خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دوران کنونی بسیار حساس است چرا که ایجاد اختلاف یکی از حربه‌های مهم برای ضربه زدن به پیکر اسلام و از بین بردن اقتدار مسلمانان است و جامعه اسلامی باید در برابر چنین مسائلی هوشیاری لازم را داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۸۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
تفرقه حربه‌ای مهم برای ضربه زدن به اسلام/ بهاییت و وهابیت فرقه‌های ساخته استعمار برای تفرقه افکنی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: از بیانات قرآنی، تعالیم اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) اینگونه استنباط می‌شود که وحدت یکی از مسائل استراتژیک در فرهنگ دین است.

وی خاطرنشان کرد: این نکته نشان می‌دهد که دشمنان در طول تاریخ درصدد ایجاد تفرقه بین پیروان مکتب اسلام و اهل بیت (ع) بودند، زیرا وحدت یک نعمت الهی است و در سایه آن مواهب و آثار ارزشمندی نصیب جامعه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: در قرآن ذکر شده به خاطر بیاورید که شما با یکدیگر دشمنی داشتید و خداوند بین شما الفت ایجاد کرد و شما برادران یکدیگر شدید. اگر دچار اختلاف شوید عظمت شما از بین می‌رود و در برابر دشمنان ضعیف می‌شوید.



از بین رفتن اقتدار با اختلاف و نزاع

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورات قرآن نباید نزاع و اختلاف داشت. اگر چنین شود و دچار سستی و ضعف شویم اقتدار ما از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام رجبی با بیان اینکه پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بر اساس روایات بر وحدت شیعه و اهل سنت تأکید کردند که نشانه اهمیت، عظمت و نقش سرنوشت‌ساز وحدت در امت اسلام دارد گفت: در دوران کنونی نیز یکی از استراتژی‌های دشمنان اسلام و مسلمین و اهل بیت (ع) ایجاد تفرقه و بر هم زدن وحدت امت اسلامی است به این دلیل بساط فرقه‌سازی و خلق فرقه‌های دروغین در جامعه اسلامی از گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بهاییت و وهابیت دو فرقه ساخته استعمار برای ایجاد تفرقه است. وهابیت تکفیری به اختلافات دامن زده و به دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه کمک می‌کند و از آن طرف فرقه بهاییت با دشمنان اسلام دوستی پیگیری می‌کند و شیعه انگلیسی بر ایجاد دشمنی و بدبینی بین شیعه و اهل سنت همت دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان در تفرقه افکنی به این موارد اکتفا نکردند و پیدایش گروه‌هایی تکفیری و تروریستی مانند القاعده و داعش ایجاد نفرت بین فرق اسلامی و مکاتب الهی را پیگیری کردند.

وی یادآور شد: دوران کنونی بسیار حساس است به طوری که ایجاد اختلاف یکی از حربه‌های مهم برای ضربه زدن به پیکر اسلام و از بین بردن اقتدار مسلمانان است.

حجت‌الاسلام رجبی با تأکید بر درس‌آموزی از آیات قرآن گفت: لازم است در برابر توطئه‌ها هوشیار باشیم و در هر منصب در زمینه وحدت بخشی امت اسلام تلاش کنیم و تلاش فکری، تحقیقاتی و ترویجی داشته باشیم و وحدت را به عنوان اصل استراتژیک در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.



استفاده از حداکثر توان برای تقویت امت اسلامی

وی خاطرنشان کرد: هر کس به فکر تفرقه بین مسلمین است یا سطح فکری اسلامی پایینی دارد و با آموزه‌های اسلام ناآشنا است یا مزدور بیگانگان برای ضربه به مسلمین، اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است بنابراین در برابر این توطئه‌ها باید هوشیار باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در برابر کار‌های تفرقه‌انگیز لازم است مقابله علمی، کارشناسانه و عملی داشته و برای تقویت امت اسلامی هر چه در توان داریم به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه ایجاد وحدت یکی از اهداف دین اسلام است گفت: پیامبر اکرم (ص) توصیه به وحدت کردند. نماز، روزه و ده÷ها امور اتحادی بین مسلمین وجود دارد بنابراین کسی نمی‌تواند این آموزه‌ها را نادیده بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها