در حالی که قرار بود از اول آذرماه اعزام کاروان‌های عتبات آغاز شود، اما با بسته شدن ظرفیت کاروان‌ها در سایت سازمان حج و زیارت، بسیاری از زائران حسینی در بلاتکلیفی هستند.
کد خبر: ۹۰۷۹۳۲۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، با توجه به اعلام قبلی سازمان حج و زیارت مبنی بر آغاز دور جدید اعزام کاروان‌های عتبات از اول آذرماه و همچنین نام‌نویسی در این کاروان‌ها از هفته گذشته، بسیاری از زائران و متقاضیان سفر به عتبات در بلاتکلیفی هستند.

به طوری که سایت سازمان حج و زیارت برای نام‌نویسی از زائران عتبات بسته شده است و با گذشت حدود ۵ روز از این اقدام، هیچ ثبت‌نام قطعی برای زائران از سوی دفاتر مجاز حج و زیارت هم صورت نمی‌گیرد.

 

به گفته برخی از مسؤولان دفاتر زیارتی حج و زیارت، سازمان حج و زیارت پاسخ قطعی درباره دلایل عدم نام‌نویسی و بسته شدن سایت را نمی‌دهد، اما به نظر می‌رسد که مشکلات ارزی یا صدور ویزا یکی از مهم‌تریندلایل این امر است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه مدت محدودی سایت سازمان حج و زیارت برای ثبت‌نام متقاضیان سفر به عتبات برای نیمه اول آذرماه باز شده بود و برخی از زائران در زمان‌های مختلف برای این سفر معنوی نام نویسی کرده بودند، سفر آن‌ها ملغی شده است و این زائران در بلاتکلیفی به سر می‌بردند و هیچ‌کدام از مسؤولان پاسخگوی آن‌ها نیستند.

فاطمه حسینی یکی از متقاضیان سفر به عتبات در آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: ما با برنامه‌ریزی قبلی با مراجعه به یکی از شرکت‌های سازمان و حج و زیارت از قبل از ماه محرم تصمیم گرفتیم که هفته اول آذرماه هم‌زمان با میلاد پیامبر اعظم (ص) به کربلا مشرف شویم و تمامی برنامه‌ریزی‌ها از جمله مرخصی خودم و سایر اعضای خانواده نیز هماهنگ شده بود، اما در اقدامی غیر قابل پیش‌بینی وقتی به دفتر زیارتی مراجعه کردیم، به ما گفتند که امکان نام‌نویسی وجود ندارد و سایت سازمان حج و زیارت به دلایلی بسته شده است.

زینب صنیعی یکی دیگر از زائران عتبات نیز با بیان اینکه بسته شدن سایت سازمان حج و زیارت بدون دلیل اقدام نادرستی است، می‌گوید: کاش درباره این تعطیلی‌ها اطلاع‌رسانی صورت می‌گرفت، چرا که بسته شدن ظرفیت کاروان‌ها و عدم اعزام‌ها، آن‌هم در ربیع‌الاول که متقاضیان این سفر معنوی بسیار زیاد است، قابل تأمل است. ما قرار بود پنج‌شنبه اول آذرماه به عتبات برویم، اما متأسفانه سفر ما منتفی شد.

این امر در حالی است که مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام زائران عتبات در دور جدید از اول تا ۱۵ آذرماه خبر داده بود.

به گزارش فارس، سایت سازمان حج و زیارت برای اعزام به عتبات از پنج‌شنبه ۲۴ آبان ماه بسته شده است و هیچ ثبت‌نامی برای اعزام کاروان‌ها صورت نمی‌گیرد. در حالی که با این نابه سامانی، اعزام کاروان‌های آزادبر می‌تواند افزایش یافته و متقاضیان این سفر معنوی به ثبت‌نام در کاروان‌های غیرمجاز اقدام کنند.

ارسال نظرات