مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی؛
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی از عضویت ۸۲ درصد روستائیان و عشایر این استان در صندوق بیمه اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۹۳۶۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نظری  گفت: تعداد ۱۷۴ هزار نفر از طریق صندوق بیمه اجتماعی بیمه شدند که ۸۲ درصد جمعیت روستایی و عشایر استان را شامل می‌شود.

وی افزود: امسال حدود ۱۳ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی ثبت نام کرده اند.

نظری با اشاره به اینکه سن مجاز برای بیمه شدن افراد در این صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است، تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار و نیز مدیر و مربیان مهد کودک‌های روستایی به صورت رایگان می‌توانند در این صندوق ثبت نام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۲ هزار نفر در استان مستمری بگیر این صندوق هستند، اذعان داشت: این صندوق در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر حقوق بگیر پیش از موعد، ۲۵۷ نفر از کار افتاده کلی و بیش از ۶ هزار نفر بیمه شده فوت شده دارد که خانواده هایشان مستمری دریافت می‌کنند.

نظری افزود: بر اساس قوانین این صندوق اعضایی که ۱۱ سال بیمه کامل و ۶۹ سال کامل داشته باشد می‌توانند بازنشسته شوند که حدود ۲ هزار نفر در استان را شامل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به قانون جدید عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ابراز داشت: آذربایجان شرقی دارای ۴۳ شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است که علاو بر روستائیان، عشایر و کشاورزان، اهالی این شهر‌ها می‌توانند در صورت احراز شرایط لازم، عضو این صندوق شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها