مراسم جشن ازدواج پیامبراعظم صلوات الله علیه وآله وسلم وحضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به همت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام شهرستان کوهرنگ برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۹۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم حجت الاسلام روح الله سلیمانی با تبریک اعیاد این ماه به ازدواج پیامبراعظم صلوات الله علیه وآله وسلم وحضرت خدیجه کبری سلام الله علیها گفت:روز دهم ربیع‌الاول پیمان زندگی مشترک رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه وآله وسلم با بانوی پاکدامن حجاز حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها امضا شد.

وی ادامه داد: پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم پانزده سال قبل از هجرت با حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ازدواج کردند.

 حجت الاسلام سلیمانی گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از زنان قریش بوده و علاوه بر کثرت اموال و املاک، به عقل و کیاست نیز بر دیگران برتری داشت و در آن زمان آن را به نام های "طاهره"، "مبارکه"، "سیده نسوان" و "ملکه بطحاء" می خواندند.

وی به فرزندان پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه وآله وسلم و حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها اشاره کرد و افزود:خداوند به این عزیزان دو پسر به نام‌های قاسم و عبدالله که به آنها طیب و طاهر هم می‌گفتند و چهار دختر به نام‌های ام کلثوم و زینب و رقیه و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیهما به عطا فرمود.

ناطق به زنان برگزیده ازخداونداشاره کردو گفت:"آسیه"دختر مزاحم،زن فرعون،"مریم"دخترعمران،حضرت "خدیجه" دختر خویلد و حضرت"فاطمه"دخترپیامبرگرامی اسلام چهار زن برگزیدخدای علی قادرمتعال هستند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و مولویه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات