مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی عجب شیر:

45 نفر در عجب شیر در انتظار پیوند کلیه هستند

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی عجب شیر در جریان بازدید فرماندار شهرستان از بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه 45 نفر در شهرستان در انتظار پیوند کلیه هستند گفت: از سال 1386 تاکنون 20 نفر در شهرستان با حمایت این انجمن موفق به انجام پیوند کلیه شده اند.
کد خبر: ۹۰۷۹۳۶۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد رسول قاضی زاده  اظهار داشت: 125 نفر از بیماران کلیوی شهرستان تحت پوشش انجمن هستند که از این تعداد 31 نفر دیالیزی، یک نفر صفاقی و 14 نفر تحت نظر هستند.
وی بر ترویج و گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد و گفت: گسترش این فرهنگ در بین مردم به درمان و رهایی بسیاری از بیماران کمک می کند.
قاضی زاده همچنین خواستار حمایت دولت از انجمن حمایت از بیماران کلیوی شد و گفت: تامین هزینه ‌های سنگین درمانی مشکلات زیادی را برای بیماران و خانواده هایشان تحمیل کرده از این رو مشارکت خیران و کمک و همکاری وزارت بهداشت و بیمه در تامین دارو می تواند در این امر راهگشا باشد.
فرماندار عجب شیر نیز هدف از این بازید را اطلاع از وضعیت درمانی، نحوه رسیدگی، کمبودها و مشکلات احتمالی بیماران دیالیزی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی ره شهرستان بسیار مطلوب است.
عادل اصغرپور با قدردانی از فعالیت ‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان اظهار داشت: متاسفانه روز به روز به تعداد بیماران خاص افزوده می ‌شود و دولت برنامه هایی جهت ارتقای امکانات، تجهیزات و ارائه روش های جدید درمانی برای این گونه بیماران در نظر دارد.
وی ابراز امیدواری کرد تا با کمک خیرین حوزه سلامت و انجمن حمایت از بیماران کلیوی و کادر پزشکی درمانی شهرستان سطح خدمات دهی به بیماران دیالیزی ارتقا یابد.
23 تا 30 آبان ماه هفته حمایت از بیماران کلیوی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار