معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: در حوزه سازندگی پروژه‌های عمرانی بااعتبار پنج میلیارد  و ۷۰۰ میلیون تومان به تعداد ۳۸۰ پروژه در مناطق محروم کارشده که می‌توان به مسجد، دسترسی روستا به جاده، خانه عالم، مراکز آموزشی و درمانی اشاره کرد.   وی به کمک به مناطق ز
کد خبر: ۹۰۷۹۳۶۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ علی حسین پازدار امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و هفته بسیج اظهار داشت: امسال سی و نهمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین است، هفته بسیج مقارن با سالروز فرمان امام راحل مبنی بر ارتش 20 میلیونی است که یاد و خاطره همه شهدایی که در دفاع از نظام نقش‌آفرین بودند را گرامی می‌داریم.

 

وی بابیان اینکه هفته بسیج همه‌ساله باهدف تجلیل از رشادت‌های بسیجیان و معرفی این سازمان برگزار می‌شود تصریح کرد: بسیج در همه حوزه‌ها و در عرصه مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی و جهاد فعالیت دارد.

 

وی  عنوان کرد: عملکرد سپاه استان  در حوزه  بسیج دریای بی‌ساحلی است که هر چه جلو برویم بازهم کارداریم و بسیجیان و خودمان را وقف مردم کرده‌ایم و عملکردمان بسیار زیاد و وقتمان کم است.

 

 

سرهنگ پازدار افزود: در حوزه سازندگی پروژه‌های عمرانی بااعتبار پنج میلیارد  و 700 میلیون تومان به تعداد 380 پروژه در مناطق محروم کارشده که می‌توان به مسجد، دسترسی روستا به جاده، خانه عالم، مراکز آموزشی و درمانی اشاره کرد.

 

وی به کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد گفت: نخستین استانی که به این موضوع ورود پیدا کرد لرستان بوده به‌طوری‌که 12 روستای خرابه را باهمت بسیج سازندگی و کمک‌های مردم لرستان به سرانجام رسانده و آباد کردیم.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان کرد: 396 کانکس را به‌صورت اسکان موقت داریم، 9 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی احداث‌شده و تاکنون دو هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های کم‌بضاعت توزیع‌شده است.

 

وی بابیان اینکه برای 110 نوعروس جهیزیه تهیه و توزیع شد اظهار داشت: 22 تیم پزشکی عمومی و تخصصی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شد و همچنین 150 تیم در قالب طرح شهید رهنمون اعزام‌شده و مستمراً با افراد بیمار در تماس هستیم.

 

سرهنگ پازدار افزود: تاکنون چهار بیمارستان صحرایی یک‌روزه در مناطق محروم بخش پاپی، چگنی، بروجرد و کوهدشت برپاشده است، در ایام اربعین اعزام تیم به کربلا، نجف و مهران در راستای برپایی موکب‌ها داشته‌ایم.

 

 

وی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 20 هزار نفر از دانش آموزان و دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام و این اقدام فرهنگی، تربیتی و بصیرتی در دستور کار است و هم‌اکنون گروه‌هایی نیز در این مناطق حضور دارند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان تصریح کرد: هرساله در کربلا و نجف موکب بر پا می‌کنیم و امسال به‌عنوان امسال چهارمین یا پنجمین سال بود که برپایی موکب داشتیم و هفت موکب در کربلا و سه موکب در شهر نجف مستقر کردیم از جمعیت عظیمی از زائران استان و خارج از استان میزبانی کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین موکب در مهران بر پا کرده و بین حدود 200 هزار نفر غذای گرم توزیع شد و هم‌زمان در سه شهر الیگودرز، بروجرد و خرم‌آباد موکب بر پا کردیم و همه همت سپاه و بسیج بر این بود که به زائران خدمات ارائه شود و مردم استان در این زمینه کمک کردند و نذورات دادند و ما امانت‌دار مردم بودیم و توانستیم خدمات خوبی به زائران بدهیم.

 

سرهنگ پازدار بابیان اینکه زائرانی از خارج از کشور نیز داشتیم که در مواکب استان پذیرایی شدند گفت: اقدام بسیار بزرگی که امسال انجام دادیم سلسله رزمایش‌هایی بود در استان با حضور گردان‌های بیت‌المقدس انجام شد، این رزمایش در 18 شهریورماه برگزار شد و همه گردان‌های بیت‌المقدس به‌کارگیری شدند و اهدافی که تعریف کردیم بر اساس قضاوتی که بازرسان سازمان بسیج داشتند جز استان‌های برتر شدیم و هم‌زمان اعزام تیم‌های امدادی، درمانی و خدماتی به حاشیه شهرها را داشتیم.

 

 

وی اظهار داشت: اجتماع 25 هزارنفری بسیجیان 12 مهرماه امسال برگزار شد که کار بسیار سنگین و ارزشمندی بود و بر اساس قضاوت بازرسان سپاه جز استان‌های برتر بودیم که به همت بسیجیان و تلاش همکاران در سپاه بوده است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان کرد: ازنظر کمی بعد از تهران استان لرستان بوده است و کارنامه درخشان سپاه استان ماندگار شد.

 

وی بابیان اینکه گروه‌های جهادی در حاشیه شهرهای استان استقرار و خدمات خوبی ارائه‌شده است بیان کرد: ارائه خدمات به کاروان‌های راهیان نور خارج از استان راداریم و اردوگاهی را در اختیار راهیان نور گذاشته‌ایم و از کاروان‌های خارج از استان که به لرستان وارد می‌شوند میزبانی می‌شود.

 

پازدار گفت: مشکل اقتصادی در کشور وجود دارد اما مردم با عزت نفس  در مقابل این مشکلات ایستادگی کردند  شناسایی احتکارگران توسط بسیج و ارایه تسهیلات برای کمتر شدن مشکلات مردم  نیز  از فعالیت هایی است که در راستای کمک به حل  مشکلات انجام شده است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات