خبرهای داغ:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل محور ارتباطی میامی - بام - قوچان، تحول عظیمی در منطقه و شبکه حمل و نقل شمال شرق کشور ایجاد می کند
کد خبر: ۹۰۷۹۲۴۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای بام- قوچان در نشست با پیمانکاران و مسئولان شهرستان اسفراین اظهار داشت: این مسیر به طول ۳۰۰کیلومتر از شهرستان میامی در استان سمنان آغاز شده و پس از گذر از اسفراین در خراسان شمالی، به شهرستان قوچان در خراسان رضوی متصل می شود.
وی گفت: این طرح جاده ای به عنوان کنارگذر جنوبی خراسان شمالی می تواند در آینده برای تردد زائران امام رضا (ع) و ترانزیت مرز باجگیران، در خراسان رضوی موثر باشد و تحولی جدی در رونق اقتصادی منطقه ایجاد کند.
خادمی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر از این محور ساخته شده و اکنون بخشی از ۱۵۰ کیلومتر دیگر آن در حال اجراست.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح بخشی از بار ترافیکی اتوبان فعلی تهران – مشهد به این محور منتقل شده و قسمتی از بار ترافیکی محور جنگل گلستان – مشهد هم در زمان شلوغی این مسیر، به این محور سرریز می شود.

*محور بام – قوچان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بازدید از این طرح راهسازی، محور بام- قوچان را یکی از مهمترین طرح های جاده ای منطقه دانست و گفت: امسال مقطعی طلایی برای اجرای این پروژه است.
هادی قوامی افزود: برای اجرای این محور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی مصوب شده که نیمی از آن در سه ماهه نخست امسال تخصیص یافته است.
وی گفت: به علت اهمیت این طرح ۵۰ میلیارد ریال نیز علاوه بر اعتبارات ملی از محل منابع استانی به این پروژه اختصاص یافته است.
قوامی افزود: با بهره برداری از محور بام – قوچان، مسیر جنوب استان خراسان شمالی به مشهد ۸۰ کیلومتر و تا میامی ۱۲۰ کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.
فرماندار اسفراین نیز گفت: ایجاد این محور می تواند این شهرستان را از بن بست ارتباطی خارج کند.
طاهر رستمی افزود: با توجه به وجود ۲ مجتمع بزرگ صنعتی در اسفراین و پیگیری ایجاد صنایع پایین دستی در آینده، ایجاد مسیر ترانزیت بام – قوچان، به عنوان یکی از راههای توسعه محور شرق کشور، می تواند به رونق اقتصادی منطقه و ایجاد امید و انگیزه در مردم بینجامد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها