فرمانده سپاه درگز:

تفکر بسیجی عامل اصلی پیروزی مردم عراق و سوریه بر داعش بود

فرمانده سپاه درگز به گسترش روز افزون تفکر و فرهنگ بسیجی در جهان اشاره کرد و گفت: به حمد الهی امروز شاهد گسترش روز افزون تفکر و فرهنگ بسیجی در کشورمان و اقصاء نقاط جهان هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۶۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
سرهنگ پاسدار محمدرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج، مدرسه عشق است؛ مدرسه‌ای که درس آن درس ایثار، جهاد و خدمت است.

وی به هوشیاری و درایت امام خمینی (ره) نسبت به فرمان تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: بسیج مستضعفین با هدف بهره مندی از توانایی‌های همه‌ افرادی که اعتقاد به خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را دارند با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

وی تفکر بسیج را مصداق آیه إِنَّ الَّذِین تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ یَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَو اجْتَمَعُوا لَهُ خواند و افزود: خداوند کریم در قرآن خطاب به همه‌ی مومنین و مونات می‌فرماید که هرگز در برابر دشمنان خود حتی اگر همه دست به دست هم دهند سرتعظیم فرود نیاورید و این آیه مصداق کاملی است برای الگوی بسیج است.

غفاری به صدور تفکر بسیجی به اقصاء نقاط جهان اشاره کرد و گفت: امروز تفکر بسیجی به عنوان یکی از بزرگترین دست آورد‌های انقلاب اسلامی توانسته است هم، چون کوهی استوار در برابر ابرقدرت‌ها و مستکبرین جهان بایستد.

وی افزود: با حضور تفکر بسیجی در کشور‌های عراق و سوریه مردم کم کم جان تازه‌ای به خود گرفتند و با ایثار و از خود گذشتکی و وحدت و یکپارچگی توانستند تمامی نقشه‌های دشمنان را نابود کنند و پیروزی‌های پی در پی را برای خود به ارمغان بیاورند.

غفاری در پایان با اشاره به آیه ۶۲ سوره انفال، خطاب به پیامبر اکرم «پروردگارت کسی است که تو را به واسطه نصر خویش و به واسطه اهل ایمان یاری می‌کند» گفت: دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب استفاده می‌کند، گاهی با ابزار قدرت و جنگ و خون ریزی و گاهی با نفوذ و تحریم، اما از این غافل است که تا زمانی که تفکر و فرهنگ بسیجی در دل‌های این مردم استوار است نخواهد توانست بر آن‌ها مسلط شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار