خبرهای داغ:
امسال نیز به مانند هرسال اردوهای راهیان نور برقرار است و 600 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور به خوزستان سفر می‌کنند که سهمیه استان خوزستان امسال 30 هزار نفر است.
کد خبر: ۹۰۷۹۴۲۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، به رسم هرسال در پاییز و زمستان تعداد زیادی از دانش‌آموزان از سراسر کشور برای دیدن مناطق عملیاتی و یادمان شهدا به سمت خوزستان عازم می‌شوند که شاید اندکی با یاد آن‌روزها آشنا شوند. هدف از اردوهای راهیان نور آشنایی قشر نوجوان و جوان با فرهنگ مقاومت و شهادت است.

قدم نهادن بر خاکی که در سال‌های نه چندان دور قهرمانانی از جنس مردم آنجا پا نهادند برای فرزندان امروز ایران تجربه شیرینی است، سفری که بعد معنوی و حال خوش آن خاطره‌ای فراموش نشدنی برای نوجوانان و جوانان می‌سازد.

اردوهای راهیان نور یک موج بزرگ فرهنگی است که پایه و رکن اصلی آن نوجوانان و جوانان هستند و درخواست‌های بیشتر از حجم تعیین شده برای این سفر نشان‌دهنده شور عشق فرزندان این سرزمین برای شناخت تاریخ و فرهنگ مقاومت است.

اعزام دانش‌آموزان تا نیمه اسفند ادامه دارد

سرهنگ غلامرضا قربانی درخصوص اردوهای راهیان نور به خبرنگار فارس گفت: امسال نیز به مانند هرسال اردوهای راهیان نور برقرار است و 600 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور به خوزستان سفر می‌کنند که سهمیه استان خوزستان امسال 30 هزار نفر است.

وی افزود: سهمیه اختصاص یافته به استان خوزستان به طور برابر میان دختران و پسران دانش‌آموز تقسیم می‌شود که اعزام این دانش‌آموزان از نیمه مهرماه آغاز شد و تا نیمه اسفند ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان عنوان کرد: دانش‌آموزان در اردوهای 2 روزه راهیان نور به مناطق شلمچه، هویزه، یادمان شهدای فتح‌المبین، معراج شهدای اهواز، یادمان شهدای بیت‌المقدس و یادمان شهدای گمبوعه اعزام می‌شوند.

 

معیار تعداد دانشجویان اعزامی تقاضا است

بهمن شهریاری درخصوص تاریخ اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور به خبرنگار فارس گفت: اردوهای راهیان نور دانشجویی امسال نیز مانند سال‌های گذشته با همان شور و اشتیاق از اواخر بهمن‌ماه آغاز می‌شود و اوج این اردوها در اسفند است.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان عنوان کرد: تعداد دانشجوهایی که به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند باتوجه به تقاضای دانشجویان است درحالی‌که حجم سال گذشته بسیج دانشجویی خوزستان 4 هزار نفر بود ولی ما حدود 12 هزار نفر را به مناطق جنگی اعزام کردیم.

وی افزود: برای امسال نیز همان تعداد حدودی 11 هزار نفر تا 12 هزار نفر را پیش‌بینی می‌کنیم که تلاش ما بر این است امسال برنامه‌های متنوع‌تری را برای دانشجویان درنظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سال گذشته 70 درصد زائران داخلی مناطق عملیاتی جنوب در مقطع سنی 15 تا 30 سال بودند و 70 درصد آن‌ها نیز دارای مدرک دانشگاهی یا تحصیلات حوزوی بودند که نشان از استقبال گسترده قشر دانش‌آموز و دانشجو از اردوهای راهیان نور دارد. در مناطقی که برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان مدنظر گرفته شده برنامه‌های فرهنگی مختلفی جهت آشنایی بیشتر آن‌ها با تاریخ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مردم خوزستان اجرا می‌شود. همچنین راویانی با بیان خاطرات خود از سال‌های مقاومت نسل جوان را بیشتر با فضای آن روزها آشنا می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها