیز از اختلافات بسیار جزئی در مقابل تبلیغات دشمن مشترک است.
کد خبر: ۹۰۷۹۴۹۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مرتضی حمیدی در این محفل وحدتی و بسیجی با تأکید بر ضرورت یکدلی و انسجام بیشتر در طول سال افزود: بایستی مشکلات جهان اسلام در این هفته طرح موضوع و موردبررسی نخبگان و بزرگان دینی شیعه و اهل سنت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصت مغتنمی برای طرح نیاز‌های اساسی جهان اسلام که با ابتکار رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) مبتنی بر اعتقادات، آیات الهی و روایات ائمه اطهار(ع) ایجادشده است.

وی هفته وحدت را نماد همبستگی ملی و پرهیز از اختلافات بسیار جزئی دانست و تصریح کرد: باید با صمیمیت، همدلی، تعامل و تفاهم مبتنی بر آیات الهی با تشکیل جبهه واحد بر اساس اصول اسلامی اتحاد خودمان را در مقابل تبلیغات دشمن مشترک تحکیم‌بخشیم.

حمیدی بیان کرد: مردم ولایت مدار شیعه و اهل سنت تربت‌جام با رویکرد تقریبی و به‌طور عملی در کنار همدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، چراکه این شهرستان پایتخت وحدت اسلامی است.

در ادامه امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام با تبریک این ایام فرخنده گفت: اولین اقدام پیامبر اکرم (ص) اخوت اسلامی بین انصار و مهاجر بود و اولین قدم امام راحل و مقام معظم رهبری هم وحدت و اخوت بین مسلمین است.

مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی با اشاره به این‌که آنچه در صدر اسلام اتفاق افتاد در نظام اسلامی هم تکرار شده است افزود: مردم شیعه و اهل سنت تربت‌جام در عمل نشان دادند که پیامبر اکرم و اهل‌بیت الگوی آنان است.

در ادامه امام‌جمعه تربت‌جام گفت: وحدت یک سرمایه است که امنیت پایدار را به دنبال دارد و حفظ و حراست از آن‌یک وظیفه شرعی و همگانی است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری با تأکید بر این‌که سیره عملی، شیوه رفتار و کردار و وحدت پیامبر برای مسلمانان الگوست افزود: دشمن با استفاده از بی‌تدبیری افراطیون و فتنه گران به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت اسلامی هستند بنابراین مردم و مدیران وظیفه‌دارند از اسلام در مقابل تبلیغ دشمنان قسم‌خورده مراقب کنند.

در پایان این محفل وحدتی سرهنگ دوم پاسدار ابراهیم بیدل جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت‌جام به مناسبت هفته بسیج گزارشی از مجموعه فعالیت‌ها و سیاست‌های اجرایی در راستای طرح اعتلای بسیج برای حاضرین برشمرد.

گفتنی است: همزمان با تقارن هفته «بسیج و وحدت» فرماندار، مدیران اجرایی، فرماندهان نظامی، انتظامی، امنیتی و جمعی از علما و بسیجیان با امامان جمعه تشییع و تسنن تربت‌جام در محل مزار شیخ‌الاسلام احمد جامی دیدار کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار