خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از اجرای 160 عنوان برنامه طی هفته بسیج در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۵۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

اجرای 160 عنوان برنامه طی هفته بسیج در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سرهنگ کامران کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت و گرامیداشت هفته مقدس بسیج اظهار داشت: تشکیل بسیج به صدر اسلام بر می‌گردد که شخص پیامبر گرامی اسلام(ص)، مردم و جوانان را در برابر متجاوزین و کفار تجهیز می‌کرد و به تبع آن ائمه معصومین(ع) در زمان خود از نیروهای مردمی در پیشبرد اهداف دین مبین اسلام و دفاع از کیان خود استفاده می‌کرد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در پنجم آذر ماه 1358 دستور تشکیل بسیج مستضعفین را دادند و بلافاصله بعد از فرمان تشکیل این نیروی مقدس با حمله وحشیانه ارتش بعثی عراق و مزدوران حامی آنها در 31 شهریور 1359 مواجهه شدیم.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اضافه کرد: به محض حملات دشمن به کشور این نیروی بسیجی و تازه شکل گرفته با دستان خالی و البته مجهز به نیروی ایمان و تقوا به مدت هشت سال با تمام آن هجمه‌ها مبارزه و مقاومت کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان وظیفه بسیج این بود که با آن جنگ سخت و هجمه‌های گوناگون مبارزه کند اما با توجه به شرایط و مقتضیات زمان امروزه وظیفه سپاه و بسیج فرق کرده است.

کریمی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک قاعده اصلی نیاز است که اگر همه رفتند آنها بمانند و نگذارند کار نظام اسلامی روی زمین بماند و در ادامه می‌فرمایند آن قاعده اصلی امروز بسیج و سپاه است؛ این بسیج است که امروزه در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دغدغه دارد و فعالیت‌های این نهاد بر هیچکس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: بر همین اساس امسال نیز برنامه‌هایی در این ایام در دستور کار قرار دادیم و هدف از این برنامه‌ها آشنایی نسل جدید و جوان کشور با فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت طلبی است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به شعار هفته بسیج امسال با عنوان «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» گفت: طی این هفته بیش از 160 برنامه در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات