یک نخبه قرآنی گفت: امروز نیاز خانوادگی به مفاهیم قرآنی باید توسط خانم ها تأمین شود،خانم ها با توجه به وظیفه سنگین تربیت بچه ها و مدیریت معنوی خانواده باید با مفاهیم قرآن و مدیریت قرآنی آشنا باشند،برکتی که به واسطه قرآن در زندگی ایجاد می شود یک وعده الهی است.
کد خبر: ۹۰۷۹۳۵۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ خانم مهری شجاعی دانشجوی کارشناسی ارشد و حافظ کل قرآن کریم در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: حفظ قران کریم را از کودکی شروع کردم،در راه حفظ قرآن پدر و مادرم کمک های زیادی انجام دادند و شبانه روز زحمت می کشیدند ولی در بخش تفسیر از اساتید برجسته و نمونه کشوری کمک گرفتم.

این استاد مفاهیم قرآن افزود: هم اکنون مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را با معدل بالا دریافت کردم و در حال تلاش برای کارشناسی ارشد در یکی از رشته های معارف قرآن کریم هستم.

وی ادامه داد: همه مدارک و رتبه هایی که در بخش حفظ و معارف تاکنون کسب کرده ام به برکت وجود قرآن است.

شجاعی بیان داشت: فعالیت در بخش قرآن و مفاهیم آن نیاز اولیه یک جامعه اسلامی است، قرآن راه زندگی را نشان داده است، متأسفانه مشکلا تی که در زندگی ها به وسیله آسیب های اجتماعی چون طلاق،اعتیاد و... به وجود می آید به دلیل دوری از قرآن و مفاهیم آن است.

این نخبه قرآنی تصریح کرد: از توصیه های که به دوستان فعال در بخش قرآن دارم این است که به بخش مفاهیم بیشتر بپردازیم،خلأءهایی که در پرداختن به معنا و مفهوم قرآن به وجود آمده نگران کننده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیاز خانوادگی به مفاهیم قرآنی باید توسط خانم ها تأمین شود،خانم ها با توجه به وظیفه سنگین تربیت بچه ها و مدیریت معنوی خانواده باید با مفاهیم قرآن و مدیریت قرآنی آشنا باشند،برکتی که به واسطه قرآن در زندگی ایجاد می شود یک وعده الهی است.

شجاعی با اشاره به تربیت های ناصحیح فرزندان گفت: مادران در خانواده وظیفه سنگینی برای آشنا کردن فرزندان با قرآن و مفاهیم آن دارند،کم کاری در این بخش می تواند آسیب های جدی ای به آینده فرزندان وارد کند.

این معلم قرآنی تأکید کرد: پرداختن به قرآن از جمله حفظ و معنا باعث تقویت روحیه و بالا رفتن اعتماد به نفس می شود و موفقیت در سایر امور زندگی را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: متأسفانه به دلیل وجود مشغله های مختلف در زندگی ها نگرانی و استرس در خانواده ها به حد گسترده ای رشد داشته است که این معضل را می شود با پرداختن به قرآن در روزانه برطرف کرد و آرامش ذهنی را به خانواده برگرداند.

شجاعی در پایان با اشاره به سوء استفاده عده ای شیطان صفت با فال های شیطانی خاطر نشان کرد: متأسفانه این روزها با نسخه های شیطانی داروها و مکمل ها و بعضا روش های توهمی را برای کسب آرامش توسط عده ای سودجو که نگاه کاسب کارانه به خانواده ها معرفی می شوند که از نقشه های پیچیده دشمنان این ملت هستند و باید در برابر آنها هوشیار باشیم، در حقیقت اگر به دنبال آرامش و امنیت هستیم فقط آن را باید در قرآن و مفاهیم آن جستجو کنیم.

ارسال نظرات