خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از اجرای بیش از ۸۰۰ برنامه در هفته بسیج در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۱۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ حمید دامغانی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت این هفته، اجرای ۸۵۷ عنوان برنامه در ۲۹ سرفصل در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: دیدار با ائمه جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، برگزاری همایش سراسری ائمه جماعات در استان، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، اعزام کاروان نمادین مبارک‌ترین پیوند برای اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان و اعزام کاروان خدمت به مناطق محروم ازجمله برنامه‌های هفته بسیج در این استان است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: برگزاری ۱۹ یادواره شهدا به مناسبت هفته بسیج، افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی در حوزه محرومیت‌زدایی با ارزش ریالی ۶۰ میلیارد ریال، اعزام بیش از ۱۲۰ گروه جهادی در هفته بسیج و افتتاح ۱۶ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.
دامغانی با بیان اینکه در روز پنجم آذرماه ویزیت رایگان در درمانگاه‌های زیرمجموعه انجام می‌شود، گفت: بیش از چندین هزار نفر از خدمات بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شده‌اند که شامل خدمات پزشکان عمومی، تخصصی دندانپزشکی کودکان و ... بوده است و در هفته بسیج نیز خدمات ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: چندین تیم پزشکی در هفته بسیج به مناطق مختلف استان سمنان اعزام می‌شوند و خدمات پزشکی و دارویی رایگان ارائه می‌دهند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: برپایی ۳۲ نمایشگاه در زمینه‌های مختلف، اجرای برنامه‌های هنری و اردو‌های زیارتی و تفریحی و اکران سه فیلم لاتاری، شهید زینب کمایی و به وقت شام در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.
دامغانی ادامه داد: برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از بسیجیان، تجلیل از نخبه‌های دانشجویی اهل سنت و اعزام گروه‌های جهادی اهل سنت و تهیه چندین ساعت برنامه‌های رادیو تلویزیونی از برنامه‌های هفته بسیج است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: یکی از برنامه‌های محوری سپاه به مناسبت هفته بسیج، برگزاری همایش اقتدار با حضور ۱۰ هزار بسیجی در استان سمنان است.
دامغانی با بیان اینکه بسیج همان بدنه فعال مردمی است، همان مردمی که دل در گرو کشور و انقلاب دارند، تأکید کرد: چیزی که باعث شده در این ۴۰ سال بسیج نقش خود را به‌خوبی ایفا کند، مردم‌نهاد بودن و روحیه انقلابی‌گری است.
وی با بین اینکه بسیج جناحی نیست و لشگر انقلاب است، اضافه کرد: بسیج خود را اجل از این می‌داند که در یک حزب و جناح سیاسی عمل کند؛ بسیج به مردم، نظام و انقلاب تعلق دارد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه تنها خط قرمز بسیج، انقلاب، نظام و حفظ مصالح کشور است، تصریح کرد: بسیج احساسی نیست و عمل بسیج متکی به دانستن و فهمیدن است.

دامغانی با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها و بعد از تشکیل بسیج، مأموریت‌های مختلفی جزو اولویت‌های بسیج قرار گرفت، افزود: همچنین نقش و اثرگذاری بسیج در جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: در دفاع مقدس فرهنگ بسیج تولید و از درون جبهه به پشت جبهه منتقل شد و در سراسر دنیا این فرهنگ و تفکر باعث شده که محرومان و مستضعفان به پیروزی‌هایی دست پیدا کنند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: امروز علاوه بر اینکه بسیج در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کند، رویکرد بسیج اجتماعی و خدمات‌رسانی به مردم است.
دامغانی از حمایت بیش از ۲۰ طرح علمی در استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۱۰ طرح علمی نیز در هفته بسیج امسال حمایت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته در استان سمنان اقدامات خوبی در حوزه بسیج انجام شده است، اظهار کرد: در زمینه موضوع طلاق کارگاه‌های مختلف آموزشی برگزار و در حوزه اعتیاد و برای ریشه‌کن کردن آن کار‌های خوبی انجام شده است.
دامغانی با بیان اینکه ۱۵۷ کارگاه آموزشی در سال ۹۷ در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد که چهار هزار و ۷۱۰ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان عنوان کرد: در سال گذشته ۱۲۰ طرح عمرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در این استان اجرا شده است که ۴۵ طرح در هفته بسیج رونمایی می‌شود.
دامغانی اضافه کرد: در حوزه خدمات امنیتی، بیش از ۲۰ هزار نفر روز در حوزه امنیت اجتماعی در محلات استان سمنان به‌کارگیری شده‌اند.
وی بیان کرد: ۱۴ رزمایش پدافند غیرعامل در استان سمنان برگزار و ۱۵۰ مورد آموزش پدافند غیرعامل در رده‌های مختلف بسیج استان انجام شد.
دامغانی با بیان اینکه به مدیریت محله‌محور اعتقاد داریم و مردم باید خودشان در این طرح‌ها مشارکت کنند، گفت: طرح «محله اسلامی» در ۲۲ نقطه استان سمنان اجرایی شده که مشکلات در محله‌ها پیگیری می‌شود.
وی بیان کرد: اجرای طرح راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در محلات پیگیری شده که خود مردم این کار را انجام می‌دهند و بیش از ۷۰ صندوق در این راستا در استان سمنان راه‌اندازی شده است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: بیش از سه هزار و ۳۴۰ بسته سبد کالا در این استان توزیع شده که شامل پوشاک، لوازم‌التحریر و ... بوده است.
دامغانی از تهیه و توزیع ۸۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان در سال جاری خبر داد و گفت: هر شهرستان استان سمنان قطب اقتصادی خاصی دارد که از آن حمایت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی رویکرد ماست، ادامه داد: در ایام تابستان امسال بیش از یک‌هزار و ۱۷۰ شب برنامه در بوستان‌های سلامت استان سمنان اجرا شده است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: بیش از ۶۰ مسابقه ورزشی و بیش از ۱۰ پیاده‌روی خانوادگی در این استان برگزار شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها