خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج است، گفت: بسیج از بدو انقلاب اسلامی در بحث امنیت و محرومیت زدایی نقش آفرینی داشته است.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۲۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

بسیج یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج است.

وی گفت: بسیج از بدو انقلاب اسلامی در بحث امنیت و محرومیت زدایی نقش آفرینی داشته است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: اگر در چهل سالگی انقلاب به نقش بسیج نگاه کنیم برکات آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از رده‌های تخصصی بسیج در استان «بسیج همگام با کشاورز» است که از نظر تخصصی به کشاورزان کمک می‌دهد، ابراز داشت: جای امیدواری است که هر جا بتوانیم از ظرفیت بسیج استفاده می‌کنیم.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه بسیج در محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی نقش خوبی را ایفا کرده است، در خصوص قرارگاه پیشرفت آبادانی، تصریح کرد: این قرارگاه سه دهستان محروم را زیر نظر دارد و در ۶۱ پروژه با دستگاه‌های دولتی همکاری می‌کند و همچنین آورده‌هایی را برای بسیج دارد.

وی در خصوص برنامه‌های هفته بسیج نیز گفت: اولین روز هفته بسیج ۲۹ آبان ماه همزمان با ۱۲ ربیع الاول با عنوان «بسیج، فرهنگ و مسجد محوری» است که تغییر رویکرد در بسیج با طرح‌های اعتلای بسیج در سازمان انجام می‌شود و زیرساخت آن نیز مسجد محوری است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص مسجد محوری، بیان کرد: هدف از این امر استفاده از ظرفیت مسجد به صورتی است که حضور مردم و بسیجیان را در مساجد پر رنگ کنیم.

* اعزام 3800 دانش‌آموزان دختر به اردوهای راهیان نور

وی در ادامه در خصوص طرح «مرآت» عنوان کرد: این طرح نشست ائمه جماعات با فرماندهان پایگاه است که اجرای آن در ۴۸ حوزه مقاومت برنامه‌ریزی شده است و جلسات هم اندیشی با اعضای شورای پایگاه‌ها، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد که رکن اصلی مسجد هستند، برگزار می‌شود.
سردار مجیدی اظهار داشت: از دیگر طرح‌های قابل اجرا طرح «شهید بهنام محمدی راد» است که با همکاری مساجد و آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی در خصوص ارکان اصلی طرح شهید «بهنام محمدی راد» عنوان کرد: سه رکن اصلی این طرح شامل مدرسه، مسجد و خانواده است که این طرح خارج از مدرسه و در مسجد انجام می‌شود و از هفته بسیج دانش آموزی آغاز شده و قرار است در هفته بسیج پر رنگ‌تر باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: طرح شهید «بهنام محمدی راد» امسال در ۸۵ مدرسه و مسجد در سطح استان همدان اجرا می‌شود و سال آینده در تمام مساجد و مدارس اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته بسیج بیان کرد: مانور فرهنگی پایگاه‌ها نیز از جمله این برنامه‌ها است که در ۲۰۰ پایگاه انجام می‌شود و اعزام 3 هزار دانش‌آموزان دختر به مناطق غرب و ۸۰۰ نفر به جنوب کشور را در قالب اردوهای راهیان نور خواهیم داشت که مناطق جنوب به دلیل این است که همه عملیات‌ها در آنجا بوده و برای دانش‌آموزان بسیار پربار است.

سردار مجیدی گفت: دومین روز از این هفته چهارشنبه ۳۰ آبان ماه برابر با ۱۳ربیع الاول با عنوان «بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمات رسانی و سازندگی» است.

وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های اجرایی در دومین روز از هفته بسیج خدمات‌رسانی ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم است که نمونه بارز آن را در رزمایش محمد رسول الله(ص) دیدیم و گروه‌های جهادی پایگاه محور و گروه‌های جهادی سلامت در شهرستان‌ها به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

* برگزاری ۷۰ یادواره شهدا و آبروی محله طی هفته بسیج

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه در خصوص طرح شهید «رهنمون» افزود: در طرح شهید «رهنمون» ۱۶ گروه پزشکی در نقاط مختلف خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سه روز از هفته بسیج همانند رزمایش محمدرسول الله(ص)، میز خدمت متشکل از ۳۶۰ مدیر و مسئول استانی به همت بسیج ادارات استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: توزیع ۳ هزار بسته حمایتی توسط حوزه دانش‌آموزی و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، عکس و کتاب نیز از دیگر برنامه‌ها است.

سردار مجیدی در خصوص برنامه‌های سومین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی»، بیان کرد: مراسمی روز پنجشنبه اول آذر ماه در استانداری با حضور دستگاه‌های دولتی، بسیج سازندگی، معاونت فرهنگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برگزار می‌شود که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور استاندار همدان ۲۵ پروژه در مناطق محروم کبودراهنگ، نهاوند، ملایر و تویسرکان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه همانند سال‌های گذشته برای پیمان مجدد با شهدا عطرافشانی گلزار شهدا در همدان را خواهیم داشت، گفت: کارگاه‌های مهارت ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان به تعداد ۳۸۰ نشست، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله به تعداد ۷۰ مورد نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: در چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، معنویت و انتظار» نیز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه با موضوعیت حمایت از مردم مظلوم یمن به عنوان مطالبه‌گری در کل استان و نشست‌های روشنگری و میقات صالحین در محل نماز جمعه برگزار می‌شود.

* برگزاری همایش «طلایه‌داران اقتصادی و جهادی» در هفته بسیج

وی با اشاره به برنامه‌های پنجمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی» تصریح کرد: همایش‌های بصیرتی در ۳۰ مورد از مدارس با موضوع مردم مظلوم یمن برگزار می‌شود؛ همچنین ۱۳۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان بسیجی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

سردار مجیدی در مورد ششمین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج، جهاد روشنگری و تبیین» نیز گفت: برنامه اصلی این روز روشنگری با محوریت مطالبات رهبر معظم انقلاب در ۶۰ مسجد در مباحث مختلف، روایتگری اقشار مختلف، گردهمایی ائمه جماعات و برگزاری کارگاه‌های تخصصی مجامع بسیج به تعداد ۳۲۰ نشست است.

وی عنوان کرد: در هفتمین روز از هفته بسیج نیز با عنوان «بسیج، چهل سال افتخار» همانند سال‌های گذشته تجمع کلی از تمام نواحی در مرکز هر شهرستان در ورزشگاه‌ها و مصلاها برگزار می‌شود که در همدان نیز در ورزشگاه امام علی(ع) با سخنران یکی از نیروهای زمینی سپاه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: از دیگر برنامه‌های این روز برگزاری محافل انس با قرآن توسط نخبگان قرآنی و تجلیل از نخبگان بسیج در پایگاه‌ها و همایش «طلایه‌داران اقتصادی و جهادی» به همت بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

وی گفت: امروز در چهل سالگی انقلاب، بسیج مایه بیم و ترس و وحشت دشمنان اسلام است و اگر بتوانیم از تمام ظرفیت بسیج استفاده کنیم می‌توانیم تمام مشکلات را رفع کنیم؛ همچنین با معرفی نخبگان و جامعه تخصصی بسیج با کمک مسئولان کشوری می‌توانیم موفقیت‌هایی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات