سرهنگ شکیبا سلیمی فرمانده سپاه شهرستان مریوان به مناسبت هفته بسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد:همزمانی هفته وحدت با هفته بسیج را به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم با اقدامات مناسب و مثمرثمر بتوانیم وحدت میان مسلمین را بیش از پیش تقویت نماییم.
کد خبر: ۹۰۷۹۴۴۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ شکیبا سلیمی فرمانده سپاه شهرستان مریوان به مناسبت هفته بسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد نبی اکرم (ص) و هفته وحدت عنوان کرد: همزمانی هفته وحدت با هفته بسیج را به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم با اقدامات مناسب و مثمرثمر بتوانیم وحدت میان مسلمین را بیش از پیش تقویت نماییم.

سلیمی با بیان اینکه «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» به عنوان شعار هفته بسیج امسال انتخاب شده است، افزود: سپاه شهرستان مریوان ۱۲۰ برنامه متنوع در قالب موضوعات مختلف را از دورترین روستا‌های شهرستان تا مراکز شهری در هفته بسیج امسال در نظر گرفته است. وی خاطر نشان کرد: روز‌های هفته بسیج به ترتیب؛ سه‌شنبه ۲۹ آبان «بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری» روز چهارشنبه ۳۰ آبان «بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی و سازندگی»، پنج شنبه ۱ آذر «بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی»، جمعه ۲ آذر «بسیج، علم و فناوری» شنبه ۳ آذر «بسیج، جهاد کبیر و استکبار ستیزی»، یکشنبه ۴ آذر «بسیج، جهاد روشنگری و تبیین» و دوشنبه ۵ آذر «بسیج، چهل سال افتخار» نامگذاری شده‌اند.

فرمانده سپاه مریوان با اشاره به اینکه در میان برنامه‌های پیش‌بینی شده، برنامه‌های شاخصی وجود دارد تصریح کرد: در قالب طرح اعتلای بسیج، چهار طرح در شهرستان در حال اجرا است که این اقدامات مختص اقشار محروم و در جهت رفع و برطرف نمودن محرومیت‌ها می‌باشد.

وی افزود: طرح کرامت در حوزه جغرافیایی مشخص و کارشناسی‌شده، در مناطق آلوده از نظر آسیب‌های مواد مخدر و مشروبات الکلی، در حال اجرا است. متاسفانه در این مناطق تعدادی از خانواده‌ها با اینگونه معضلات درگیر هستند و این مشکلات تاثیرات زیان‌بار و مخربی در سطح جامعه نیز در پی دارد. وی گفت: در قالب طرح کرامت اقداماتی همچون آگاهی‌بخشی، روشنگری و توجیه خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد و مدارس و مراکز علمی انجام می‌پذیرد.

فرمانده سپاه شهرستان مریوان با اشاره به طرح شهید رهنمون که به‌طور ویژه در برخی مناطق از جمله بخش سرشیو در حال اجرا است، گفت: در این طرح تعدادی از روستا‌ها به عنوان جامعه هدف انتخاب شده‌اند. با به‌دست آوردن اطلاعات و عوامل انواع بیماری‌ها که ممکن از شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی منطقه باشد، بیماری‌های شایع در این روستا‌ها اولویت‌بندی می‌شود. پس از شناسایی بیماری‌ها سعی می‌شود با کمک مراکز درمانی شهرستان و استان نسبت به پیشگیری و درمان این بیماری‌ها اقدامات مناسبی انجام پذیرد.

سلیمی افزود: اکیپ‌های درمانی به صورت رایگان به روستا‌های دور دست، مخصوصا روستا‌هایی که خانه بهداشت در آنجا وجود ندارد، اعزام شده است. وی تصریح کرد: در این هفته افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی را خواهیم داشت. وی خاطر نشان کرد: جهت ایجاد فضای نشاط‌آور در مدارس مسابقات ورزشی فوتبال، تنیس روی میز، والیبال و رشته‌های مختلف ورزشی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها در حوزه‌های مقاومت روستایی نیز اجرا می‌شود که با برگزاری مسابقات در بین روستا‌ها و در نهایت در مرکز شهرستان، تیم‌های برتر انتخاب خواهند شد.

سلیمی فرمانده سپاه مریوان با تاکید بر دشمنی‌های استکبار جهانی با ملت ایران گفت: آمریکا و صهیونیسم در چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی بار‌ها دشمنی‌های خود را نسبت به ملت ایران نشان داده است. هدف استکبار مایوس کردن مردم از ارزش‌های انقلاب اسلامی است. اگر ما دشمن را بهتر بشناسیم قطعا نحوه مواجهه و دفاع ما تغییر خواهد کرد و انگیزه دفاع بیشتر خواهد بود. وی افزود: در همین راستا مراسمات مختلف در مدارس، مساجد و روستا‌ها با هدف شناساندن بسیج و آرمان‌های انقلاب و آموزه‌های دینی به مردم عزیز، تدارک میز خدمت در شهر‌های مختلف شهرستان از جمله کانی‌دینار، چناره و برده‌رشه با حضور مسئولین جهت پاسخگویی و تسهیل امورات و برطرف نمودن مشکلات مردم، فعالیت میز مشاوره حقوقی جهت مشاوره به همه آحاد مردم و جلسات روشنگری و پرسش و پاسخ در صنوف و اقشار مختلف از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سطح شهرستان مریوان می‌باشد.

سلیمی افزود: در روز‌های پایانی هفته بسیج، عطرافشانی و غبارروبی گلزار مطهر شهدا، تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و ایثارگران و همچنین چندی پس از هفته بسیج، برگزاری یادواره شهدای کرامت، یادواره شهدای شهرستانی با حضور کشوری و لشکری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات