شهسواری نخبه قرآنی گفت: افق چشم‌انداز حضرت آقا از فرهنگ قرآنی در دیدارهای مختلف ایشان با قاریان را مورد بررسی قرار دهیم، تربیت 10 میلیون حافظ که ایشان به عنوان دغدغه مطرح کردند روی زمین مانده است.
کد خبر: ۹۰۷۹۳۵۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پیمان شهسواری از نخبگان قرآنی و فعال فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: مطالبات امام خامنه ای در سال 90 که در بین جامعه قرآنی مطرح کردند باید نقشه راه جامعه قرآنی کشور و حتی جهان اسلام باشد و مسیر تربیتی و آموزشی قرآنی باید طبق نقشه راهی که ایشان ترسیم کردند طی شود.

وی افزود: ما باید حفظ قرآن را در قدم اول و قدم اصلی را باید بر روی مفاهیم قرآن و تدبر در قرآن بگذاریم و به شکل کاربردی آن را کار کنیم.

شهسواری ادامه داد: آموزش حفظ قرآن باید مستمر و همیشگی باشد،اینکه بخواهیم پرداختن به قرآن را در یک فصل و ماه خاصی دنبال کنیم قطعا نتیجه مطلوب را کسب نمی کنیم.

این نخبه قرآنی بیان داشت: فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها به طور چشمگیر نمایان نیست و بعضا در برخی دانشگاه ها نبود این فرهنگ حس می شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها باید متولی امر برگزاری محفل های تخصصی قرآنی باشند و این امر را پیوسته در ذیل فعالیت های خود داشته باشند و صرفا نباید در یک فصل خاصی به این موضوع بپردازند.

این فعال فرهنگی افزود: متأسفانه نخبگان قرآنی پس از مراسمات هرساله از یکدیگر جدا می شوند و جامعه قرآنی و دانشگاهی ما اقدام شاخصی برای جمع کردن آنها و ایجاد فضایی صمیمی تر و هم دلانه تر انجام نمی دهد،چرا که با ایجاد فضاهای متحدانه جامعه قرآنی می تواند اقدامات خوبی در راستای حل مشکلات مردم و حتی مشکلات انقلاب اسلامی انجام داد.

وی تأکید کرد: افق چشم‌انداز حضرت آقا از فرهنگ قرآنی در دیدارهای مختلف ایشان با قاریان را مورد بررسی قرار دهیم، تربیت 10 میلیون حافظ که ایشان به عنوان دغدغه مطرح کردند روی زمین مانده است.

شهسواری در پایان با اشاره به قوانین برخی کشورهای اسلامی در بحث حفظ قرآن خاطر نشان کرد: در برخی کشورهای اسلامی حفظ قرآن به عنوان لازمه واگذاری مدیریت های کلان کشور به حساب می شود در حالی که ما هنوز در تربیت یک میلیون مانده ایم و عملا هیچ گونه کار مثبتی برای تربیت 10 میلیون حافظ انجام نداده ایم.

ارسال نظرات