خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سپاه قم خبر داد

اجرای برنامه‌های هفته بسیج با رویکرد ۴۰ سالگی انقلاب در قم

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) از اجرای برنامه‌های هفته بسیج با رویکرد پاسداشت ۴۰ سالگی انقلاب در قم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۶۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
«اکبر بختیاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم اظهار داشت: هفته بسیج یکی از افتخارات و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و از ابتکارات و یادگار‌های ماندگار حضرت امام (ره) است.
وی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت ایام این هفته گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سپاه استان، ۴۰ سرفصل و ۳۸۰ برنامه مربوط به هفته بسیج در سطح درون سازمانی و برون سازمانی نظر گرفته شده است که بر اساس تقویم هر ساله در کشور، از ۲۹ آبان تا پنجم آذر اجرا می‌شود، ولی در استان قم با توجه به برنامه صبحگاه مشترک «بیعت با امام» در روز نهم ریبع الاول با حضور نیرو‌های مسلح و قشر‌های مختلف بسیج در مسجد جمکران و نیز یادواره ۶ هزار شهید استان قم، برنامه‌های هفته بسیج عملا از ۲۶ آبان آغاز شده و در حال اجراست.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم با اشاره به جزییات برنامه‌های این هفته خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهدا در روز پنجشنبه اول آذر، حضور پرشور بسیجیان در میعادگاه‌های نماز جمعه در شهر‌ها و مناطق استان، سخنرانی فرمانده محترم سپاه استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه دوم آذر قم و به طریق مشابه سخنرانی مسئولان سپاه و بسیج پیش از خطبه‌های نماز جمعه مناطق استان و همایش پیاده روی بسیج جامعه زنان استان از حرم تا جمکران، از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج می‌باشد.
وی با بیان اینکه قرارگرفتن در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش مضاعفی برای معرفی بسیج به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب می‌طلبد، افزود: در همین راستا برپایی نمایشگاه‌هایی در مصلای قدس قم و در محل‌های عمومی، مساجد و ... پیش بینی شده که مردم با سری نمایشگاهی، خدمات بسیج در طول ۴۰ سال انقلاب را در حوزه‌های علمی، محرومیت زدایی، امنیت، امر به معروف، سازندگی و ... مرور می‌کنند، ضمن آنکه همایش توجیهی توانمندسازی ائمه جماعات مساجد استان نیز پیرامون آشنایی با دستاورد‌های انقلاب در زمینه بسیج، برگزار می‌شود.
بختیاری برگزاری یادواره‌های آبروی محله، ویزیت رایگان پزشکان بسیجی در مناطق کمتر برخوردار استان، مسابقات فرهنگی هنری، اعزام جهادگران بسیجی به نقاط محروم، فضاسازی فرهنگی با پوستر‌های بسیج، اعزام راویان به مدارس، برپایی اردو‌های راهیان نور دانش آموزی، پخش فیلم و سرود و ... را بخش‌های دیگری از برنامه‌های سپاه قم در هفته بسیج خواند.
ارسال نظرات